MellanMyra vs barnsjuksköterska

MellanMyra berättade häromdagen, då jag tyckte det var dags för en sväng inom badrummet, att om man duschar för ofta som barn så kan häxor lukta sig till dem och komma och röva bort dem.
Man vet dessutom inte vem som är häxa. Det kan vara någon kompis' mamma, eller tanten tvärs över gatan.
-Eller du, mamma.

Därför är det bäst att hålla sig smutsig, för det döljer lukten av barn...

Idag läser jag en
artikel om att man ska bada/duscha sina barn varenda dag.
Och gärna med tvål.

Jag vet inte riktigt vem jag ska tro på. Lägger mig lite mittemellan.
Det tror iaf jag är det rätta.

Sagt och Tyckt
Postat av: Synthloppan

Hmmm, jag är övertygad om att tvål torkar ut. Jag har själv torr hud och vet hur det känns, så vintertid är det 2-3ggr i veckan som badet tappas upp här.

Postat av: Pulvia

*skrattar så tårarna rinner och håller med om att man aldrig kan vara säker på vem som är häxa*

2007-12-02 @ 15:22:01
Postat av: Sabina

Hahahahahahaha guuuud så härligt...
Jag tror nog som du häxan att någonstans mittemellan är det bästa, för ofta torkar bara ut dom små liven och för sällan säger sig självt..

Hoppas du har haft en bra helg och första advent..

Kramar//Sabina

2007-12-02 @ 17:57:24
Postat av: MissyElliot

Håller med du!
Något mitt emellan. (Man kan aldrig lita på häxor!!!!)
:-D

2007-12-02 @ 19:23:33
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Märtagreta

mmm... det kan vara du, eller nån av dina kompisar! (mohahahaha!)

2007-12-03 @ 11:11:40
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Bloggerlina

Barn är ju för roliga! *skrattar* Det där med häxor var bra! Det förklarar ju mycket tycker jag! Hahahahaha!!

Jag tror inte att man ska tvätta barnen för ofta då tvål torkar ut. Lagom, allt med måtta...varken för mycket eller för lite.

Kram B

2007-12-03 @ 11:50:33
URL: http://www.spacegirl.se
Postat av: Myra

Synthloppan: Ja, jag tror också att det torkar ut. Sen ska jag väl inget annat säga att det är lite skillnad på tvålen nu och då en annan var liten... ;)
.
Pulvia: Du är absolut en av dem! Hehe Jag VET, för jag såg dig på Blåkulla en gång. (oupps. Försa jag mig nu....? ;) )
.
Sabina: Mittemellan och lagom! *nicka*
.
Missy: Klart du håller med! Det var ju jag som sa. :P
.
Märtagreta: Jaa. Åtminstone en av dem. ;)
.
Bloggerlina: Är det så det är, så förstår ju tom jag varför vi diskuterar varje gång det ska duschas. :)

2007-12-03 @ 14:51:29
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Liv

Hehe.. Jadu, man vet aldrig! :o)

2007-12-03 @ 16:00:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: Anonym

Någon som läst like mycket roald dahl kanske? :)

2007-12-04 @ 13:47:58
Postat av: Myra

Liv: Nej, man kan ju inte vara HELT säker. *s*
.
Anonym: Det kan så vara... haha

2007-12-04 @ 16:10:22
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Pulvia

Ja det stämmer och om jag inte minns fel så var det bestämt en bloggerlina som var med nu i påskas oxå? *moahahaha*

2007-12-04 @ 23:06:38

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback