A touch of frost

Jisses så kalla mornar vi har nu. Inte varje dock, men varannan ungefär. 
Varannan blöt och varannan isgata. Just lovely. 

Ni tänker väl på den farliga frosten, alla ni hästägare där ute! 


Sagt och Tyckt
Postat av: TomasR

Frost? Farligt? Lite kyla ska väl en häst klara? Eller är det ena veka hästar ni har?



2008-12-06 @ 12:03:59
Postat av: Sabina

Du knäppis=) du har en utmärkelse hos mig.

Kramkram

Postat av: Myra

TomasR: Kyla klarar de allt av, men frostbitet gräs blir 'stressat' och släpper ifrån sig högre halter av fruktan som är farligt för hästar. Åsikterna om när det är som farligast går isär, men man ska iaf vara på sin vakt.



Sabina: Hihi. Ååh, tack du söta! Jag ska genast kolla. :)

2008-12-06 @ 15:36:54
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Blue

Ja här är det ingen fara med frostbitet gräs för här är det snö över hela skiten... O det var länge sen som det blev frustnupet.... vet inte hur det är sen förresten... o BTW så har mina moffahästar moffat i sig allt gräs redan så det är inte mkt kvar.



Men hur är det... vad jag hört så växer gräs när temperaturen är över +5.



Men som sagt var... mina naggar av allt innan det hinner växa särdeles långt iaf så.



Hon som jag går o rider hos däremot har haft en fölis med kolikkänning ett antal gånger i höst för frostens skull...



O en mamma på skolan har fått fång på sin isis just för frosten.

2008-12-06 @ 19:19:37
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Lisa

Måste erkänna att frostbitet gräs låter lite mysigt i mina öron...

2008-12-08 @ 10:54:01
URL: http://lisasbetraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback