På plats

Dåså. Då var lilla Fröken Vit på plats. Vi var på promenad imorse hon och jag och Prinsessan. Jag tror min högerarm är en halvmeter längre. Som en jäkla gibbonapa. 
Lilla söta Fröken. Jag tror hon tog två skrittsteg på hela turen. Resten travade hon. Hela tiden. Minsann. Och jag hängde mig fast i grimskaftet så gott jag kunde. 
Prinsessan var dock löjligt förtjust i tempot och travade på med stolt hållning och jag kan ge mig den på att hon fnittrade åt mig. I smyg, såklart. 
Passar bra ihop, de där två. Samma färg. Och samma inställning till livet. Allt ska gå fort, annars kan man hinna tröttna. Och ju skitigare man är, desto roligare har man haft det. 

Herr fux blev alldeles till sig då Fröken Vit kom. Han travade rakt fram till grinden och bet sig fast i hennes grimma. Och den släppte han inte. Inte förrän jag sa till på skarpen. Fröken Vit stod under tiden snäll som ett lamm och lät honom hållas. När hon väl kom loss så slickade hon honom på nosryggen. De känner igen varandra, helt klart. 

Fru Silversvart stegade också fram till grinden. Hon blängde på först mig och så Fröken Vit och gick sedan och ställde sig bakom skjulet och väntade på maten. 'Ska vi vara en till att slåss om maten, menar du' verkade hon säga. 'Jaja, bara hon ger f-n i min'. 
Hon tycker inte illa om Fröken Vit. Inte alls. Hon är bara inte så glad över att dela med sig av Herr Fux, tror jag. För hur trött hon än kan vara på hans fasoner mellan varven, så är de ändå oskiljaktiga då det kommer till kritan. 

Men herr Fux har det väl så bra han kan ha det just nu. Med både Fru och Fröken inom räckhåll. Som dessutom kommer överrens. Inte många karlar som har det så väl förspänt. 


Sagt och Tyckt
Postat av: Märtagreta

"Och samma inställning till livet. Allt ska gå fort, annars kan man hinna tröttna. Och ju skitigare man är, desto roligare har man haft det."

Fint beskrivet, och på nåt sätt får jag för mig att de båda passar ypperligt i människofamiljen också!



Postat av: Moniqa

Alltid lika härligt att kika in hos dig och läsa om ditt närområde och livet du upplever. Varmt tack för dina värmande ord hos mig ska du ha också. Sorry for your lost. Men så är livet... vi får försöka göra det bästa medans vi kan. Och att ha såna sköna juveler som DU har är ju en vinst i sig. Håller med märtagreta att det kan överföras på människosläktet också. fniss Må så gott vännen och var rädd om dig bland alla hovar och viftande svansar. kraaam*

2008-11-26 @ 14:53:34
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Jules

Herr Fux lever det goda livet :) Nu har han 2 beundrarinnor - säkert många som vill hoppa in i hans hage :p

Kram

2008-11-26 @ 16:25:04
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Malde

Du beskriver det så härligt att det känns som om jag är med dig och upplever samma sak :-)



Kramar

2008-11-26 @ 23:32:49
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Myra

Märtagreta: Nu förstår jag inte riktigt.... Jag tar allt i sakta mak och tänker ofta igenom besluten både en och två gånger! Du syftar på Maken, kanske...? :P



Moniqa: Ja, livet innehåller mycket. På gott och ont. Bara att gå vidare. :) Och du ska inte alls håla med Märtagreta! Hon säger så mycket konstigt. nicka



Jules: Ja nu trivs han nog. Hur fjollig han än månne vara! Hihi



Malde: Klart du är med! :D



2008-11-27 @ 12:36:14
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Kottemor

Åååh så mysigt!!:)

Nästan så jag börjar fundera på om jag

inte kan trycka in EN liten häst i trädgården

kanske...:)



Kramar o kärlek söta du!

2008-11-27 @ 13:04:25
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback