Children in need

Det samlas det pengar till Children in need. Hela veckan har det varit hur mycket som helst på gång. Olika former av insamlingar. Via radio och tv. Via konserter och auktioner. Via skolor och diverse andra evenemang.

SmåMyrorna for iväg till skolan i morse i valfria kläder och fickorna fulla med mynt. Hela dagen går ut på att samla ihop pengar i skolan. Med hjälp av Fancy dress competition, car boot sale, gissningslekar och tävlingar. För att nämna några saker.

På radion har det varje dag hela veckan varit auktioner på 'Things money can't buy', där pengarna går direkt till Children in need-projektet.
I tisdags så budade någon till sig en 45 minuters privatlektion med gitarrgurun
Mark Knopfler. Detta för inte mindre än 100.000 pund!
Och i måndags betalades det hela 20.000 pund för att få en personlig kärlekssång skriven av Katie Melua.

Bara för att ta ett par exempel. Det pågår massor!

Brukar ni donera pengar?
Och isf till vad?

Sagt och Tyckt
Postat av: Jules

Jag ger pengar till Rädda Barnen, Unicef, Bröstcancerfonden och nu har jag donerat pengar (istället för julklappar) i piraternas namn til http://www.helptatiana.com/.

(nu ska jag krypa ner i sängenoch kurera mig)

Tjing tjing

2008-11-13 @ 12:42:45
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Malde

Jag sparar i en fond som ger en del av utdelningen till Cancerfonden. Pappa dog i cancer, farmor dog i skelettcancer, och flera andra i min närhet är/har varit drabbade.

2008-11-13 @ 20:56:49
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback