Presentation

För nya läsare, och er gamla uvar som behöver fräscha upp minnet lite. ;)

Sommaren -05 flyttade vi, pga makens arbete, till StorBritannien.
Vi landade i ett samhälle vid havet, en bit utanför Wales' huvudstad Cardiff.
Och stortrivs.

MyrPappa: 74:a, har haft eget företag inom it. Jobbar nu som tatuerare och frilansande designer, och fritiden spenderas med barnen, på motorcykeln och med klubbmedlemmarna eller med gitarren.

MyrMamma:
76:a, jobbat på stuteri, ridskola, djursjukhus och hästsportaffär. Numera, när ekonomin tillåter, självvald 'hemmafru'. Mesta tiden tillbringas på hästryggen och med hundarna. Lite tid går åt till hushållet, och eftermiddagarna tillägnas barnen.
Alldeles för mycket tid går åt till att längta efter saltlakrits...

StorMyra:
93:a, MyrPappans dotter sen tidigare. Befinner sig just nu i den ljuvliga början av tonåren. Med allt vad det innebär. Utlandsflytten blev dock för mycket för henne, och hon är sen sommaren -06 tillbaka hos sin mamma i Sverige.

MellanMyra:
99:a, något av det 'flickigaste' som finns. Tar lätt till tårarna vid motgång. Hon har som högsta önskan att bli prinsessa. Kan inte få nog av Snövit, Askungen, Törnrosa, Ariel, Belle och Co. Är mycket besviken på pojkarna i skolan, då de inte vill vara prinsen på den vita springaren...
Vill bli modell när hon blir stor, eller så ska hon rädda djur.

LillMyra:
01:a, en tuff liten dam, som lätt tar till knytnävarna om det (enligt henne) behövs. Ingen man sätter sig på... Hon står enad front med storasyster på skolgården, men på hemmaplan är det ofta annat ljud i skällan. Mycket Bratz och Barbie på favvolistan, men är också svag för bilar.
Vill inte bli stor...

Prinsessan:
vit schäfer, tik, 02:a. Storhjärtad dam som gladeligen skyddar familjen från alla tänkbara ( och otänkbara ) faror.
Motto: Störst går först!

Fulen:
Brindlefärgad, Engelsk Staffordshire/Whippet, hanne, 04:a. Älskar allt och alla så mycket det går. Trivs dock bäst 'innanför skinnet' på MyrMamma.
Motto: Gå inte ut när det regnar!

Fru Silversvart:
Silversvart islandshäst, sto, 95:a. Snällare häst får man leta efter. Trygg i alla lägen och lär nu SmåMyrorna att rida.
Motto: Äta bör man, annars dör man...

Herr Fux:
islandshäst, fux med bläs, valack, 97:a. En herre med dåliga erfarenheter av människan, men kommer du väl innanför skölden finner du ett hjärta av guld.
MyrMammas stora kärlek!
Motto: Bättre fly, än illa fäkta.

Lilla Fröken Skuttikring: Dvärgvädur, svart-brun-grå-melerad, 06:a. En liten skitstövel som terroriserar MyrFöräldrar och hundar, och vandaliserar både i hus och trädgård. Snäll som få och går med på all möjlig behandling. SmåMyrornas allt.

Akvariet: Kallvattensakvarie som väntar på att bli varmvatten istället. Kallvattensfiskarna är redan bortadopterade, men SmåMyrorna kämpar febrilt för att få ha dem kvar. MyrFöräldrarna avvaktar något... Men vänta bara, snart kommer värmepumpen. ;)



( Hemsidan med bilder är nu up to date, och uppdateras varje vecka med nya bilder, men jag har tyvärr fått lösenordsskydda den.
Detta pga att ett par väldigt, väldigt små människor lägger alldeles för mycket av sin avundsjuka, tid och energi på min, sååå mycket trevligare tillvaro.
Tragiskt men sant. Men nu så, nu stänger jag ut er från sidan.

Bloggen kommer ni tyvärr åt, för jag har inte lust att lösenordsskydda den också... Jag kan bjuda er på den, det är inte jag som har saker att dölja.

Ni som vill ha tillgång till hemsidan: maila mig (finns i högerspalten högt upp på startsidan), jag nekar sällan någon. Ni får ett personligt lösen, som INTE får lämnas vidare, och sen är det fritt fram. Men sköt er, jag har koll på er! :) )

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Vi har faktiskt barn i ungefär samma ålder. Tonårssonen är född 94, yngsta sonen 99 och dottern Trulsan 02. :D

Postat av: Myra

Liselitt: Ja, det har vi faktiskt. Det är ju det jag säger; mer och mer likheter. ;)

2008-04-03 @ 23:24:25
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback