Guy Fawkes - Bonfire Night

Varje år, det 5:e november, firas det Guy Fawkes night.
Eller Bonfire Night, Cracker Night, Fireworks Night, Bommy Night.
You choose. Kärt barn har många namn.

Själv firar jag inte så mycket 'av rätt anledning' utan ser det mer som en kul grej.
Och jag verkar inte direkt ensam om den inställningen...:

Bonfire Night is a uniquely British event when we "celebrate" the discovery of the Gunpowder Plot against the King and Parliament in the early 17th Century. In fact, nobody cares about the origins of the celebration anymore, but we all enjoy a good bonfire, firework display, and sausages on the 5th November each year!

Men titta vilka bra kort jag fick med min mobilkamera.
Strålande.

Här ser ni folkmassan på stranden, med diverse ljuskällor såsom tomtebloss, lysande svärd, blinkande kaninöron...


....eller dessa hysteriskt blinkande små vindsnurrorna som SmåMyrorna for runt med.


Och här har fyrverkerierna startat och elden skymtar nere i vänstra hörnet.

Är det inte fantastiska bilder så säg!

Sagt och Tyckt
Postat av: Nilla

Läckra bilder...bruden..ha det så bra

Postat av: evans

Bra text här ovanför kommentarsfältet! Visst är det trist när man får raggningskommentarer. Jag blir också obstinat :)



Bilden med snurran tycker jag var häftig!



Förresten! Nu har Estrella börjat med salt- och vinägerchips. Inte alls lika goda som Walker's :( Ha det bra!

2008-11-06 @ 15:02:30
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Myra

Nilla: Haha. Jag förstår mig inte på ironi. Tänk på det!



Evans: Ja, jag är så trött på alla dessa kommentarer. Jag vill ha personliga sådana. :)

Walkers är nog bäst när det kommer till de där hemska chipsen. Vi får väl se vad jag kan göra. ;)



2008-11-06 @ 15:25:48
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Jules

Vad mysigt!

Jag gillar fyrverkerier - på avstånd.

Tack för att du delar med dig och föklarade (jag var ju som fundersam)

2008-11-07 @ 09:17:12
URL: http://julesofswe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback