Ett klockrent dagboksinlägg

Det är ju sån sommar så man bara inte kan hålla sig inomhus. Härligt.
Dock är det för varmt för att få nåt vettigt gjort melln 11 - 16 om dagarna. Då går jag i dvala.

J skulle hämta mig kvart i åtta igår morse.
-Give me a ring if you're up earlier, sa jag kaxig på fredagkvällen.
-I will, sa hon och log.

När jag vaknade av telefonen på lördag mogon så var jag så trött, så att jag mest pratade svenska med stackars J, (vilket hon fick tala om för mig sen, för det hade jag inget minne av) men jag lovade dock att vara klar att hämtas inom 20 minuter. När vi lade på kikade jag på klockan. Tro f*n att jag var trött!! 05.40!! Hon ÄR galen.


Klockan är 06.35 när vi passerar åsnorna. Dimman ligger tät över bergen. (alla här säger berg så jag har automatiskt börjat göra det också, men i svenska mått är det bara en kulle och det har jag minsann talat om för dem! *s*)

Strax framme vid byn som vi ska ta oss igenom för att komma ner till havet.

Vi hade hela stranden för oss själva! Hästarna har precis självmant saktat av efter en lååång galopp, och vi har fortfarande en bra bit kvar till floden.

När vi följt floden ett par kilometer så svänger vi av och passerar efter ett tag den gamla slottsruinen. Dimman ligger fortfarande tät och det är nästan kusligt. :)

Vi bestämmer oss för att rida över berget hem...

...och börjar resan upp. Svårt att se på kortet, men det är riiiktigt brant.

Här ska vi bara ta oss ut ur kohagen...

...innan vi kan börja nedstigningen. Tom hästarna blir tagna av utsikten, de stannar alltid upp här och tittar ut över sanddynerna och havet. Dimman gör dock så det är svårt att se England på andra sidan. En solig dag ser man jättetydligt.

Tillbaka i hagen och satt av vid 09.20 och var hemma igen vid 10.

Kvällen avslutades med grillfest. Så himla trevligt, men jag är allt annat än pigg idag. Lite tung i huvudet. ;)
LillMyra slocknade i soffan vid halv ett, MellanMyra dök i säng en timme senare och då somnade även jag. MyrPappa tog hand om de gästerna som var kvar och de höll igång ända till framåt fyra.

Han ska få sova ett par timmar till, sen bär det av ner till hästarna, där vi ska tillbringa em med några andra familjer. Grilla, leka och bara vara.
Lite senare kommer J ner och vi ska ge oss av på en härlig kvällstur. Vem vet. Kanske jag kan få avsluta en toppenhelg med att galoppera in i solnedgången...

Sagt och Tyckt
Postat av: Nathalie

Men ååååh vad härligt! Vänta på mig, hinner jag catcha ett flyg till London och komma fram innan solnedgången? :D Öhm... antagligen inte, så jag får väl sitta här hemma och fantisera istället då. *gråta*

Postat av: Britt-Marie

Vad ska annars tidiga morgnar användas till. Fast lite galet är det ju.;-)Härliga bilder!! Jag känner igen känslan. Det här vill jag fota! Ohhh vilken härlig strand. Äntligen fick jag se den.

2007-06-10 @ 22:26:35
Postat av: Malde

Underbara bilder! Skulle gärna rida ut med dig, men kanske inte så tidigt på morgonen... Dessutom ska jag nog inte sitta på någon av dina hästar, får väl hyra en irish cob eller en shire (med tillhörande stege!)
Kram!

2007-06-10 @ 23:25:45
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Kim M

Å, vilket fint inlägg!
Klockrent är alltid, alltid bra.

2007-06-11 @ 10:10:58
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Myra

Nathalie: Du hade så gärna fått hänga på! Du bor på fel ö! ;)
Britt-Marie: Tidiga mornar och långturer hör verkligen ihop. Och ridvägarna här är otroliga.
Malde: Haha. Om du tar dig hit, så lånar vi en av grannens hästar till dig. Och tillhörande pall. :D
Kim: Tack. :)
Och då ska jag försöka hålla mig till klockrent hedanefter. ;)

2007-06-12 @ 13:48:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback