Bilder på Fröken vit

Jag är fortfarande på ett hemskt humör. Har varit och inhandlat mer bandage och andra pinaler och sedan plåstrat om Herr Fux nu på fm. Haltar gör han. Som f-n. Men han stöder åtminstone på hoven idag. Litegrann. Emellanåt.
För att inte gräva ner både mig och er mer i depressionen så kan vi kanske koncentrera oss lite på nytillskottet som jag ska plocka hem vilken dag som helst nu. Det ska iaf bli kul.

Fröken Vit är ju egentligen ingen ny bekantskap. Varken för mig, hästarna eller SmåMyrorna. Hon gick med mina hela första året och SmåMyrorna har ridit henne flera gånger.

Hon är snäll som få. Tacksam att hålla på med och allmänt framåt och nyfiken på livet. Detta trots att hon närmar sig 20.
Hon är trygg med barn och skulle aldrig få för sig några dumheter. Förutom att kanske trava lite för fort och lite för länge...
Hon är inte riden på två år nu, så vi får börja på ruta ett, men det är inget som oroar mig det minsta.

Skulle jag dock få önska lite, så skulle det vara att hon vore något mer skolad än hon är. Visst att hon är riden, men att säga att hon är nåt vidare utbildad är väl att ta i.
Och sen är hon ju inte den vackraste skapelsen på denna jord. Jag blir full i skratt varje gång jag ser henne. Vi snackar den fula ankungen, serni. Den fula ankungen som aldrig växte upp.
Det är tur att hon har ett hjärta av guld. Det övervinner allt.

Jag bjuder på några kort som är tagna hösten -05.


Fröken Vit, ja. Fröken Skit efter dåligt väder, kan jag lova er...
Hennes färg har varit under vilda diskussioner under större delen av hennes liv. Och det verkar som att vi får leva i lite ovisshet där, om man nu inte är överseriös och plockar in proffs, vill säga, som 'på riktigt' utreder hela hennes DNA.  Men så viktigt har ingen tyckt att det har varit.
Det är riktigt roligt att diskutera hennes färg med folk. Många olika åsikter.

Jag ska banne mig sätta mig ner och skriva ner mer om hennes färg, så ska ni som tycker det är intressant få läsa och komma med egna åsikter och teorier. Jag ska bara lägga lite energi på att hitta schysst info på nätet, så ni lättare kan hänga med i svängarna.
Så fort jag är klar kommer det inlägget att länkas till här. Men jag varnar er. Det kommer ge huvudbry. 


Sagt och Tyckt
Postat av: barbro

Oj vad kul. Då blir väl småmyrorna glada...

B

2008-11-15 @ 22:06:44
Postat av: Bibbi

Hon är ju så ful så hon är söt. Man kan ju inte annat än att älska en sån häst.

Kram

Bibbi

Postat av: Jules

Hon är sådär fulsnygg.

Det mesta med hästar ger mig huvudbry. Har försökt förstå när svärfar berättae om sina hästar - än har ingenting fastnat, tyvärr - så nu ska han skriva en "dumlista" åt mig - så jag slutar säga den bruna hästen, den lite större bruna hästen, den svarta hästen, fölet och minihästen...det värsta är att jag bara vet vad en av de heter - hihihi - Varför kan inte alla ha samma namn? :p

Ser framemot att få lära mig mer - av dig och av svärfar.

Kram

2008-11-16 @ 11:42:10
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Malde

Jag gav din beskrivning av Fröken Vit till Dottern. Hon fick en riktigt varm blick och sa att Fröken Vit är säkert jättefin, och alla som inte tycker det har fel på ögonen! Bara så du vet :-D

2008-11-16 @ 20:50:30
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Malde

Jules: Du kan få lära dig av mig också ;-)

2008-11-16 @ 21:45:35
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback