För mycket energi

Tänkte mig ett par lugna skrittrundor idag. Sitta och vicka på tårna och lyssna på fåglarna. Pilla lite i manen och dagdrömma en sväng.

Ack ,vad jag bedrog mig.
Med båda två.

Mina lugna trygga Islandshästar har på en vecka förvandlats till något som kan jämföras med ett par ystra unghästar. De är som förbytta.
Trippar på tå och har en hel massa energi som bara väntar på att explodera, och verkar ha glömt både vett och etikett.
No pleasant ride today, I tell ya.

Jag har nyligen bytt foder till hästarna.
Ville ha lite mer go i dem inför sommaren.
Och det vill jag lova att jag fick!

Ändå lade jag mig på låg nivå, vad gäller mängd. De får 1 cup (ca 2 1/2 dl) var per dag! Det är ju ingenting.
Och det är ett lågproteinfoder, då ffa Fru Silversvart ligger i riskzonen för bl a fång.
Jäkla monsterfoder.

Men kul är det.
Gissa om här ska ridas.

:D

Sagt och Tyckt
Postat av: Britt-Marie

Jag tror dina hästar har längtat efter att komma ut på ridrundor.
Du kan ju göra bra reklam för ditt nya foder som har gjort dem till krutpaket. Kanske något att ha i fickan för att ge extra energi.

Postat av: Malde

I värsta fall får du väl minska på fodret :-) Men visst är det härligt med hästar som inte står och sover när man vill rida!
:D

2007-05-22 @ 00:26:20
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: ullio

Woohooo!
Spännande.. ;)

2007-05-22 @ 11:09:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: Myra

Britt-Marie: Jo, de gillar för det mesta att vara ute på äventyr. Och jag funderar skarpt på att trycka i mig lite mix själv. En msk per dag borde väl räcka? ;)
Malde: Jag har minskat redan. Det gick ju inte. *s* Framåtanda har jag inget emot, men då de slutar lyssna, då blir jag sur. Nu ligger vi på drygt 1 dl per dag, och jag kommer inte öka förrän om några veckor. :)
Ullio: Vääääldigt. Det händer massor. Speciellt i deras huvuden. *s*

2007-05-23 @ 15:42:17
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: netha


Va kul att du titta in.
Fniss, vår snart 17-åring som alla i min omgivning trodde var ett malätet paket har visat sina takter minsann. Det är grönbetet för honom, massor med färskt gräs i storhagen har gjort honom sååå fullständigt energifull att han blivit lite uppstudsig. :-)
Så idag har han fått byta hage där det nästan är nere på jordnivå. :-) Då ger vi inget kraftfoder alls. Hihi det ryms mycket energi i deras kroppar minsann. :-)

2007-05-24 @ 16:46:51
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Myra

Netha: Välkommen. :) Här är det också gräset. Och i kombination med den nya maten så blev det lite väl bra. *s* Otroligt vad lättfodrade de är!

2007-05-25 @ 16:21:44
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback