SmåMyror på barbecue

Någon gång mellan maten och tårtan (troligtvis medan MyrMamma och GrannFrun, iklädda varsin, modell förstor, grön hatt och med Strongbow i glasen, lekte Shakira på dansgolvet (läs gräsmattan) och MyrPappa och HusVärden pratade motorcyklar i garaget) så hittade SmåMyrorna lådorna med julpynt.
På nolltid stod det änglar på stereon, hängde tomtar på tavlorna, glitter i gardinerna och julgranskulor på spritflaskorna.
Värdinnan skrattade så hon grät. So did the gäster.
Och MyrFöräldrarna log förläget.

Kommer det någonsin bli riskfritt att ha med SmåMyror att göra?

Sagt och Tyckt
Postat av: Liv

Nä, det blir nog aldrig riskfritt...hihi.. Härliga småmyror!
Jo, jag har hört att jag är lik henne. Fast nog mest av bloggare så jag undrar det är så IRL. :o)
Jag gjorde ett sånt där test på nätet där man kan se vem man är lik. Och där kom upp helt andra...hehe..
Kram till dig!!

Postat av: Evelyn

Hejsan!
Det verkar som om spammarna gett med sig.
Tror de kan ha fastnat i spamfiltret :)

2007-05-20 @ 17:44:21
URL: http://silkeslen.blogg.se
Postat av: Kim M

Haha! Nu skrattar jag högt igen! :D

2007-05-21 @ 07:41:40
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Klarakajsa

Kreativa småmyror!
Det satte väl fart även på de vuxna!
I danmark har ju tomtarna årsmöte på Bakken i juli...
Ha en fin vecka! kram klarakajsa

2007-05-21 @ 09:39:51
Postat av: Märtagreta

Underbar "syn" måste det ändå ha varit. Här hänger en julgranskula kvar, det har liksom blivit hundens och dotterns favoritboll. Som tur är så är den av det tåligare slaget.
Småmyror är helt klart riskfria, de förgyller bara vardagen, bokstavligen i dina småmyrors fall!
Kram på er alla!

2007-05-21 @ 13:12:11
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Malde

Riskfritt, icke! Men ni kommer alltid att ha skratt och glädje omkring er! Ta vara på detta, och kom ihåg det när de blir truliga tonåringar ;-)

2007-05-21 @ 13:13:55
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Malin och Tessan ( häst )

Det är lika bra och ta fram det, går snabbt till jul........... Hälsa!! Kram Malin och Tessan

2007-05-21 @ 15:36:02
Postat av: Myra

Liv: Jag sa ju det. Att du måste ha hört det av andra också. :)
Evelyn: Skönt. Det är tråkigt när de anfaller. ;)
Kim: Du. Sitt inte där och skratta! Jag ska skicka dem till dig på collo över sommaren!
:D
Klarakajsa: Alla tyckte de var sååå söta, och såååå roliga. Tack o lov. *s*
Märtagreta: Bokstavligen, ja. Haha. Och jo, efteråt var det roligt. Just när jag 'kom på dem'
blev jag lite svettig. ;)
Malde: De lyckas ofta få en att dra på munnen. Men de lyckas också få en att se rött! Jag vågar inte tänka på tonåren. *s*
Malin o Tessan: Haha. Jag tycker ni ska börja redan nu i affären. Hälsa det till chefen från mig. ;)

2007-05-23 @ 15:49:19
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback