Fairytale

Kan inte säga att jag är mycket för julsånger. 
Men den här går ju bara inte att vara utan. 
Och som vanligt; Ju högre dess bättre! 
Fairytale of New York - The Pouges och Kirsty MacColl 

Och faktiskt (inte på långa vägar samma nivå, men ändå) helt ok på svenska också. 
Kors i taket. 
En Julsaga - Håkan/Nordman och Josefin/Ainbusk 

Eller vad säger ni? 


Sagt och Tyckt
Postat av: Nathalie

Näe, julsånger är inte så mycket att hurra för egentligen. Men jag diggar Santa Claus is coming to town :D kanske just för att den är kort, och man blir glad av att gå runt och nynna på den. Många andra låtar känns bara så lugna och fina och puttinuttigt juliga..

Postat av: TomasR

Phil Spector kanske:

http://www.youtube.com/watch?v=37v0CE-pXss

En del fina melodier fast kanske inte riktigt som traditionen bjuder här hemma.



Från det albumet, en tradition hos David Letterman...

http://www.youtube.com/watch?v=xXVcrWO5FCg

2008-12-26 @ 10:48:11

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback