Hur man slipper undan. Eller...?

Medan MellanMyra har ärvt sin mors pedanta sida (jo, jag har en sådan, den är bara för det mesta väl motarbetad), så har LillMyra lagt beslag på den mer bekväma. Kan man glida omkring på en räkmacka, så gör man. För om man ser till att börja med det man tycker är kul, så finns det oftast inte tid över till det som är tråkigt.
Och nog för att jag kanske inte alltid har superkoll på precis allting, men ibland underskattar hon mig allt. Rejält.

LillMyra: Vad gör du?
MellanMyra: Städar mitt rum. Gör inte du det?
LillMyra: Nää...
MellanMyra: Men mamma sa ju att vi skulle.
LillMyra: Jag orkar inte.
MellanMyra: Tror du inte hon märker det då?
LillMyra: Neej.
MellanMyra: Det tror jag.
LillMyra: Då säger jag bara att det inte var jag!

Sagt och Tyckt
Postat av: Sarah

Haha, det där låter ungefär som jag och min lillasyster. med skillnaden att jag visserligen städade jämt, med resultatet att mamma SLÄNGDE fram leksaker när vi fick gäster så att det inte skulle se ut som om jag inte fick leka där inne.^^

Undanflyckter är min lillasysters största gåva också. :)

Postat av: Sarah

P:S Stavar bra gör jag också ser jag nu^^. Undanflykter menade jag ju.

2007-12-11 @ 19:30:32
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Malde

Och Mamma Myra tror förstås på allt som LillMyra säger??? ;-)

2007-12-11 @ 23:26:33
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Sarah: Haha. Den versionen har jag inte hört innan. Här sparkar vi i panik undan grejerna utmed väggarna, så att folka kan ta sig fram utan att få ont i fötterna. ;)

Malde: Aaaaabsolut! *nicka*

2007-12-12 @ 17:15:06
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Anna-Lys

Jag viker mig dubbel av skratt!!! :-D
Barn är för underbara.

Vilken paradox det bidde av hennes tänk ha ha :-)

(( kram hela dan ))

2007-12-14 @ 14:52:24
URL: http://anna-lys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback