För många byxor

Jag har städat hela dan idag. Hela dan. Hoppat över både ridning och långpromenad.
Var inte nåt vidare poppis hos SmåMyrorna heller. De ville till stranden, sa de, och blev måttligt glada när svaret var nej.

Medan jag fortsatte att röja, så tog de med sig Prinsessan och Lilla Fröken Skuttikring och hade picknick på trädgården.

Fulen, som har svårt att låta bli den lilla hoppande saken, fick stanna inne. Men inte var han nån vidare städhjälp inte...

Jag har rensat i garderoberna också. (Var tvungen, då vi kom hem med tre kassar proppfulla med nya kläder igår. De skulle promt köpa kläder för alla födelsedagspengarna. Inte en enda leksak!)
Vet ni att SmåMyrorna hade fjorton par byxor som var för små! Ändå har de säkert en åtta - tio par var som fortfarande passar. Helt sjukt.
No more kläder, tjejer! Glöm det. Nu är det kläder till mamma som gäller.

När Maken kom hem gick jag genast till anfall. Glöm söndag och ryggläge i soffan. Har Myra fått för sig att det ska städas, så ska det! Idag fick hon även för sig att det skulle möbleras om hos SmåMyrorna. Så sagt och gjort.
Och eftersom jag kom med ide´n, så fick Maken stå för det praktiska.
Inte mer än rättvist. ;)

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Absolut rättvist! Det kallas arbetsfördelning. Du står för hjärnan, MyrPappa för musklerna. Det vet väl alla att hjärnan styr... *fnissar för mig själv*
Det är klart att Myra behöver kläder!

Postat av: Ivana

Jag fick ryck också & städade en massa. Min sämre hälft hade dock tur för han befann sig på jobbet under tiden & när han väl kom hem var jag klar med allt :)

2007-06-25 @ 00:46:21
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Kim M

Ryggläge i soffan efter att ha rensat garderoberna - det kan man väl få unna sig.
Stå på dig!

2007-06-25 @ 10:44:50
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: rosflickan

Nu är du omnämnd hos oss i hela två inlägg =)
Jag ska vara i Schweiz i 10 månader, och jag kan INGEN tyska whatsoever. Fast det går säkert bra ändå =)

2007-06-25 @ 14:13:12
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: Myra

Malde: Du har så himla rätt i det du säger. :D
Ivana: Min sämre hälft hade oturen att komma hem INNAN det var klart. *s* Men det gjorde absolut ingenting. Enligt mig... ;)
Kim: Nja, kanske. Om man har varit riiiktigt duktig. Men nu var det ju JAG som rensade i garderoberna, och HAN som ville inta ryggläge. DET gick jag inte med på. *s*
Roslickan: Ja, jag SÅG det! :)
Bara lugn, du kommer lära dig på nolltid. *nicka*

2007-06-26 @ 17:18:59
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: palle

Shit en sån söt kanin! :D

2007-06-27 @ 00:00:11
URL: http://elendil.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback