Om det händer...

Igår kom vi så äntligen ihåg att köpa nya batterier till brandvarnaren. Den har hängt på svaj, och utan att fungera, hela sommaren. Shame, shame, SHAME on us. 
Men nu så. Nu fungerar den igen. 
Så passade vi på att ha 'brandövnings-diskussion' i trappan också, hela familjen. 

Fungerar era brandvarnare!? 
Och vet era barn (och ni!) vad man gör och var man tar vägen om brandlarmet går? 
Innan veckan är slut -helst nyss!- vill jag ha bekräftelse från er, allihop, att så är fallet! 

/Mamma Myra 


Sagt och Tyckt
Postat av: Foppalina

Ja, ja och ja.

Postat av: Moniqa

Ja..till alla frågorna. Vi har brandvarnare kopplad till vårt huslarm så det larmar automatiskt till både Securitas och Räddningstjänst.. men de kollringer först i alla fall. Usch.. vill inte tänka på brand...hemskt ju. Nej...vi får vara rädda om oss och vara noga med lågorna. kraam

2008-09-23 @ 17:46:10
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: TomasR

Äsch, litar på att grannarna väcker mig om det brinner....







..lite mer seriöst, brandvarnare på båda plan och en pulversläckare på bottenvåningen.



Vet ni förövirgt att man ska byta brandvarnare efter kanske 8-10 år? Den lätt strålande isotopen, som är själva detektorns hjärta, kan då ha tappat i effekt såpass att brandvarnare är klart sämre på att upptäcka rök.



livsläng bör stå på brandvarnaren.

2008-09-23 @ 18:36:19
Postat av: Myrmormor

Ja, jag har en brandvarnare. Den ligger i en kökslåda, utan batterier. Kan det funka?

2008-09-23 @ 18:40:05
Postat av: b

självklart kompis, självklart.

2008-09-23 @ 20:17:15
Postat av: TomasR

Mmh, ger en stjärna fet stil?

Vad ger då #brädgård#



Tydligen...dvs efter 8-10 år ovan ska det stå en stjärna för att visa för er att ni ska läsa nedan där jag (inte kunnat stava) skrivit livslängd.



Så nu har jag varit övertydligt så det förslår.

2008-09-23 @ 20:50:21
Postat av: Jenny

Min plan ar att slanga ut alla brinnande foremal i tradgarden, inklusive barn. Jag vill ju inte bli brand heller!



2008-09-23 @ 21:56:54
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Ingela

Bra gjort! Vi måste verkligen också se över våra brandvarnare så att de verkligen fungerar! :)

2008-09-23 @ 22:13:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: Queen

Brandvarnare?! Hm..VISSTE att jag hade glömt nått! (skriver på listan för inköp)

2008-09-24 @ 12:31:43
URL: http://natureller.blogg.se/
Postat av: Myra

Foppalina: Bra, bra och bra!



Moniqa: Smart med ihopkopplingar. Nu tänker vi på annat! :)



TomasR: Haha. Och bra info.



MyrMormor: MAMMA!! Du ska föregå med gott exempel. Gah. Vid din ålder.... sucka



B: Good shit!



TomasR: Ja, det gör ju det. hihi. Man lär sig alltid något nytt. Eller hur. :)



Jenny: Bra plan. Om du nu vaknar! :D



Ingela: Ja, det är tyvärr sakenr om glöms bort. Iaf i MyrStacken.



Queen: Hihi. aja baja. Inte glömma viktiga saker. harkel ;)

2008-09-24 @ 12:37:29
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Iah

Ehh, vi har två brandvarnare! Dock vet jag inte hur man ska lära katterna var de ska ta vägen om det börjar tjuta. De verkar nämligen ogilla ljudet... Tips?

2008-09-24 @ 14:57:39
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Malde

Eeeh, jag TROR vi har två brandvarnare. Kommer inte ihåg om vi har gått igen detta med tonåringarna, men å andra sidan har de haft brandövningar med skolan, både planerade och oplanerade (=sådana som andra ungar har satt igång...) Det är nog ett bra tag sedan vi kollade om de fungerar... Jag veeet, Maken och jag borde också veta bättre vid vår ålder. Men det kanske har att göra med pre-senil demens? Vad skrev jag nyss??? Va? Jag hör nog dåligt, var har jag lagt tratten? ;-)

2008-09-24 @ 20:43:38
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback