Note to myself

Ge inte brittiska barn grönsaker.

Inte heller svensk husmanskost.

Dra absolut inte ner på olja och annat fett.

Och tro inte du kan få dem att dricka enbart vatten.



Du gör bara bort dig.

Sagt och Tyckt
Postat av: Genese

Du har sett lyset. :-)

Postat av: filosofen

Jag säger bara en s ak: det samma gäller om du springer på irländska barn!VARNING för nyttigheter i systemet, det leder bara till större kortslutningar hos de stackars barn som tvingas i gröna konstigheter ;)
Killen....hihihiihihi :) är du ännu mer nyfiken nu? ;) Du vet ju att jag inte är så snäll. Jag lovar att berätta mer om honom imorgon på bloggen så andra nyfikingar kan läsa om honom också. Just nu kan jag säga att han är så totalkär i mig, redan, att det nästan är läskigt. Men det känns samtidigt bra. Riktigt bra till och med... Berättar mer imorgon. :)Kramkram!

Postat av: nika

Ja..du...där har du gjot bort dig...och du är inte ensam för här är en till som ideligen trampar i klaveret. Jag har på något sätt fått för mig att jag kanske kan upplysa någon endaste amerikan i värdet av att äta rätt och motionera..bara liiite.
hade granntjejen på lunch...hon är bara 9 och redan bär hon på onödiga kilon. vi pratade om motion och hon tyckte det var tramsigt med motion utomhus som att spela baseboll eller cykla för hon motionerade minsann inne i sitt hus när hon gick mellan tv spelet i sitt rum och datorn i köket...då gick hon ju i trappor. Jag gav upp och serverade mera sallad.
kram till er alla i stacken

2007-03-13 @ 20:35:26
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: nika

okej....jag försöker gå in på filosofens blogga och får meddelandet att den inte finns längre???????MYRA hjälp mig...var bloggar filosofen nu??? eller är det expressen som kyddar igen

2007-03-13 @ 20:37:27
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: BagLady

Tack o lov att småmyrorna är svenska (i grunden)! Har du försökt mata deras kompisar med rivna morötter?...eller vad? baka en morotskaka och lura dom vet ja
kramarna

2007-03-13 @ 20:56:22
Postat av: Myra

Genese: Jomen, visst. ;)
Filosofen: Japp, nyttigt är farligt... eh... *s* JA, jag är nyfiken. :)
Nika: Totalt bortgjord. Dumförklarad. Idiot. U name it, liksom... *s* Och här ligger motionsinställningen på samma nivå. Rör på sig, gör man inte!
Ang filosofens blogg, så är det bara det att hon envisas med att stava sin egna adress fel... *s* Om man bara stavar rätt, så finns hon på sitt vanliga gamla ställe. :) Jag ska skälla lite på henne!
BagLady: Jag hade gurka och sallad vid sidan om, och hade dessutom majs och paprika i maten. HerreGud, liksom. Hur dum får man va!? Så kan jag ju inte göra! *himlar med ögonen* :)

2007-03-13 @ 22:09:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Iah

Joooooo!!!! =) Det kändes väldigt trevligt att kliva upp imorse när solen lyste upp rummet trots att gardinerna var fördragna!!! Jag gillar det och jag gillar ljusa eftermiddagar och kvällar! =)
Hoppas du fixar värme i landet i slutet av mars för då kommer jag på besök sörru! =D

2007-03-13 @ 22:33:42
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Kim M

Jag lovar.
Ett tips: ge inte hunden tomat eller gurka. Men gärna paprika.

2007-03-14 @ 07:51:35
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Malde

Tur att mina barn är svenska! Bara jag skalar morötterna och ställer dem i en burk i kylskåpet så är 2 kg borta på 1 1/2 dygn! Behöver inte ens tala om att jag har gjort det.

Vår lilla katt som vi hade (husses katt) åt vad som helst bara husse gav henne det. T ex rå gul lök, saltgurka, tomater, sallad, gröna ärtor, mm mm. Stora katten (min katt) var mer av en kattdam ända ut i klospetsarna och åt inte vad som helst! Tyvärr kan vi inte ha katter längre p g a allergier. Trist!

2007-03-14 @ 08:07:42
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Iriz

Jaaa jag vet. Inte heller alla svenska barn gillar nyttiga saker. Här funkar det bra, tack och lov. Vi käkar wook, vitkål, broccholi, sockerärtor, morötter, kålrot och mängder av frukt. Men min chilicoc carne med srtimlad vitkål och morötter har ratats av flera av deras kompisar. Inställniongen tillmotion är skrämmande....

Ha en underbar vårig dag!

2007-03-14 @ 08:54:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Blue

Hahaha det behöver inte vara brittiska barn för att det ska bli ramaskrin.

Jag har "drillat" mina barn till att äta grönsaker sen de var halvåret typ. Hihi

De älskar att äta grönsaker direkt från frysen som godis och morötter köper jag i drivor som de sen skalar och äter.

Men ungarnas kompisar ser livrädda ut för maten när den råkar innehålla nåt nyttigt som majs eller ärtor.

2007-03-14 @ 09:11:29
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jenny

Det har ar vad syster elak at igar;

Frukost: En vaniljyoghurt med choklad"bollar" i och en cereal bar.
Lunch: En sandwich med 15(!) skinkskivor, ett paket chips, en chokladkaka (Marsbar), tva cerealbars, ett paket russin, en liten chokladkaka, tva flaskor saft.
Middag: Tva fulla tallrikar pastagratang med en ketchuphog pa ca 7 cm.
Kvallsfika: En stor tallrik chokladglass + en pase godis.

Fan, britter ar ju skithalsosamma, vad klagar du pa?! ;)

2007-03-14 @ 11:15:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Myra

Iah: Didn't I tell you! *s* Här är det redan full vår. När kommer du!?
Kim: Haha. Fulen går i döden för gurka! Och tomat. Och paprika. Och... Äsch, jag kan hålla på i evigheter. ;)
Malde: Här går det också åt morötter fortare än man hinner köpa. Cool kisse! :)
Iriz: Nej, klart inte alla gillar, men skillnaden är skrämmande. Här finns det 15- 16-åringar som inte vet vad parika och morötter är! De blir dessutom skjutsade av föräldrarna till skolan. Skolan som ligger 700 meter bort, liksom.
Blue: Framförallt MellanMyra åt grönsaker som godis när hon var liten. Hon älskade det! Kunde ge henne en liten burk med ärtor och majs i, medan jag smugglade i mig chips. *s*
Jenny: Eh... sorry. Jag är visst lite gnällig idag. Tänk vad nyttigheter de stoppar i sig. *lol*

2007-03-14 @ 13:50:29
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback