Jag vill inte bli (be)sviken

Det är ju inte direkt så att det sprutar inlägg ur Myra just nu. Ju mer vi har att göra om dagarna, desto mindre händer det här på bloggen. Men det vet vi ju sen innan, då det gäller mig. *s*

Så jag tänkte såhär. Nu när ni har så mycket tid över (!), utan mina dagliga inlägg, så ska ni få svara på lite frågor. Frågor som jag klippt och klistrat från olika listor som florerar bland bloggar och hemsidor.
Jag har bloggvänner som fått både 30, 40 och 50 svar på dessa listor, och med tanke på att blogg.se's besökstatistik säger att jag de flesta dagarna i veckan har mellan 60 och 80 unika besökare, så borde inte ni vara sämre. Eller hur!?
( Vilket nederlag, annars! Hur reser jag mig upp isf? *hjälp* )

Så kom igen nu. Jag är så nyfiken så jag döööör! ( Ni får såklart vara anonyma om ni vill. :) )

1. Vem är du och hur gammal?

2. Var bor du?

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

6. Beskriv mig med tre ord.

7. Vad var ditt första intryck av mig?

8. Vad påminner dig om mig?

9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?

10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?

Sagt och Tyckt
Postat av: Rixpucko

1. Jag heter Johanna och är 23 år!
2. Jag bor i Gävle!
3. Jag pluggar till sjuksköterska (1 termin kvar, jippie!!!) och jobbar extra på en bensinstation...
4. Hmm... kanske har läst den i ett år?!
5. Nope, vi känner inte varandra så jag tror ju inte att vi har träffats!
6.Oj, svårt när man inte känner en person... ehm... Hästtokig, lakritsälskare, ute-i-natur-människa...
7. Tuff tjej som lever i utlandet!
8. Ehh... vet inte...
9. Lakrits? :)
10. 28 st (eller bra mkt fler...)

Postat av: Sarah

hejsan!
ja kanske, mycket möjligt, värt att kolla upp tycker jag!
svar:
1. Sarah 25 år
2. Gävle
3. jobbat jämt men imorgon blir jag student!
4. till och från ett tag nu.. några månader.. bra!
5. Nej och nej!
6. mamma hästtjej utlandsboende. (dålig fantasi nu)
7. Stabil och söt
8. hmmm?
9.vad som helst..? prenumation på yoga tidningen *hihi*
10. tja.. 23;-)

2007-08-19 @ 14:52:05
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Fröken K

1. Karin 33 år
2. Gävle (många gävlebor på din blogg*s*)
3. Snart student igen
4. Ja nästan alltid känns det som? ;) Allt är bra :)
5. Såklart vi känner varandra!?..träffats?..näää
6. Galen, mer galen och mest galnast ;)
7. Första intrycket..hehhhe..det stämde ;)
8. rosa slingor, lakrits, tatueringar, hästar, åsnor och brusfrön :)
9. En STOOOOOOR fest med alla bloggar tillsammans :)
10. Säkert eh hel hög, som vanligt :)

2007-08-19 @ 15:06:19
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Fröken K

jag stavar som en kråka!! Busfrön ska det stå och bloggare!! Så vill jag lägga till en sak på 8. FULEN!!!!

2007-08-19 @ 15:08:22
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

1. Jag heter Camilla och är 33 år.
2. Bor i Värnamo, Småland, Sverige.
3. Jobbar i vanliga fall, men just nu mammaledig med nummer 2.
4. Någon månad eller två, sådär. (sen jag började blogga själv.)
5. Inte träffats, men jag vet en del om dig. (hi hi)
6. myrmamma, hästmamma, härligt uppfriskande. (å vad svårt!)
7. Ärlig, rak och levande.
8. myror....
9. kanske det skulle smaka med lite lakrits?
10. Ett 20-tal kanske. (många läsare är så dåliga på att skriva kommentarer... ha ha

2007-08-19 @ 17:19:15
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Iah

1. Jag heter Iah och är 25 år ung!
2. Västerås
3. Jag pluggar till idrottslärare (men jag har fortfarande 9 dagar kvar på sommarlovet!!!)
4. Oj, jag fastnade för den här bloggen när den skrevs på expressenbloggen. Det som gjorde att jag fastnade var nog att under tiden jag läste så spred sig (omedvetet!) ett leende på mina läppar och ibland skrattade jag till och med högt. Något lite sämre med den (och många andra) är ju att du är väldigt upptagen just nu, men det tar du väl igen när sommaren försvinner va? ;)
5. Nej, vi har aldrig träffats. Jag har fortfarande inte hittat det där kortet föresten, jag måste leta ännu mera!!!!!
6. Humoristisk, färgglad, omtänksam
7. Att du ser lite humor i de flesta situationer!
8. Oj, det är lite olika tror jag.. Igår såg jag en liten tjej som skulle lära sig cykla och då tänkte jag dig och din lillmyra som lärde sig cykla ganska nyligen! (utan stödhjul alltså)
9. Jag skulle nog vilja ge dig en burk som du kan stoppa in lite glädje och humor i. Varför? Ja, för att någon kan komma att behöva det i framtiden!
10. 44 kanske... (Vad vinner man om man gissar rätt?? ;P )

2007-08-19 @ 17:21:59
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: palle

1. Paulina
2. Onsala
3. Ska börja i gymnasiet
4. Lite till och från denna sommaren. Kul blogg ;D
5. Nepp. :)
6. Kul, trevlig och omtänksam..?
7. Lite crazy tror jag...;P
8. Hästar och myror
9. Jadu...
Något du blir glad för?
10. Hmm.. Några dussin

2007-08-19 @ 18:06:32
URL: http://elendil.blogg.se
Postat av: Malde

1. Vem är du och hur gammal?
Marie, snart 48
2. Var bor du?
Tumba, Botkyrka, Stockholm
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Fr o m måndag, arbetssökande
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Drygt 1 år. Jag blir glad när jag läser dina inlägg!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Vi har pratat i telefon och mailat!
6. Beskriv mig med tre ord.
Häftig, tuff och omtänksam!
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Henne vill jag lära känna.
8. Vad påminner dig om mig?
Myror
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Saltlakrits!
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
42

2007-08-19 @ 19:07:20
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Jenny

1. Vem är du och hur gammal?
Jag ar Jenny och jag ar inte ett dugg gammal!
2. Var bor du?
3,5 timme bort ungefar.
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Vantar pa att det ska bli kvall.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Jag laser den aldrig, den verkar ratt kass ;)
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Jora. Du kom fram och bad om min autograf, och jag stamde dig for stalking, men nu ar vi vanner.
6. Beskriv mig med tre ord.
Djavligt skitbra faktiskt.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Ska jag verkligen KOMMA IHAG DET? Va?
Jag tror det var rosa.
8. Vad påminner dig om mig?
Midsommar.
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Massa miljoner sa du kan leva det liv du fortjanar.
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Jag aterkommer nar folk har kommenterat fardigt.

2007-08-19 @ 19:29:32
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Rana

1. Rana, sjutton.
2. Stockholm.
3. Pluggar, om några dagar bara. Buhu :(
4. Hittade precis hit, gillade dock att fylla i den här listan ^^
5. Nope, inte vad jag vet :P
6. Haha.. Tänker inte ens försöka, blir nog helt fel.
7. Du har fina ögon! ;)
8. -
9. God lycka i framtiden!
10. 100!

2007-08-19 @ 19:45:49
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Propp

1) Sofi Propp, 38 år
2) Landvetter
3) Jobbar heltid och är en perfekt mamma och hustru resten av tiden.
4) Ingen aning... men jag läser den för att du skriver så skoj. Bland det första jag läste så var det dina inredningsbestyr med rosa heltäckningsmattor som skulle bort
5) Tyvärr inte
6) Alla hästar hemma?
7) Denna bloggen ska jag läsa
8) ?
9) Tid, det verkar som du jämt har en massa på gång som egentligen inte hinns med.
10) 28 kanske...

2007-08-19 @ 20:02:24
URL: http://propps.blogg.se
Postat av: Jill

1. Jill Wegerup, 27 år
2. Falkenberg
3. Journalist
4. Nästan ett år tror jag.
5. Noop.
6. Rolig, familjekär, berättare
7. Se punkt sex
8. Myror... ;)
9. Botemdel mot det du haft bekymmer med.
10. 21

2007-08-19 @ 20:05:47
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: filosofan

1. Vem är du och hur gammal?
Jennie, 25 år
2. Var bor du?
Karlstad
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar, jobbar och lite mer jobb ;)
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
oj...har läst den i nästan 1,5 år nu :) Tiden går fort! Det bästa med bloggen är den underbara humorn och distansen till det vanliga livet. Den får mig alltid att le eller att tänka efter på livet. Det dåliga...måste det finnas sånt oxå? Enda skulle vara att du inte kan sitta heltid och skriva...
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Jajemän!!!
6. Beskriv mig med tre ord.
hoppsan...hängiven, rolig och varm
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Vilken varm och rolig människa
8. Vad påminner dig om mig?
ojdå, var börjar jag? myrstackar, rosa saker, roliga historier om hästar,Jönköping, saker som händer i mitt eller min omgivnings liv som liknar saker du skrivit om.
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Jag skulle täcka en stående myra med saltlakris :)
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Jag är mer in på humanistiska ämnen -matte är inte riktigt min grej ;) Siktar på kanske ett 30-40-tal men att du kanske får något via mail istället.

2007-08-19 @ 22:09:32
URL: http://filosofansfunderingar.wordpress.com
Postat av: Anonym

. Vem är du och hur gammal? Bara jag, 37 år.
2. Var bor du? I mitt hus....
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)? Slappar....
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? sen du tipsade mig om den...
5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Ja, på båda
6. Beskriv mig med tre ord. Snäll, glad och kort.
7. Vad var ditt första intryck av mig? tjock och livlig...
8. Vad påminner dig om mig? havet...
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara? massor av choklad...
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
49 st.

2007-08-20 @ 00:16:53
Postat av: Jenny

1. Jenny, 29 ar.
2. Jag bor i London, men kommer fran Jonkoping. Faktiskt!
3. Jag arbetar som hogstadielararinna mitt i den stora staden- undervisar i Engelska.
4. Halvar kanske. Bra med det mysteriskt anonyma och det humoristiska.
5. Nej.
6. Ganska rolig ibland.
7. Att jag kanner igen vissa saker, att du far mig att vilja bo pa landet.
8. Don't know.
9. Saltlakrits.
10. 102

2007-08-20 @ 00:27:42
URL: http://svennyjenny.blogspot.com
Postat av: Sarah

1. Jag heter Sarah och är 19 år (men blir 20 i november).
2. Jag bor i Vadstena.
3. Dagarna ägnas åt jobb (och att leta fler) och hästarna Greger och Pingu såklart!
4. Skulle tippa på åtta-nio månader, halkade in här via en annan blogg.
5. Nej.
6. Hästfantast, mamma och lakritslängtare.:)
7. Att du var (är) bra på att skriva så att man vill fortsätta läsa och att du verkar leva ett härligt liv därborta i England (jag är bara liiite avundsjuk;).
8. Islandshästar, vi har två ston med föl som går i sommarhagen bredvid våran och när jag ser dem accosierar jag dem med din blogg.. haha.
9. Saltlakrits.
10. 38

2007-08-20 @ 09:18:07
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Sess

1. Vem är du och hur gammal?
Jag "heter" Sess och enligt födelseattesten är jag 47 men vet att jag är 27..
2. Var bor du?
I ett hus fullt med folk på västkusten, alldeles ute vid havet, smyger jag över till grannarna och klipper bort lite buskar och träd har jag havsutsikt..
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
På dagarna sover jag om jag har jobbat, förresten har jag dubbeljobbat ett tag så det har varit lite av den varan.. annars blir det att ta hand om hus ,barn och svärföräldrar.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Bloggen har jag läst sen Expressen-tiden och har svårt att precisera hur länge eftersom min tidsuppfattning är lite svävande..
Det som är bra är att du skriver så härligt! Humor, ironi, glädje, bekymmer blandas till en läsvärd röra.Det går att associera till sitt eget liv.. Det som är mindre bra är väl när det blir färre inlägg...
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Vi "känner" bara varandra genom bloggvärlden och vi har aldrig träffats personligen..
6. Beskriv mig med tre ord.
djurvän
mamma
tokrolig
... ordningsföljden får du bestämma själv..
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Dig vill jag läsa mer av!
8. Vad påminner dig om mig?
Tattoos, myrstacken på baksidan av huset,godisråttor..
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Du skulle få önska...
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Jag tror det blir 67 kommentarer.

2007-08-20 @ 09:53:47
Postat av: RackarTuss

1. Vem är du och hur gammal?
En 39 årig RackarTuss
2. Var bor du?
På en ö i Södra Roslagen
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar 81%, på jobbet dvs..... Sedan har jag ju fullt upp med hemmet med allt vad det innebär samt man och barn. *skratt*
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Sedan jag började blogga för ca 2 år sedan, vet ej exakt för jag har inte kvar den bloggen längre och det var länge sedan...... Gillar din humor i det du skriver, uppenbarligen, för jag är ju kvar än! :-)
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Oj - ja.... typ..... vi mailas ju nu och då..... vi har pratat i telefon. Vi har inte träffats.
6. Beskriv mig med tre ord.
Härlig, öppen och intensiv.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Hmmm..... som sagt kanske 2 år sedan jag började läsa..... men jag gillade (och gillar) din blogg, ditt sätt att skriva passa visst mej. :-)
8. Vad påminner dig om mig?
SALTLAKRIDS utan tvekan (fniss)
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Men gumman - SALTLAKRIDS så klart, i drivor!
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
26!

2007-08-20 @ 12:33:50
Postat av: Moniqa

1. Vem är du och hur gammal?
Moniqa, nästan 54
2. Var bor du?
Värmlandsgränsen
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar 50% friskvårdare, 50 % tillfriskningstid
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Av och till sen i våras. Finns väl inget dåligt???
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nej. Men vem vet? Kanske i framtiden?
6. Beskriv mig med tre ord.
Glad, humörfrisk och superbra berättare
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Spontan kärlekskänsla för ditt sätt att uttrycka dig
8. Vad påminner dig om mig?
Kanek just det där spontana?
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
En skogspromenad i Värmlandsskogarna med fika och svampkorg
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Omkring 47 kanske?
*hehe*

2007-08-20 @ 13:29:16
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Nathalie

1. Vem är du och hur gammal?
Nathalie, 16
2. Var bor du?
Åland
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Går ettan på hästskötarlinjen ^^
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Jag tror att det börjar närma sig ett & ett halvt år eller nått? Jag var med under expressen-tiden iaf! ;)
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Aldrig träffats!
6. Beskriv mig med tre ord.
Träffsäker, humor, skinn-på-näsan
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Kommer inte riktigt ihåg, men tror det var nått med att jag gillade hur du skrev + att du bodde i UK. ;)
8. Vad påminner dig om mig?
Wales
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Jaa du... ingen aning. Pengar?
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
MÅNGA!

2007-08-20 @ 15:32:01
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Sabina

1. Vem är du och hur gammal?
Jag är Sabina och alldeles för gammal=)
2. Var bor du?
Stockholm.
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Öhm, jag lär folk köra bil, eller försöker i varje fall=(
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Säkert ett år har jag följt Myrfamiljen, jag tycker att den är bra för att du skriver så kul så jag får mig ständigt ett skratt, eller nästan jämnt då, ibland händer det jobbiga saker, men mycket kan man känna igen sig själv i, sånt gillar jag.
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nopp, men tror vi skulle har jätte kul om vi gjorde det.
6. Beskriv mig med tre ord.
Rolig, spontan & omtänksam.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Rolig
8. Vad påminner dig om mig?
Myror=)
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Saltlakrits.
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
29

2007-08-20 @ 16:56:38
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Kim M

1. Vem är du och hur gammal?
Kim, 32.
2. Var bor du?
Stockholm.
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Hmm.. Ett drygt år skulle jag tro. Bra=mycket humor, dåligt=bilderna är så himla små!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Lite. Nej.
6. Beskriv mig med tre ord.
Rolig, färgstark, modig.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Crazy bitch.
8. Vad påminner dig om mig?
Hästar.
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Massage.
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
32.

2007-08-20 @ 18:31:43
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Myrmormor

1) Mamman. 25 år (eller kastade jag om nu?)
2) Hemma
3) Jobbar
4) Sen starten. Det känns nästan som att vara med.
5) Nog känner vi varandra!
6) Mogen med barnasinnet kvar.
Själv-ironisk.
Djurtokig.
7) Du var blå, skrynklig och gapig!
8) Hönsnät, pannband, djupfryst kyckling, spegelvända brev, arga grävlingar, okontrollerat fnitter... Och hundar, hästar, katter, marsvin, kaniner, fåglar, ormar, dansmöss, fiskar!
9) Nästan vad som helst.
10) 31 kanske.

2007-08-20 @ 18:47:07
Postat av: Equus - hästar - bilder

Britt-Marie har aldrig svarat på enkäter, fast det var dödligt nära att jag gjorde det ;-). Men jag svek dig inte i alla fall. f'låt
kram

2007-08-20 @ 19:00:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1048
Postat av: DMH/Samuel

1. Vem är du och hur gammal?
Darth Vader/Gamle Svarten/Svammel/Samuel ...eh, 123 år.
2. Var bor du?
Östergötland.
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Doktorand vid länets enda universitet - Sveriges 3:e största universitet med andra ord.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Cirka 1½ år - kanske. Inget negativt som jag kan peka på men jag älskar Myra UNDERBARA humor - she rocks!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Tyvärr inte!
6. Beskriv mig med tre ord.
Generös. Ärlig. Empatisk.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Att du är så proffsig - jag skulle också vilja kunna slänga med ord och sammanhang med den naturliga fallenhet som du gör.
8. Vad påminner dig om mig?
Världsvan - på ett positivt sätt.
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
En stor bamsekram - no doubt about it!
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Minst 47 stycken!

2007-08-20 @ 21:20:48
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Maria

1. Vem är du och hur gammal?
Maria 38 år
2. Var bor du?
Jönköping
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)? Pluggar Grafisk form
5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Nej
6. Beskriv mig med tre ord. ? Bor utomlands gillar lkrits och hästar
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Skön "skrivstil"
8. Vad påminner dig om mig?
pass
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
EN KOMMENTAR:)
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? 42,,

2007-08-20 @ 21:23:00
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com
Postat av: BagLady

1) tanten 50++
2) i centrum
3)egen sambandscentral
4)innan den ens blev till/ alltid lika underbar
5)Ja, lite o lite till/ flera besök både här o där
6) heltokig rosa myrmamma
7) rosa
8) lammstek
9) 42

2007-08-20 @ 21:24:26
Postat av: M

1. I am M, snart 31...
2. Sthlm
3. Mångsysslare, sjukskriven, arbetslös, rastlös...
4. Sen ngn gång förra året, tycker den är underhållande och trevlig!
5. Vi känner varandra litet grann, träffades genom en nu gemensam väninna.
6. Myrdrottningen, glad, go och trevlig!
7. Härlig personlighet med attityd!
8. Den vita ponnyn ;)
9. Ge dig tillbaka den vita ponnyn ;) :)
10. 43,5

2007-08-21 @ 01:06:48
URL: http://mrsm.bilddagboken.se
Postat av: Märtagreta

1. Vem är du och hur gammal?
Märtagreta, 43 år (ursäkta, men jag har så ovanligt namn så...)
2. Var bor du?
Gotland
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Mamma till tre vuxna söner och en liten sladdis på snart två år. Heltidarbete alltså. Sen arbetar jag som medium.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Av och till sen i december tror jag. Hittade dig hos Cellenrebellen. Inget är dålig kära Myra, gillar att läsa om dina bravader, du skriver väldigt roligt, medryckande, galet och bra!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nej, inte i det här livet ;-)
6. Beskriv mig med tre ord.
Glad, impulsiv, temperamentsfull? Jag vet verkligen inte, härlig.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Det var inlägget om när du och myrpappan blev instängd i sovrummet på order av någon av myrflickorna, som ville ha en lillebror, jättekul skrivet. Rolig!
8. Vad påminner dig om mig?
Wales, jag längtar dit igen... Regn och hästar också, och rosa glasögon, många saker blev de...
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Eh, impulsivt, en ny soffa till vardagsrummet, vet inte varför, vill du ha det?
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
109

2007-08-21 @ 19:01:27
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: rosflickan

Rosflickan, 18 ar..
Schweiz =S
Au Pair i helvetet =S =P
Ett par manader tror jag..
Inte vad jag vet
Galen, rolig, djup
"Är hon pa riktigt??"
Hästar
Lycka
Ingen aning..
=)

2007-08-22 @ 09:21:28
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: nika

1. Berenika Hansson...24...eh..nu gjorde jag som myrmormor och vände på siffrorna och det ser så fint ut såååå, så det behåller jag.
2.Fairfield, OH
3.VD på Simonslane
4.sedan den skapades
5.via bloggen
6.Rolig,supermorsa,hästgalen
7.Myror....faktiskt
8.en MOJITO
9.....tja...49 kanske

2007-08-22 @ 15:35:25
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Synthloppan

1. Vem är du och hur gammal?
- En synthloppa på 35 år
2. Var bor du?
- Ett mindre samhälle i småland
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
- Jobbar
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
- Så länge det har funnits. Den får mej att le =)
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
- Jupp, många gånger.
6. Beskriv mig med tre ord.
- Energisk, omtänksam, glad
7. Vad var ditt första intryck av mig?
- Trevlig prick som höll mej sällskap vid Black Jack bordet.
8. Vad påminner dig om mig?
- Hundar o hästar
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Massor med pengar så du kan pyssla med dina djur och komma och hälsa på oss i sverige ofta =)
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Många! Alla älskar en myra =)

2007-08-22 @ 18:26:39
URL: http://Synthloppan.blogg.se
Postat av: Fi

1. Jag heter Fia och är 20 om ganska exakt en månad!
2. I en lägenhet jag ogillar, i en by jag avskyr.
3. Jobbar för fullt.
4. Sen du började. Bra att hålla sig uppdaterad + att den är väldigt underhållande.
5. Ja, ett antal ggr.
6. Positiv, galen och snäll.
7. Kvinnan i huset som tyckte om min häst och hade en dotter och en son :p (iaf vad jag trodde då)
8. Veterinärprogram på TV
9. Botemedel till din konstiga ögongrejsimojssjukdom.
10. Jätte svårt men minst 25...

2007-08-23 @ 08:36:21
Postat av: Lifetime

1.Lotta
50+
2.PA, USA
3.Housewife men inte desperat sådan, njuter av SS- dagarna
4.Tassar in då & då
5.Nej, men man kan aldrig veta
6.Ut på landet, hästgalen, lakritssugen
7.Familjen, hästar på landt
8.Vet inte, men vi bor utomlands båda två
9. Ja, det är uppe i 33 kommentarer av detta sådet blir säkert fler efter mig jag slår till med 50 st
PS Kopierar av detta och lägger ut på min expressen blogg Tack på förhand /Lifetime

2007-08-23 @ 19:32:53
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Asfaltmamman

1. Vem är du och hur gammal? Jag är en snart 30-årig bullmamma med ganska taskigt självförtroende men en obändig tro på att tids nog, så blir allting bättre.
2. Var bor du? I Alby, strax söder om Stockholm
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)? Min titel säger Training and translation coordinator, men det låter fan så mycket flashigare än vad det egentligen är.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Det är nog ett och ett halvt år vid det här laget...sjukt vad tiden går snabbt!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Jag är övertygad om att vi har träffats någon gång i ett annat liv, men i detta så känner vi inte varandra irl, bara online.
6. Beskriv mig med tre ord. Skitrolig, skittrevlig och skitbra
7. Vad var ditt första intryck av mig? Aha, här är en med huvudet på skaft på riktigt.
8. Vad påminner dig om mig? Myran gjord av tenn i en av glasmontrarna på Hornstulls t-banestation får mig alltid att fnissa till lite och tänka på alla galenskaper som du skriver om.
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara? Friheten att kunna göra det du allra helst vill.
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? Det beror på hur länge du gör reklam för den, men jag tror lätt uppemot 60 kommentarer.

2007-08-23 @ 21:11:58
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Asfaltmamman

Glömde ju skriva en sak till punkt 4, vad som är bra/dåligt med bloggen....
Bra: Att du skriver så himla roligt om såväl vardagliga som mer allvarliga saker, vilket är en balansgång som lätt tippar över på fel sida, fast grejen är den att du aldrig tippar över. Lite invecklat, men du hajjar nog vad jag menar.
Dåligt: Det skulle vara att man inte kan morfa sig genom din blogg till Wales för att komma och hälsa på er.
Cheers från Asfalten!

2007-08-24 @ 11:32:47
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Kottemor

1. Cecilia, 30år o 5dgr:)
2. Hofterup, mittemellan Malmö och Helsinborg, Skåne.
3. Jobbar på leverantörsreskontran på Bilpartner i Skåne som tillfällig vikare, skolas in på Leveranskontoret på samma ställe.
4. Oh länge, vet ej, måste va mer än ett år iaf...
Det jag gillar bäst är att du är störtskön hela du.
5. Inte vad jag vet iaf tyvärr, men det är jag säker på att jag skulla minnas isf;)
6. Småtokig, omtänksam, positiv
7. Du fick mig att skratta direkt!:)
Din lite småsarkastiska syn på all galenskap runtom dig beskriver du på ett så kärleksfullt sätt så man inte kan annat än o fastna!
8. Vad påminner dig om mig?
Jag inbillar mig att vi är rätt lika.
Även om jag håller en lägre profil pga omständigheterna.
9. En stor kram, många skratt och mängder med godis.
10. Ja inte tror jag att jag är den siste!

2007-08-24 @ 22:08:56
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Catja

1. Catja 32 år... (ingen kris så här långt iaf...)
2. Uppsala och Värnamo (SE)
3. På sommaren jobbar jag konstant men annars pluggar jag ännu mer... Husdjursagronomprogrammet i Uppsala
4. Sedan igår, hittade den på min systers blogg (MissyElliot)
5. Nope...
6. Myrig, vågad och rolig (myr)mamma
7. Se ovan
8. "Ants" och min egen tid jag spenderade däröver som groom...
9. En egen bättre motorhoj som går lite fortare än makens... hihi
10. Oj... säkert 40! (svårt att gissa när det är 37 nu... hehe)

2007-08-25 @ 11:11:14
URL: http://Cajalainen.blogg.se
Postat av: Liv

1. Vem är du och hur gammal?
"Liv", eller ja...egentligen heter jag ju Ingela. :o)
2. Var bor du?
I hjärtat av Skåne.
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Just nu är jag hemmamamma och tar hand om busiga barn.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Oj, det är ju ganska lång tid. I ca. 1½ år.
Den är bara så kul!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nej, vi har nog inte träffats tyvärr. Men det skulle vara roligt!
6. Beskriv mig med tre ord.
Rolig, snäll och lakrisgalen!
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Att du skrev med humor och med glimten i ögat.
8. Vad påminner dig om mig?
Lakris såklart!
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
En stor kram!
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Ja du, säkert över 4o st.

2007-08-31 @ 22:32:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: netha

1. netha och är 53
2. Längst ner på Onsalahalvön
3. Sjukskriven för utbränhet och fibro och jag pysslar med hästar och kortmakeri.
4. Några månader är det väl till och från, jag gillar den för du har humor
5. Vi har aldrig träffats eller mötts.
6. Sarkastisk, rolig och varm.
7. Heltokig och det gillar jag
8. Hästar
9. En resa hem till mig.
10. 62

2007-10-16 @ 22:56:22
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Jessie

1. Vem är du och hur gammal?
Jessie 32
2. Var bor du?
En bit söder om stockholm, efter nyår en bit norr om stockholm förhoppningsvis.
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar som väktare på nätterna och pluggar deltid på distans.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
1,5 år minst
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Inte träffats bara setts på bloggen :)
6. Beskriv mig med tre ord.
Rolig, tossig, tokig i lakrits
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Kul brud. Skrattade så jag grät...
8. Vad påminner dig om mig?
Fulen...
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Lakrits
10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? 65...

2007-10-18 @ 02:23:15
URL: http://jessies.wordpress.com
Postat av: Blue

1. Vem är du och hur gammal?
Blue 33

2. Var bor du?
Sala

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar och är halvt sjukskriven för stress

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Ingen aning om hur länge...

5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nope, inte mig veterligen iaf

6. Beskriv mig med tre ord.
hemlig godisråtta djurvän

7. Vad var ditt första intryck av mig?
Oj, minns inte... men positivt eftersom jag stannat kvar som läsare *ler*

8. Vad påminner dig om mig?
myra, islänningar (hästar), färgrikt, fyndiga kommentarer från barn...

9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
eftersom blott sverige svensk lakrits har så... lakrits...

10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?
Ptja...
42

2007-10-19 @ 22:23:18
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback