Myra antar utmaningen

Fick en utmaning av Liv där jag ska lista fem idoler.

Kan inte säga att jag har några direkta idoler. Inte på det viset att marken gungar under fötterna och att jag tappar vett och sans, så fort personen i fråga kommer på tal.
Däremot tycker jag människor kan göra saker bra, kanonbra, eller mindre bra. Kanske tom urtaskigt.

Jag valde att hålla mig inom kategorin skådespelare. Med undantag av förstaplatsen som, utan konkurrens,  tilldelades en sångerska.

*5. Nicholas Cage. Har han medverkat i en enda dålig film? Kanske. Men han presterar alltid bättre än bra. En klar favorit är 'Änglarnas stad'.

*4. Johnny Depp. Hans skådespelartalang har inga gränser. (Även om hans filmer inte alltid har tilltalat mig.) Som Kapten Jack Sparrow överträffar han nog sig själv!

*3. Mikael Persbrandt. (Glöm allt jag skrev tidigare *pekar uppåt* det här börjar likna en tonårsförälskelse) Jag är fullkomligt förlorad i denne man. Inte ens hans återkommande fyllefasoner kan rubba min dyrkan. Den rösten i sänkammaren, tjejer!

*2. Friends. Ja, jag vet. De är hela sex personer. Men dessa sex skådespelare, som grupp, i denna serie är en oslagbar kombination.

*1. Tracy Chapman. Dessa texter och denna röst. Ofta finns ett par, tre låtar per skiva, som man lyssnar på, men Tracy är en av de få som får fram skiva efter skiva med övervägande kanonmaterial.


Jag skickar raskt utmaningen vidare till:
Equilibrium
Jools
Asfaltmamman
Nika
Glitter STHLM

Sagt och Tyckt
Postat av: Nika

utmaning antagen...jag tar itu med det imorgon bitti .....nu ska vi iväg på grillkväll ...kram

2006-10-07 @ 21:58:15
Postat av: Liv

Hej du!!

Vad kul att du antog utmaningen!
Kul att läsa, och vi hade en gemensam med, Jonny Depp...han är ju hur bra som helst ju...hehe.
Och Friends är ju oxå kanon. Ja, det var ju en bra lista.

Hoppas att du har en bra helg, kära Myra!

*kram*

Postat av: equilibrium

jag har sett och kommer anta den :)

2006-10-08 @ 15:32:21
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: equilibrium

klar :) Men uh så svårt. Jag fick tänka så det osade!!! Kram

2006-10-08 @ 20:18:59
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: BagLady

....kan inte skriva till dig just nu....tittar på Persbrandt.....

2006-10-08 @ 23:13:30
Postat av: Glitter-STHLM

Tjolahopp Myra!
Utmaningar kan man så klart inte motstå!
Men..... idoler........
"sitter här och börjar darra lite med hakan, jamen - jag har inga egentliga idoler".......
rackarns Liv som sätter en på pottkanten så här :-)
Ja ha - vilka är kriterierna?

2006-10-09 @ 08:15:28
Postat av: Myra

Nika: Då ska jag kasta mig över till din blogg. :)
Liv: Jonny Depp, ja. *suckar* Såååå bra.
Equi: Fick du använda de små grå lite nu. *s*
BagLady: Ååååhhhh! Inte retas! Vänta bara. *tänker febrilt*
Glitter: lista vilka du vill. Sångare, skådisar, artister, författare eller människor ur vanliga livet. Det är helt upp till dig! :)

2006-10-09 @ 11:55:40
URL: http://myrasmysterier.blogg,se
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Uj! Vilken tur att jag inte behövde anta nån utmaning! Hehe! Hjärnan e så proppad av workshops och kloka ideer så den är nära härdsmälta! MEn Persbrant... Mumma! (FAst min karl låter fasen ta mig ännu mysigare! Hehe! Väldans djup och mörk röst... helt utan wiskey o fylleskandaler! )(HAn e nykter AA-medlem sedan tre ½ år tillbaka!!!

2006-10-10 @ 21:16:07
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback