Otursförföljd

Jag ger snart upp. Fattar inte... Orkar inte... Vill inte... 

Har haft en hel del problem med hovarna på hästarna det senaste. 
Det började med att en hovslagarj*vel felverkade dem båda två. 
Fru Silversvart blev snedvinklad i frambenen och oridbar i fyra månader. Efter det har hon fått vara framskodd. 
Herr Fux blev blåmärkt större främre delen av hovarna, blev mjuk i sulorna och fick grus innanför hovväggarna som följd av det, gick bandagerad i flera veckor och har också fått vara framskodd sen dess. 
I somras var det så blött hela tiden så det slog nog rekord i hovbölder på hela denna gudsförgätna ön. Även Fru Silversvart kunde räkna in sig i den statistiken. 

Och idag var det så dags igen. Det har ju varit konstant blött i flera veckor nu igen. 
Herr Fux stod på tre ben och tänkte inte så mycket som att doppa ner tån i backen. Han tom hotade att måtta ett slag mot mig då jag gick fram för att titta. 
Och Herr Fux sparkar ALDRIG. Rejält ont, mao. 
Efter lång övertalning fick jag iaf lov känna på honom, utan att riskera en smäll, och kom snabbt fram till att det mycket riktigt satt i hoven. 

Jag är inte på humör längre. 
Vill bara dra täcket över huvudet och gråta mig till sömns... 
Man kan ju alltid hoppas att det hjälper. 

Hata, hata, hata. 




Sagt och Tyckt
Postat av: Märtagreta

Usch gumman, kram från en vän, men det hjälper ju inte heller. Det är så jobbigt när våra djur har ont och jag förstår din känsla. Kram iaf.

Postat av: Bibbi

Här kommer en dum fråga från en som vet väldigt lite om hästar: Finns det inte något slags gummiskor/stövlar som man kan ha på hovarna när det är blött länge? Om inte, varför inte det? Skulle inte det hjälpa de stackarna? Jag tycker så synd om dem när de lider.

Kram och trevlig helg på dig och myrfamljen.

Bibbi

2008-11-14 @ 22:26:03
URL: http://foppalina.blogg.se/
Postat av: nilla

okey...ska jag komma över så kan vi kasta söm... på hovslagaren som uppenbarligen skulle ha ett annat yrke,,,vi kan ha en tävling hur många sömmar som fastnar minus poäng på de som ramlar ner efter en typ två sekunder..hovbölder är inte att leka med stackars herr och fru..o stackars dej..men att återgå till min skrutt så ja det är tur att vi är sjuka samtidigt..fast jag håller ändå på att spricka är inte van att inte göra ngt..hade totto i grimskaft o hund i koppel gick på en promis...ha ha må så gott

2008-11-14 @ 22:52:45
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Jules

:(

Den där hovslagarn borde snarast byta yrkesinriktning - man kan inte ha en sån hovslagare.

Klappa hästarna försiktigt från mej.

Massor med kramar.



2008-11-15 @ 06:57:08
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Miss K

Sätter mig ner här hos dig en stund..

2008-11-15 @ 09:12:00
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

Hua, nu får de välan räcka för de däringa stackars härstarnas hovar. Måste vara jobbigt för både dem och dig. Dumma hovslagare som gör så fel! morrar



Hoppas att de blir bättre fortare än fortast

kramar om

2008-11-15 @ 11:53:47
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malde

(((kramar)))

2008-11-16 @ 20:46:47
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback