Jag går inte upp förrän det är ljust!

Ända sedan förra sommaren, då vi började med renoveringen av nuvarande, då nya, MyrStacken, så har MyrMormor undrat när vi ska köpa rullgardiner till sovrummet. Svaret har hela tiden varit 'sen'.
'Sen' är mycket bra. Iaf när man använder det själv.

För att stå ut till 'sen' så hängde vi provisoriskt upp två ljusblå lakan i fönstrena. Hur bra som helst.
För det första så var det fruktansvärt fult, för det andra strålade morgonsolen rakt igenom och för det tredje så såg alla som gick förbi rakt in. Högsta betyg, mao.

Förra veckan tyckte MyrMormor med bestämd röst att 'sen' minsann var 'nu' och släpade mig hårdhänt i örat ända till Ikea.
Det blev både gardinstänger och gardiner till SmåMyrorna och gästrummet, träpersienner till vardagsrummet, rullgardiner till sovrummet, köttbullelunch, kanelbullar, tunnbröd, dajm och lite annat smått och gott innan vi kom därifrån.
Väl hemma släppte hon taget om mina stackars öron och gav sig obönhörligt på Maken istället. Han fick inte en lugn stund förrän allt var på plats.

Jättesnällt, mamma, verkligen. Och jag menar det. Men hur sjutton ska jag nu komma upp om mornarna hade du tänkt dig. Det är ju för fan kolsvart!

Sagt och Tyckt
Postat av: nika

asgarvar...........du är för härlig och myrmormor likaså. Jag kan ser hur hon schasar och puffar fram dig på IKEA så du får handlat.
Nå fick du en beis efter maten..LoL
kramar

Postat av: Nathalie

En underbar anledning att ligga i sängen hela dagen alltså! :D

2007-09-13 @ 19:25:48
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Blue

*ler*

2007-09-13 @ 20:11:37
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Kim M

Se; det är underbart på IKEA!
Mörkt och mysigt har du också och ska sova både gott och länge. Det är du värd.

2007-09-13 @ 22:50:04
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Malde

Du får väl sätta en timer på sänglampan och rikta den mot dina ögon så du vaknar vid lämplig tid på morgonen!
Jag fnittrar hejdlöst när jag läser vad MyrMormor gör med MyrMamma och MyrPappa, jag kan riktigt se det framför mig ;-) Men jag ger mig den på att det blir fint!

2007-09-13 @ 22:59:47
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: nika

hehe...smyger här i natten och snor godis av dig....för du har så mycket. Jag har tagit allt lakrits....ajöss
*kutar fort som fanken*

2007-09-14 @ 00:57:23
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: MissyElliot

*asgarvar*
Det är nästan så att jag kan se det hela framför mig. Har en sån på armlängds avstång som sååå gärna vill vara med och ta tag i saker. (vilket är toppen då jag också gillar det där med "sen".)
:-)

2007-09-14 @ 07:48:43
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: DMH/Samuel

Ha, ha, ha: good for you!
Kommer att tänka på när min kusin och jag var små, strax efter det att inlandsisen hade försvunnit från de östgötska vidderna, och gick i söndagsskola. Varje söndag frågade pastorn P och mig när vi skulle börja läsa Bibeln och varje gång svarade vi "Nästa vecka!" för det var ju sant - då nästa vecka förblev i framtiden...!

2007-09-15 @ 07:28:09
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Myra

Nika: Tur vi hade trevligt samtidigt. :)
Och nej, ingen bebis... haha
.
Nathalie: Eller hur! Men tror du jag får det då? ;)
.
Blue: :P
.
Kim: Ikea is da shit! :)
.
Malde: Nej fyy, ingen timer på sänglampan! Haha. Bad idea.
Och det blev jättefint. :)
.
Nika: Men! Va' fräckt! GE HIT!! *rusar efter* :D
.
MissyElliot: Jag har väldigt lätt att skjuta (vissa) saker på framtiden, så ibland behöver jag piskan över ryggen. *s* Men oftast ät det jag som står med piskan på Maken. :)
.
DMH: Ja, haha, nästa vecka är bra. Minst lika bra som 'sen'. :D

2007-09-15 @ 12:45:24
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback