Tagen av fler än en

Jag har blivit tagen av inte mindre än:

Micke
Blue
Western Girl
Jenny
och Iah

Regler:
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.

Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag kan inte gå i trappor utan att räkna trappstegen. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. Räknar gärna på väg ner igen, så jag vet att jag räknade rätt första gången...
2. Jag tar alltid på mig högerskorna först. Anledningen till detta är och förblir en gåta.
3. Jag kan inte spola vatten i ett mörkt rum. Det MÅSTE vara tänt. Grundar sig i skoltidens skräcklek om Svarta Madame...
4. Jag älskar att ta ett långt varmt bad. Tror jag. Men så fort jag lagt mig i badet så blir jag stressad och kliver upp efter bara några minuter. Och så blir jag alltid lika sur på mig själv att jag inte kan ligga kvar...
5. Jag lipar nästan alltid till filmer och serier. Det behöver inte ens vara särskilt sorgligt, utan det räcker med att jag tror att det kanske kommer bli... Samma gäller vid riktigt bra musik.
6. Jag avskyr kedjebrev. Varesig det är mail eller via traditionell postgång. Jag bryter ofta kedjan, och de gånger jag skickar vidare är bara för att jag tror att någon annan ev tycker det är kul...

Jag tar inga nya bloggare, utan lägger valet på er.
Ni som antar kan väl trackbacka eller länka detta inlägg
( http://myrasmysterier.blogg.se/2007/march/tagen-av-fler-an-en.html ), så jag får läsa era underligheter. :)
Ni som inte bloggar, skriver självklart under mina kommentarer! *hint, hint* ;)

Sagt och Tyckt
Postat av: Sabina

Föööööööööök jag som hade utmanat dig:)

Men nu får jag ju ändå läsa dina små egenheter.

Kul att du har ändrat lite på sidan. MEN jag gillar rosa.....

Postat av: Myra

Sabina: Hehe. Var det samma utmaning? Rosa kommer, jag har bara inte hittat riktigt rätt än. Testat minst tio olika nyanser... Kräsen? Jag? Eh... ;)

2007-03-08 @ 21:01:20
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Micke

Min fru är likadan i badet, i snabbt o upp ännu snabbare... läs en bra bok, ha en kopp kaffe på en stol brevid, ta en cigg om du röker... lite värmeljus gör också gott... Ha det fint där borta.

2007-03-09 @ 15:10:42
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Myra

Micke: Boken blir alltid blöt, jag tycker inte om kaffe, och jag slutade röka för åtta år sen... ;) Har testat allt ska du veta. Trevligt sällskap KAN få mig att stå ut lite längre. *s*

2007-03-09 @ 17:54:32
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Fröken T

Haha, jag är lika dan i badet... Har försökt med tända ljus, tidningar, böcker och musik men det går bara inte. Stressen bara äter upp mig, fastän det inte finns ett smack att göra när jag väl klivit upp... ;)

Det var roligt att läsa, å kul att du antog utmaningen! :D

2007-03-09 @ 21:54:31
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Pulvia

Underlig? Egendomlig? Näe det finns inte i mitt vokabulär å därmed inte i mitt liv *fniss*
KUnde förresten inte kommentera häromdan ang myrpappa *besviken* så jag får väl hoppa göra det här istället ;)
"Jag förstår inte alls vad han menar *ser oförstående ut* Vi är väl båda såna som alltid kommer i tid med största leendet på läpparna i alla väder... Eller....? ;)" Kram på´re

2007-03-09 @ 22:03:57
Postat av: Bloggerlina

Okej! Ja det cirkulerar nog många såna här utmaningar verkar det som!

Jag brukar också bryta kedjebrev. Hahahahaha!!

Kramisar!

2007-03-10 @ 02:21:56
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Myra

Fröken T: Jamen visst. Men vad f-n är det man stressar om? *s*
Pulvia: *s* Jo, Myra och Pulvis har ALLTID full koll. Det vet vi ju sen innan... *visslar*
Bloggerlina: Coolt va! Att jag svarat på din utmaning INNAN jag fick den! (doh!) Kedjebrev är tristare än tristast. ;)

2007-03-10 @ 12:55:54
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Nisse

Kedjebrev och såna där hempartyn... rysligt.

2007-03-10 @ 23:23:17
URL: http://vildkatt.blogspot.com
Postat av: Myra

Nisse: Welcome! :) Megarysligt. Om det inte är ett Ann Summersparty, förståss! *s*

2007-03-11 @ 16:20:41
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback