Ynk, ynk, ynk

Även jag tyckte det var lite småroligt i lördags och i söndags, då halsen inte funkade riktigt som den skulle. Men det slutade inte där. Det blev bara värre och värre. 
Tungan svullnade upp. Som om det fanns mer plats i svalget, menar jag, så svullet som det var redan innan. Det täppte till så jag tom hade svårt att andas i vissa lägen. Kunde inte ens svälja min egna saliv. Mådde illa. Kände mig allmänt kanonfräsh. 
Fick börja kommunicera genom att klappa i händerna, knäppa med fingrarna eller stampa i golvet. Önskade att jag kunde teckenspråk, men kom i samma veva på att det hade varit helt onödigt då ingen annan i familljen heller kan det. 
Fick MellanMyra att ringa några samtal åt mig och lösa hästarna, och sedan satt mina små älskade yrväder här hemma och hjälpte varandra med läxorna och förberedde inför skolan idag. Allt medan jag låg i soffan och försökte låta bli att dö. 

Maken kom hem från Tyskland inatt och det första han gjorde imorse var att köra mig till läkaren. Han muttrade något om att jag skulle åkt in tidigare, men jag låtsades att jag hörde ungefär lika dåligt som jag pratade... 

'Oh my!' flämtade sköterskan och tog ett steg tillbaka då jag öppnade munnen och gapade så stort jag kunde. Sen bubblades det om fasligt rött och det värsta de sett på länge och streptokocker och tonsiller och jag vet inte vad. Det enda som satte sig i huvudet på mig var kommandot 'Forget eating!' och den skarpa blicken som gjorde att tom jag förstod allvaret i det hela. Men att jag redan nu inte har ätit på tre dar, det sa jag inget om, för då hade de säkert behållt mig och det hade jag inte alls lust med. Jag vilar bättre hemma. 

Och hemma är jag nu. Liggandes i soffan, gurglandes aspirin och smågluttandes på tv'n. Lilla Tiss ligger och sover på mina ben. Hon är inte alls så rädd längre. Mest söt. 

Imorgon ska jag upp och hämta ut penicillin. Jag fick inte ta det idag. Och detta pga... eh... min egenhändigt ihopkomponerade *harkel* meducinjakt under helgen. Men det är ingen fara. Jag lever och har fått mig en avhyvling av älskade sis, med fraser som 'Älskade lilla planta..gör inte så här något mera', 'favvispucko', 'HUR MÅNGA MG???????', 'gud jag får ju hjärtsnörp' och 'hellre dum är totalförgiftad', så jag har lovat dyrt och heligt att inte göra om så igen. Så ni behöver inte knysta mer om det. För jag VET. Ok? 

Ska nu försöka följa Lilla Tiss' exempel och också slumra lite. Har inte sovit så bra de senaste nätterna... 


Sagt och Tyckt
Postat av: Miss K

Men OJ, till och med jag tycker synd om dig idag. kram och krya på dig vännen

Postat av: Kim M

Åh kära vän.

Här kommer en varm, vänskaplig kram.

2008-12-08 @ 12:52:43
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Jules

Tittar in och lägger en varm filt över dina axlar. Massor med krya på dig kramar. Tänker på dig.

2008-12-08 @ 15:17:20
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Fia

Uthängd. Är. Man.



Nästa gång bryr jag mig inte om att skriva något, jag sätter mig stilla på ett flyg och åker över.



Och. Tar. Itu. Med. Dig.



Mera soppa och mera smält glass nu.

Luv,

sis

2008-12-08 @ 18:23:37
URL: http://www.fiafilosoferar.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

Huga, det låter verkligen inte bra! Pennusullin måste nog till, men det har du väl fixat nu va???

Hoppas du inte pussat några grodor, ja menar myror på sistone, om, så ha koll på dem också, halssaker sprider sig så förbaskat!



Kram till dig, jag tänker inte skälla alls, sjuk kan man bli, och vem fasen vill gå till doktorn i första taget, man kan ju ... bli frisk ;-)

2008-12-08 @ 18:49:52
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Malde

Nu kryar du på dig. Det är nte ett fritt val, det är en order. Bara så du vet.



Krya-på-dig-kramar i massor till min favorit-Myra

2008-12-08 @ 21:13:55
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Samuel

Fy så hemskt det där låter, med svullen tunga och ond hals: KRAM på dig och hoppas du kryar på dig snarast!

2008-12-09 @ 07:07:29
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Krya på dig!! kram

2008-12-09 @ 11:07:58
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Myra

Alla:



Tack söta ni. (Även Märtagreta. På ett hörn.) Jag är på bättringsvägen, men jäklar vad ont jag har haft. Helt sjukt. Och jag går inte av i första taget, det lovar jag er. Så, nä, det här är inget jag önskar någon. Blä.

2008-12-09 @ 17:54:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback