Sov du lilla vide ung

Jag -som de flesta andra föräldrar, misstänker jag- kikar alltid in en sista gång hos barna innan jag går och lägger mig. Lite extra mys och en sista kram för dagen. Man kan ju kramas och pussas hur mycket som helst då de ligger där och trynar. 
Men. 
Inte alltid. 

Titt å tätt hittar jag SmåMyror där de inte ska vara. 

Hittar ni också era barn såhär...? 





Sagt och Tyckt
Postat av: Jules

Sicken energi!

Jag menar - du kan ju spara in en himla massa pengar på höga elräkningar om man omvandlar en typ fjärdedel av LillMyras energi till...jag vet inte hur jag har tänkt slutet på den här tanken men strunt samma...du sparar troligen cash i slutänden och LillMyra sussar gott.

Postat av: Kottemor

Lite Pippigener har hon allt kvar;)

Men, hänger det strumpor i fönstret?!



MASSVIS med kramar hjärtat:)

2008-09-26 @ 13:17:36
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Myra

Jules: ÅH! Vad smart!! Om... eh... om du bara kan få till slutklämmen också! Kom igeeeen nu då! :D



Kottemor: Haha, ja det har hon. Och Emil. Och Lotta. Och Madicken. Jag döööör. hihihi

Strumpor?? Hahaha. Näää, det är hällorna som gardinerna hänger i! lol Kraaaaaaaaaaaam min lilla snäcka.

2008-09-26 @ 13:22:48
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Sitter här och småfnissar åt dina tjejer. Vad dom hittar på saker... ;0).

Jag har hittat min 7-åring så där ett par gånger, men inte längre för en kväll slutade det med ett brutet nyckelben.

2008-09-26 @ 19:29:59
URL: http://jeanettes.blogg.se/
Postat av: Lena

Jodå, jag hittar min minsta sådär lite då och då. Dock oftast inte när hon ska sova, för när hon väl har kommit i säng (1-2 timmar efter att jag hade önskat att hon skulle sova) så brukar hon somna. Och visst är det så att även om de har varit hemska, domderande, gnälliga och skrikiga på dagen, så är barn helt underbara när de sover.



Det där med elen är kanske något att tänka på, finns det någon uppfinnare som kan ta tag i det? Brukar själv(iskt) använda mina barns magar som värmeelement för kalla händer, så fort jag får chansen. Det måste väl ses som en energibesparing?



Ska gå tillbaka till din blogg och göra lite av dina test när jag hinner. Kanske vill älsta dottern göra IQ-testet också (hon vill gärna få bekräftat hur smart hon är ...). ha det!

2008-09-27 @ 09:13:38
URL: http://www.bok-bubbla.se
Postat av: TomasR

Här finns det väl ivartfall en nära i tiden stående förklaring:

http://myrasmysterier.blogg.se/2008/september/upp-och-ner.html

2008-09-27 @ 11:22:40
Postat av: Myra

Jeanette: Åh, om du visste vad de hittar på. Kan ju inte med att skriva om hälften ens... haha

Jag väntar också på att det ska hända något allvarligare snart. Det är väl bara en tidsfråga.

Välkommen också. :)



Lena: Jaaaa. De är bäst när de sover! :)

Värmeelement är bra. Absolut. Jag brukar ibland använda dem som sängvärmare, så sängen sedan är varm och mysig att krypa ner i.

Detta måste ju helt klart gå att utveckla på nåt vänster. Tål att tänkas på. :P

Välkommen du också. Så roligt med nya kommenterare. :)



TomasR: Hahaha. Ja, det är sant. Tror du att det går att bota på nåt vis??

2008-09-28 @ 13:45:45
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: TomasR

Bota? Rädd för att huvudet ska bli platt?



Alla färdigheter som de små vill öva in är väl bra? Klättra i träd är väl kanske inte något du applåderar exempelvis men lite enkel akrobatik? Sova det kan man alltid gör när man blir stor....

2008-09-28 @ 16:07:20

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback