Going bonkers

Tänkte mig en lång, lugn och härlig tur i det underbara höstvädret idag. Sadlade Fru Silversvart, kopplade Prinsessan och gav mig av. Solen strålade, tidvattnet var ute och det var ganska tidigt, så det var inte många som tagit sig ut. Stranden låg nästan öde. Orörd för dagen. Bara solen som reflekterades i den ännu fuktiga sanden.

Efter att ha passerat några morgonpigga hundägare så kopplade jag loss Prinsessan och förberedde mig för en lång härlig galopp. Inte in i solnedgången, men väl rakt in i morgonsolen som bländade både från himlen, havet och sanden. Underbart vackert och jag tänkte jag skulle dela med mig lite av det hela. Så jag plockade upp mobilen och slog igång inspelningen.

Joråsåattemenvisst.

Dårå.

Så såhär bra bidde det med det:


Ett hästskrälle som fick för sig att det inte alls gick att galoppera med solen i ögonen, utan bara att trava och ta ett par bocksprång mellan varven.
Och ett yrväder till hund som bara väntade på att det skulle bli lite fart på matte och häst. För ju fortare det går - desto roligare är det.
Tydligen.

Så jag gav upp, lade tillbaka telefonen i fickan och tog tag i situationen.
Och tog reda på vem av fröknarna som var snabbast.
Gissa vem...!

Sagt och Tyckt
Postat av: Stef

Awww men gud så söt sessan är där hon hoppar runt. Verkar jättefint där! Och dina hästar ser så mysiga ut. Jag är sotis!

Kramis

Postat av: Malin ( häst )

Har sagt det innan men säger det igen: Jag är sååå avundsjuk!! j Men jag har oxå ett hav ( läs sjö ) och en lååång strand ( läs pytteliten ) att gallopera ( läs max skritta fem steg ) på........ Snyft!!

2008-11-13 @ 09:46:58
Postat av: Myra

Stef: Hon är fan mer vild än tam! Jäkla studsboll. :P

Det är verkligen jättefint. Jag är bara inte så bra på att göra det rättvisa med mina hysteriska små filmklipp... Hahaha. Ska se om jag kan ta med mig filmkameran nån dag och filma lite mer.. eh... professionellt. :D



Malin: Hahahaha. Ska vi tillägga att det är en camping brevid med hästförbud också!? Moahahaa. :P

2008-11-13 @ 12:18:35
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback