Kökskaos

Att Myra och MyrMormor inte har riktig koll i köket vet vi ju vid det här laget.
Men kolla in SmåMyrorna då.
Här bjuds det på...

...morotssoppa.

Nån som vill ha?

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Jag är inte så sugen på morotssoppa... Jag tror att SmåMyrorna brås på Mor och Mormor i köket. Jag tror att ni kan lämna över det till MyrPappa. Hörde att han visst var rätt så duktig ;-)



duckar och springer bort från brödkavlar och annat som kommer flygande

Postat av: TomasR

Ungefär som min lunch idag... fast då hade de fått koka en stund. och då tillsammans med lite gul lök, vitlök och en bit buljongtärning. Samt mixade till en orange slät sörja. Lite grädde var det visst också. En touch av cayennepeppar krävdes också. Samt några små räkor.



men nästan som det ovan, det ovan dock lite enklare och snabbare.



någon som förövrigt vet varför moroten är orange?

den var vit en gång i tiden kan jag säga.

2008-09-11 @ 23:41:19
Postat av: Kim M

Haha!

Ja tack.

Det ser smaskens ut.

2008-09-12 @ 09:16:54
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Iah

Vilken osis, jag som är allergisk mot morötter. (Eller mot att skala dem i alla fall... Men vi säger att jag är allergisk mot att äta!) ;)

2008-09-12 @ 09:54:01
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Liselott

Men morotssoppa låter ju inte helt äckligt. Det finns ju morotsdricka trots allt. ler Kramis Liselott



PS. Jag är dock också allergisk mot morötter, så jag måste tyvärr tacka nej till morotssoppan skrattar DS.

2008-09-12 @ 10:17:44
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Kottemor

Mmmmm mumsigt och ... mättande?!

Hahahahhaa



Kramar hjärtat!

2008-09-12 @ 16:18:19
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Myra

Malde: HA. Sitt inte där på andra sidan vattnet och var kaxig! :P



TomasR: Vi trodde inte det var mer än morötter i morotssoppa....

Vit morot? Nänä, det kallas för palsternacka! :D



Kim M: Varsågod. Hoppas det smakar. :)



Iah: Staaaaackars dig. haha



Liselittan: Du ljuger. Du är inte alls allergisk. Jag ska ta ett snack med din dotter, om hur man på bästa sätt överaskar sin mor med morotssoppa på sängen. Minsann. *nicka



Kottemor: Vansinnigt! lol

2008-09-12 @ 18:11:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: TomasR

Nä Myra, den oranga färgen på moroten idag är en effekt av ett önskemål att hedra Nederländska kunghuset på 1600 talet!



Ni vet väl att det mesta vi äter är ganska kraftigt förbättrat jämfört med den version av som en gång hittats i naturen. Odlaren väljer att spara de växter som växer bäst, passar bäst, smakar bäst.



I detta fallet var det odlare som tog tillvara på mutation som gav oranga morötter. Varför? Vilken färg har nederländska kungahuset?



Tror du mig inte? Synd för dig. Det var en TV-program från ön du befinner dig på som upplyste mig. och lite stöd från wikipedia...

2008-09-12 @ 22:45:20
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-12 @ 22:46:27
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback