Unik MyrStack till salu.

Trevligt läge med närhet till havet och milslånga vandringsstråk.
Perfekt, då solen alltid skiner.

Inkluderar Make som inte kan klockan, SmåMyror som förstör dyra och nödvändiga saker, hundar som inte lyssnar, kanin som tigger morötter, fiskar som är tråkiga och dammråttor som attackerar.
Vissa hushållssysslor ingår.

Säljes till högstbjudande.

Myra is a bit on the edge och drar till stallet.
Men det behöver isoleras lite, om jag ska klara mig i vinter.

Give me your offers.

Sagt och Tyckt
Postat av: BagLady

hmmmm.....risken är ju att jag nu har "strött salt i såren"....kolla din mejl!
För övrigt så kan jag ta hand om Darling Fulen och stranden

2008-01-22 @ 11:11:05
Postat av: Märtagreta

Oj då, vi kanske kan byta ett tag, här blåser det, snöregnar och guben verkar småsur efter några ynka stökiga nätter med Tittilila, bha! så har jag haft det i två år, fyra månader, två veckor och två dagar!!! Varje natt! Dotter ingår också, hon är söt men alltid på och man måste svara inom en hundradels sekund annars upprepar hon sig i oändlighet tills man är "me´". Andra sonen finns också förstås, han är nästan en bonus, han jagar dammråttor, diskar och lagar mat, visserligen på order, (det fixar du!) men utan gnäll. Kor istället för hästar, lata höns, två skrikiga katter och en överaktiv, understimulerad Jack Russell, hon är däremot lättdresserad. Vassego`!

Postat av: TomasR

Du verkar en god tjej i ungefär min ålder så kan inte jag köpa di... nej, så fungerar inte världen tack gode gud.

Samt, tyvärr, hästar och jag är ingen bra kombination så vi två blir nog aldrig ett. Undvikit närkontakt med hästar i cirka 20 år nu, ända sedan jag första gången uppvisade allergiska symtom mot dem. När de pricktestade mina allergier för länge sedan använde de häst-allergen som grund för att se om testet fungerade, så säkert var utslaget.

Nu var det många år sedan och mycket kan ha ändrats. Har som sagt inte varit nära en häst mer än korta korta stunder på kanske 15-20 år.

2008-01-22 @ 14:10:31
Postat av: Liselott

Okey, here we go...

Jag är tyvärr allergisk mot allt som har päls på sig så jag måste tyvärr tacka ned till det otroligt lockande erbjudandet som skulle ge mig miljöombyte, träffa nya människor (stora som små) och tampas med dammråttor på andra ställen än i mitt eget hem.

Men om du kan tänka dig att typ raka av all päls på dina djur så kanske vi har en deal ;) *fnitter*

Och om du drogar ned dina hästar (jag är hästrädd) så kanske dom där renrakade, nakna hästarna inte kommer att skrämma skiten ur mig. Hahahahaha!!

Deal?

Och om vi byter så får du detta:

Tre halvasiatiska barn i olika ålder och storlek varav en är tonåring.

Ett saltvattensakvarium där fiskarna och skaldjuren är riktigt roliga.

En man i fyrtiofemårsåldern som hatar svordomar, snarkar som en gris och äter alldeles för mycket choklad.

What do you think? Deal or no deal? *fniss fniss*

;)

2008-01-22 @ 15:29:10
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Liselott

Glömde visst en sak - det ingår ett års medlemsskap på World Class med Afrikansk dans. Och inkluderar att du får sola där hur mycket du vill. Men om du solar varje dag där kommer du nog att bli portad. För det är verkligen inte bra för huden. *fniss fniss*

2008-01-22 @ 15:30:36
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Men sota du. Du pratar som om vintern borjar nu. Den ar ju sa gott som slut! Det ar bara sol som stundar nu. Hall ut.

2008-01-22 @ 16:52:24
Postat av: Liselott

Vintern slut? Nä den har tyvärr just börjat...mer snö skall komma...blääää...

Jo, får försöka hålla ut. Kan lägga mig under solariet och drömma mig bort. Låtsas att jag ligger på playan med en paraplydrink. :)

2008-01-22 @ 17:50:52
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: TomasR

Vinter? Nä, inte fasiken har det varit någon vinter och än är det dryga två månader kvar då det kan bli snö och is.

Is - inte en endaste gång har jag ännu i år kunnat spänna på mig skridskorna för att ge mig ut på någon av sjöarna. Maximala tjockleken på isen på den mest lättfrusna sjön har hittils i år varit knappt 8 cm enligt rapport. Detta under en dag. Sedan försvann den igen.

Fan vad jag hatar vädret som är nu under vintern. Det är grått, ruggigt och blött. Det vill INGEN ha. Oavsett var man bor. Lite snö och sol och det blir ljusare och trevligare.
Favvo-väder december till början av mars - lite nysnö en gång i veckan för att hålla den fräsch, andra dagarna -5 grader och strålande sol.

2008-01-22 @ 18:03:11
Postat av: Myra

BagLady: Hehe. Mailen gjorde mig på gott humör, trots at jag inte kan mer än att fantisera om det.
Fulen är din vilken dag som helst, det vet du. Han pratar fortfarande om din lammgryta. Hahaha. Bara du står för frakten. :)


Märtagreta: Oj vilket byte! Vi kanske skulle köra en WifeSwap, du och jag. Hihi. Men det blir ju inte riktigt som jag hade tänkt mig då ju. Jag tänkte ju tillbringa dygnet runt i stallet. Hästarna ingick ju inte i köpet, liksom. ;)

TomasR: Haha. Du är ute efter mig du! Det var ju resten av stacken som utaktionerades. Och om du evisas med att hålla dig till mig så blir ju stallet din bostad. Kanske lite riskfyllt... :P

Liselott: Det sprutar alltid så mycket bra ideer om dig! asg* Men jag ville ju inte byta!! Jag ville komma ifrån!
Afrikans dans låter ju onekligen ganska lockande. Jag är annars bra på Se-en-spindel-dans och Elstaketet-fungerar-dans. Oslagbar, om jag får säga det själv. Efter det brukar jag belöna mig själv med en tur i EGNA (moahaha) solariet.
Förresten så kan man inte äta för mycket choklad. Omöjligt. hihi

Vem är det som glömt skriva sitt namn nu'rå? (Jo, jag är lat och orkar inte logga in och kolla det idag...): Jag vet att vintern är så gott som slut. Iaf vill jag tro det. Men det är ändå i kallaste laget med bara tunna träväggar, tycker jag. :)

Liselottan igen: Här kommer det ingen snö! Kanske, kanske att det kommer nån cm, som smälter bort till lunch. Det blir bara blött och blaskigt av det.

Tar du med mig också? I drömmen. Jag hänger gärna på. ;)

TomasR igen: Ja, jag vill ha årstiderna tillbaka! Inte som nu, då allt regnar bort.

2008-01-22 @ 18:23:28
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Moniqa

Ja du...ibland är det rea på familjemedlemmar.... mins väl den tiden *S* men gudskelov har tiderna förändrats.
Här eldar vi med ved som vi fixar från arbetskamrat till min "gube".
Blir skön värme i pannan men den är ett antal för många år så jag förstår att det lär väl inte dröja förrän vi måste investera i nåt annat. Och det är DYRT! Bäst att njuta av värmen som är nu.
Ute är faktiskt minusgrader idag och solen har lyst av och till och ikvällär det fullmåne! Yyyyyyyyyyyyl!!
*S*
Ha det gott och hoppas du får bättre tider snart. *kraam*

2008-01-22 @ 19:10:09
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: malin

:)) haha, bra gjort! känner igen mig!
ps. hur fixar man rss? och varför ska man ha det? såg att du hade det. som sagt är jag ju ny som bloggare. tack.

2008-01-22 @ 20:12:06
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det var ju jaaaaaag. Inga prickar liksom.

2008-01-22 @ 20:12:13
Postat av: TomasR

Ja Myra, om det är någon jag är ute efter så det väl dig. Din make intresserar mig inte, inte lagd åt det hållet, bara barnen skulle nog bli lite fullt upp för mig.

Jag måste även medge att det är ett par vackra ögon som öppnas upp på skärmen när man besöker din blogg. Det jag sett av resten av dig är fy skam det heller.

Samt inte minst verkar du vara en trevlig, skojfrisk person med något fler än två hjärnceller bakom ögonen.

Allt sagt i välmening, hoppas det får dig att må bra och inget annat.

2008-01-22 @ 21:12:14
Postat av: Malde

Om vi ska byta, vad får du då??? En man i sina bästa år (enligt sig själv, alltså, annars 50+), tre tonåringar av alldeles egna sorter, dammråttor, stök, renoveringsbehov av hus mm, och snart en ny spis ;-).Jo just det, inga husdjur utöver dammråttor, men en hel del krukväxter. Vindruvorna mognar i september :-D

2008-01-22 @ 23:00:33
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Sabina

Hahahaahahaa du är ju för söööt. Tjänar han bra din man isf kan jag tänka mig ett byte=)
Har alltid velat ha en tjej & nu får jag ju två, toppen.

I bytet ingår:

Två barn (Killar) Bråkar ständigt, slåss om du inte gör/säger det dom önskar höra, slåss med varandra ständigt.
En man som sällan/aldrig är hemma, har världen som arbetsplats. (Du slipper i varje fall irritera dig på honom)
Ett nästan färdigt hus, sånär som lilla toaletten, men om du tar det här bytet så kan du få betsämma hur det ska se ut=).
Enda husdjuren som måste tas om hand om är silverfiskar & dammråttor, dom gör inte så mycket väsen av sig men måste ändå röjas bort då & då.

Nå vad säger du (tant) M, är det ett byte eller???

=)=)=)

2008-01-23 @ 08:26:43
Postat av: MyrPappa

Jaha nu ska vi se, om jag far vara med och bestamma (men det far jag vall inte) sa vill vi bara ha bud fran vackra kvinnor som inte har nagot emot att ta hand om markarbetet medans myrpappan tatuerar, aker motorcykel, partar med klubben och ar allmant odraglig :). Ni forstar ju, dom gar inte att hitta, sa jag hoppas att Mamman mar lite battre nu och att vi far behalla henne ett tag till, det skulle bli markligt tomt och tyst har utan henne. Puss pa dig vannen, vi syns ikvall....

2008-01-23 @ 11:38:54
Postat av: Märtagreta

ÅH, Myrpappan är för söt!!! Men är det NÅN som kan markservice och har ett idiotiskt tålamod med hopplösa (ops, sa/skrev jag det där??) karlar så är det JAG. Vete fan om jag är tillräckligt snygg, du har ju värsta bruden att jämföra med, annars duger jag!
Jag hoppas också din Myrgumma är piggare och nöjdare med situationen, men ibland vill man verkligen sälja sin familj.
Sorry Myra, jag trodde hästarna ingick, men okej då, jag kan ju "stegräkna" längs låååååååånga stränder istället...

2008-01-23 @ 14:49:45
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Moniqa: Det var riktig rea ett tag, men det har gått över nu. ( tror jag ;) )
Klarade du dig helskinnad igenom natten? :P

Malin: Hehe
Hur man prenumererar på rss, eller hur menar du??
Om du vill prenumerera på en blogg så klickar du på bloggens rss. Adressen som kommer upp är den du lägger antingen som bokmärke på din dator/webläsare, eller i din mail. Du ser då direkt om det är något nytt skrivet, istället för att behöva gå in på bloggen 'i onödan'.
Du har också en rss, den är:
feed://malinrocaahlgren.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss
Jag prenumererar redan. :)

Jenny: Was it youuu!! So I can't call you prick then!? Moahahaaa

TomasR: Hahaha. Och jag var ju den som inte ingick. What a shame.
Ögonen i headern är vansinnigt vackra, dock inte mina. De tillhör LillMyra, som fått ögonen efter sin mor. :D
Välmening är bra. :)

Malde: Hihihi. Alla försöker byta med mig. Jag vill inte byta. Jag vill ha en onödigt stor blaffa pengar ju! Men det kanske vore en ide iaf att byta med dig ett tag, så jag får en föraning om vad jag har att vänta. :)

Sabina: Jag vet! Jag är ursöt! Det är bara för att jag INTE har blivit tant än! Haha
Mycket o mycket. Inte får jag köpa dyra designerkläder och gå på lyxspa om helgerna, men jag behöver ju inte jobba heller. :)
Fast jag vågar nog inte byta, jag vet inte hur man gör med pojkar! Haha

MyrPappa: Hahaha. Söta du, du tycker inte jag är helt hopplös då. även om jag hellre blir lortig och lerig hos hästarna än dammsuger vardagsrummet och tvättar kläder. :)
Jag mår massa bättre nu och är du riktigt snäll så kan du få en kram när du kommer hem också. Men då får du allt vara RIKTIGT snäll. Som att bjuda på kyckling, eller nåt. :D

Märtagreta: Du också! Och är det NÅGON som skulle kunna få MyrStacken på fötter så är det väl du. Det tvivlar jag inte på en sekund. Men kommer du, så stanar jag gärna kvar. Är det ok? Då kan du få rida. :)

2008-01-23 @ 15:33:42
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback