Herrejävlar

-Bloody hell! Where did this come from!? utbrister jag högt för mig själv.
Från vindstilla och blå himmel till värsta storm och hagel på två röda. Pang! Det var så jag lätta' här i soffan. Trodde någon drev med mig. Men sån tur hade jag inte. Hagelkorn stora som tefat for fram horisontellt i tvåhundra knyck. Fönsterrutorna skallrade och jag bara väntade på att de skulle gå sönder.

Det blåser fortfarande rejält och himlen är grå, men haglet har gett sig iaf.
Grannen tvärs över gatan renoverar huset och är väl inne på säkert sjätte kontainern med skräp. De är klara med vissa rum och har således börjat köpa nya möbler och prylar. Den här kontainern är mestadels fylld med kartonger, plast och frigolit. Eller iaf var. Just nu springer både han och hon fram och tillbaka utmed gatan och jagar diverse flygande partiklar.
Själv drar jag filten tätare omkring mig och tar en stor klunk nybryggt te.  

Snart måste jag ge mig ut och hämta hem SmåMyrorna. Vi kommer blåsa bort.

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Hoppas att du tog blyskorna så du inte blåste bort tillsammans med SmåMyrorna. Inget väder att längta efter, det där. Du gjorde rätt som svepte filten om dig och drack te.

Postat av: Myra

Malde: Hiskeligt väder. Tur det inte infinner sig så ofta.
Jag använde mig av SmåMyrorna som tyngder, så vi kom hem helskinnade. ;)

2007-11-09 @ 11:34:17
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: VICKAN

Låter mysigt med en kopp te i det vädret.

2007-11-09 @ 18:13:55

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback