MellanMyra on a mission

Utanför judoklubben så huserar det ett helt gäng mer eller mindre vilda katter. Det är säkert en 6 - 8 stycken. Och varje gång vi går till och från judon, så ska det stannas och 'ooh-as' och 'ååh-as' och 'titta så söööt, mamma-s' och 'kan vi inte ta hem en, pappa?-s' och jag vet inte allt vad de säger. Efter att blivit både dum- och elakförklarad, och mer eller mindre mordhotad varje gång jag nekat dem dessa katter så tröttnade jag en gång och körde den mycket pedagogiska biten och sa att 'Fångar ni en så visst', för jag vet ju att man inte direkt får tag på en fullvuxen vildkatt. Inte ett par SmåMyror med bara händerna iaf. 
Veckorna har gått, tjatet har upphört och jag har kännt mig lite sådär småvidrigt nöjd med mig själv. Ler i mjugg varenda gång vi passerar katterna och håller med i allt sliskigt sött och gulligt som sägs om dem. För jag gillar ju katter. Massvis. Men tanken på att jaga fatt på en vildkatt och få den både tam och rumsren... 
Alltså. Jag vet inte. Been there - done that. 

Just när Maken och jag träffades så hade jag ganska nyligen blivit av med mina katter och ena schäfertik. Jag stod då för närvarande med endast en hund, vilket är fasligt lite vad gäller mig och husdjur. Maken sa ja till ny hund, men nej till katt. 
Men då jag jobbade på djursjukhus och vi hade hand om bortsprungna djur, så kan ni ju gissa vad som hände så fort vi flyttade ut på landet... Inom en ganska kort period så hade hushållet ökats på med ytterligare en hund, tre hästar, en nymfparakit, en papegoja, fem marsvin, tre kaniner och sju katter. Maken var enbart skyldig till papegojan, men den gav jag senare bort till min närmsta granne och ridkamrat. Jag tyckte aldrig om honom... 
Papegojan, alltså. Inte Maken. 

Nu tappade jag ju tråden igen. Vildkatterna vid judoklubben, var det ju. 

Igår då vi travade förbi, på väg till träningen, så fullkomligt tjöt MellanMyra rakt ut. Och jag gjorde snudd samma sak. För mitt på trottoaren så satt det en liten kattunge. Kan inte varit med är en sex - sju veckor gammal. Alldeles ensam och alldeles sådär söt som bara kattungar kan vara. 
Och på mindre än en nanosekund så hade MellanMyra engagerat hela räddningspatrullen -dvs hon själv och så lättövertalade jag då- och jakten på den hemlösa kattungen var i full gång. 

Ehrm... 

*harkel* 

Joråsåatte... 

Satan vad den bits! 

Och nej, den bor inte här. Den är återigen -efter tre och en halv sekunds fångenskap- på fri fot. Trivs bäst hos mamma, sa den. 

Fast MellanMyra är inte så övertygad om detta. 
Och hon har dessutom fått reda på att det är minst två olika kullar och nästan tiotalet kattungar som springer omkring där. 
Jag kommer behöva både öronproppar, valium och en såndär vit tröja med långa armar för att klara mig ur det här utan psykiska besvär... 


Sagt och Tyckt
Postat av: Bibbi

Jag säger bara: Good luck!

Kram

Bibbi

Postat av: Julesjulesofswe.blogspot.com

Beemar över lite medz av olika slag!

Kram

2008-11-25 @ 19:15:09
Postat av: Blue

Aaaahahahaha



Sorry, men har man sig i leken gett, får man också leken tåla.... o du lovade dem faktiskt en katt....



Misstänker att det inte dröjer allt för länge innan hushållet har utökats med en liten fyrbening som säger mjau...

2008-11-25 @ 20:46:49
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Malde

Tvångströja? För att kunna låta bli att kela med katten då? Jag har en känsla av att det kommer en fyrbening till hemma hos er snart ;-) Kela med katten för mig också :-)

2008-11-25 @ 21:09:42
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Stef

Haha Myra, jag slår vad om att det kommer att sluta med att du kommer hem med ca 20st nya små sötnosar!

Moahahahahaaaaaa

2008-11-25 @ 22:05:22
URL: http://www.groovinatmiami.blogspot.com
Postat av: Miss K

Hahha..får vi gissa hur många katter som snart bor hos dig???...snälla..gissningstävlingar brukar ju vara kul :) fnissar

2008-11-25 @ 22:44:51
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: Myra

Hela högen: Ja, er får man då ingen klapp på axeln av! Vart är erat stöd? Va!!??

2008-11-25 @ 23:10:49
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: jules

-kastar en snöboll på Myra -

:D

2008-11-26 @ 13:48:15
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Myra

Jules: Du kan ju inte sånt här. Hjälpa! Inte stjälpa!

kastar tillbaka. Hårt.



2008-11-26 @ 14:16:35
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Jules

Whaaat a...!

:D

Okej dårå :p stHJälpa var det :)

2008-11-26 @ 16:27:20
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Blue (som är hemskt förkyld)

Jag skulle också hjälpa en "vildkatt" en gång... jävflar i min lilla låda vad ont det gjorde... har sex prydliga prickar på min handled i rak linje efter hans klor. Fattar inte hur han lyckades men det är i en snörät linje.



En doktor som jag träffade för min depressions skull frågade vad jag hade gjort där... undrar om hon trodde att jag skadat mig själv med flit.



Har katten flyttat hem till er än??? plirar lite finurligt o snyter mig i ena överdimensionerade ärmen på den vita tröjan som du beställde

2008-11-26 @ 16:31:09
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: TomasR

Katter som slåss ska man aldrig röra. Det har jag en gång lärt mig. Minnet är kvar fast ärren har bleknat.



Skulle ju bara lyfta bort min kära katt från den ilskna grannkatten, jag var så snäll så snäll. Tyckte jag.



Min katt var inte riktigt överens med mig. Tre långa revor på min ena underarm var dessa sätt att berätta det.

Om man verkligen vill se dem, så kan man kanske hitta spåren än idag men det bleknade bort när passerade tonåren. Innan dess var de klart synliga.



Myra - bild?

2008-11-26 @ 16:54:51
Postat av: Malde

Bild önskas på nya medlemmen i MyrFamiljen, tack. Den lilla med fyra ben och klor menar jag ;-)

2008-11-26 @ 23:29:57
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback