Trodde jag kunde räkna med dig.

Jag har inte redovisat antal steg de senaste dagarna.
Det beror på att jag är sur.
Riktigt sur.

Jag ligger i krig med min stegräknare.
Och jag förlorar. Stort.
Men det är ingen rättvis kamp.
Stegräknarhelvetet fuskar!

I söndags tex, så var vi nere hos hästarna på förmiddagen. Flyttade staket, mockade, pysslade och hade oss. Sedan åkte vi hem och SmåMyrorna försvann till en klasskamrat till MellanMyra. Då passade Maken och jag på att ta en sväng med hundarna. Var ute ca 45 minuter och knatade på i ganska rask fart. Ner till havet, över allmänningarna, bort till surfingklubben och bakvägen tillbaka.
Då hävdar stegräknaren att jag, allt som allt, endast gått 1252 steg och 800 meter! Skulle inte tro det va. *mutter*
Eller som nu. Inklusive gårkvällens galopperande i trappan - med tvätt och SmåMyror och fan och hans moster -, morgonens sedvanliga rantande och två timmar och femton minuter hos hästarna så visar den blyga 1443 steg och 627 meter. Skulle inte tro det heller va!

Nog för att jag går i ide om vintrarna, men det här är ju löjligt.
800 meter på 45 minuter.
627 meter på 2 timmar.
Då har man ju inte styrfart ens.

Sitter och väntar på N. Vi ska på långis med hundarna.  
Det blir sista eldprovet för räknaren.
Skärpning! Annars ska den döden dö.  


Förresten så har jag drömt att jag var med på inspelningarna av Sagan om ringen-triologin. Riktigt roligt, var det. :)

Sagt och Tyckt
Postat av: TomasR

Vad är det för stegräknare du har? Den från Stiga som finns i huset startar efter sex steg inom en viss tidsrymd. Då lägger den till sex steg och räknar sedan varje steg taget. Om du då flyttar dig två steg och sedan står stilla kommer den givetvis inte räkna dessa två.

Sedan gäller det att placera den rätt. På mig fungerar den bra om jag har den på sidan av höften, i princip liggandes mot bäckenbenet strax under huden. Då tar den upp alla stötar, alla steg.

2008-01-15 @ 13:51:14
Postat av: Märtagreta

Min mobil är utrustad med stegräknare och jag lovar, den är kanon! jag äger säkert tio stegräknare, alla är skit! Men mobilens inbyggda har funkat i ett år nu och den kan jag alltid räkna med.
Jag vill också vara med i en sån filminspelning, skådespelaren i mig har precis vaknat!

Postat av: Liselott

Läser om din stegräknare och sedan om Märtagretas mobil som har inbyggd stegräknare, Myra, det är ju en sån du ska ha! Som Märtagreta har!! Lät ju jättecoolt med en mobil som ha den funktionen! :D

Schysst dröm du hade! Vad var du? En hobbit? ;)*fnitter*

2008-01-15 @ 14:37:07
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: TomasR

Skrev jag STIGA? Nä, de har väl inte några stegräknare i sitt sortiment. Menar ju Silva, eller närmare bestämt en sådan här:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=200158

2008-01-15 @ 15:04:23
Postat av: Sarah

Haha, stegräknaren får ta och skärpa sig! Fast det förstås, här hos mig är det mer jag som får göra det eftersom jag glömmer den varje gång jag går ut, alternativt lyckas nollställa den eller få den halvmosad av min nyfikna häst.


Det där med Sagan om Ringen låter ju coolt. Kunde du inte tagit med mig också? ;) hehe

2008-01-15 @ 15:53:59
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Liselott

Alltså, Myra, du får faktiskt skriva lite mer om din dröm där - vi är ju nyfikna! Är du säker på att du inte var en hobbit i drömmen? Eller kanske en...hm få se...alv? Eller Gollum? Smeeeeaaaaguuuul!! *hehehehehe*

Jag är också gärna med i den drömmen som Arwen! För vem vill inte ha Viggo? Eller förresten - Legolas (Orlando Bloom) är ju så himla bildskön som alv - yes please! :)

2008-01-15 @ 16:07:34
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: b

Låter helt normalt för en Myra tycker jag...

2008-01-15 @ 17:06:51
Postat av: Sabina

Äsch jävla stegräckningsmakapär... Grejen är den att när man börjer sig, eller sätter sig på huk så nollställer man den ibland, hände vid flera tillfällen då jag faktiskt använde en, nu skiter jag iden för jag blev pist!!

Kan vara en förklaring även om jag trodde att det var min tjocka mage som var i vägen=)

2008-01-15 @ 20:20:35
Postat av: TomasR

Sabina - placera stegräknaren på sidan av kroppen, då borde den inte nollas när du sätter dig ner. Den går säkert även att bära på bakre delen av kroppen men kan då komma ivägen om man lutar sig bakåt när man satt sig ned.

Eller så skaffar man en där knapparna skyddas av ett lock eller liknande.

2008-01-15 @ 20:59:34
Postat av: Malde

Ibland har jag varit tvungen att sätta stegräknaren i strumpskaftet för att den ska räkna alla steg ordentligt... Sega stegräknare är ibland!

OK, var du Sam Gamgis allra käraste Rosa? *fnitter*

2008-01-15 @ 21:02:12
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Vafalls???

Du luras inte nu. Du vet den där latheten vi pratat om innan...
*mohahaha*

Skämt åsido. Du får se till att ordna en som är ärlig. Vi gillar inte fuskisar!
:-)

2008-01-15 @ 21:20:58
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: nika

det verkar vara en riktig skiträknare vännen
kram

2008-01-15 @ 21:39:52
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Liv

De där stegräknarna kan man inte lita på. Jag hade en sådan en gång men den visade alltid för lite. Jag vet inte alls vad det kan bero på... ;)

KRAM

2008-01-15 @ 22:12:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: Nathalie

Tappat stegräknaren i golvet lite för många gånger? ;) köpt värsta high-tech grejan med radio och allting så kanske den tål ditt hetsiga myr-liv! :D inte för att jag vet om det finns stegräknare med radio iofs...

2008-01-15 @ 22:54:30
URL: http://mrsbing.blogg.se
Postat av: Mira

Kasta bort skiten bara!! Min verkar funka (peppar,peppar..) Visar det sig att det är en glädjemätare min hurtighet till trots, tar jag livet av mig (eller mätaren snarare).
Ha det gott och på återseende!

2008-01-15 @ 23:09:17
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Myra

TomasR: Den är blå! haha. 'Underwear from Sweden' står det på. Det säger nog allt. :D Har testat att ha den lite överallt, men den surar ändå...

Märtagreta: Men jag har ju precis skaffat mig en ny mobil. En rosa. Du säger att jag behöver byta? *sucka* ;)
filminspelning är urkul!

Liselott: Jag upprepar mig: Jag har ju redan en ny mobil. Färgen är viktigast! :D
Nää, jag har SMÅ fötter. Utan päls. :)

TomasR: Ja, du skrev Stiga. asg* Lite roligt, tycker jag.

Sarah: Stegräknare borde göras lite mindre otympliga. Inte fan ska de behöva vara 'tjockare' än en mobiltelefon!
För att inte tala om hästsäkra.
Och med eget komihåg.
Jag ringer dig nästa gång jag ska iväg, men just Sagan om ringen är ju klar.. ;)

Liselott: Haha. Jag får väl göra det, men jag kommer inte ihåg precis allt.

Gollum!? Passa dig, vettja!
Jag var mest i bakgrunden och hade åsikter + att jag var statist och hästskötare (såklart! *doh*).
Du får gärna vara Arwen. Viggo har för fula tänder för mig! *asg

B: Haha. Tro inte du sitter säkert där i skogen. En dag kommer jag och hälsar på igen, och då jädrar! :P

Sabina: Ja, min nollar sig också titt å tätt. *hata* Det är inte nyttigt för mitt tålamod och humör... ;)

TomasR: Man ska inte sitta med stegräknaren. Man ska knata runt i panik, för att slå gårdagens siffror! :D

Malde: Jag funderade också på strumpan, men då måste man ju komma ihåg att dubbla resultatet sen. ;)
Nej, inte Rosa, jag var nån annan. Mig själv, kanske. Pussades med Shadowfax, gjorde jag iaf!

Missy: Näää! Jag luuras inte! *stampar upprört med foten* Jag erkänner ju att jag går i ide om vintern, men räknaren är ju etter latare än mig! Haha

Nika: Skit var ordet!

Liv: Hehe. Förstår inte alls.

Nathalie: Joooo, den har hälsat på backen några gånger. Men den ska ju tåla stötar! Den räknar ju sådana! Haha
Med radio... *funderar* Inte helt fel. ;)

Mira: Haha. Jag stor också i valet och kvalet om det var jag eller räknaren som borde avlivas. Räknaren drog kortaste strået. :)

2008-01-16 @ 12:38:17
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Catja

Skjut räknaren å räkna själv istället. Finns små "klickare" (finns med i en reklam med Ben Affleck - stavas det så??). Då kan du ganska enkelt räkna ut din medelsteglängd och bara gånga med antal steg eller "klick" så får du veta sträcka. Jävla stegräknare är det för mycket teknik i - de går alltså bara sönder och visar fel! Samma gäller för allt med samma teknik. Nya cyklar med mkt teknik (växlar) vs. de gamla "kärringcyklarna o.s.v.
Lycka till!

2008-01-18 @ 17:03:22
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Nilla

Hmm, lustigt, min är värsta glädjemätaren, den fuskar som bara den hela tiden men åt motsatt håll! För varje 10 steg tagna lägger den till ungefär 4 steg.. :-)

2008-03-28 @ 18:55:41

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback