Död, dödare, dödast

Att höstförkylningarna kommer som ett brev på posten, då skolorna börjar efter sommarlovet, är väl inget nytt. 
Men att det skulle vara Maken som dök först, och sedan jag, medan SmåMyrorna är friska som små nötkärnor, det hade jag inte räknat med. 
20.46 låg små troll i sina sängar igår kväll, och 20.55 låg jag i min. Och jag är helt säker på att jag sov innan klockan slagit nio. Men tro inte jag är det minsta utvilad idag inte. Hela huvudet håller på att sprängas. 

Men. Nu är det slutgnällt. 
Här ska transporteras SmåMyror till skolan och sedan tas hand om hästar. Det är strålande sol! 


Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Många förkylda. Trulsan har däckat igen. Nu har det börjat om som en ringdagns typ. Suck!



Jag hoppas att ni kryar på er snart!

Stor kram L

Postat av: Jules

En whiskeykur?

Jag menar det är ju fredag idag och tja då är det ju per automatik tillåtet att tuta lite...och tja vad jag vet (eller har fått för mig) så kan whiskey skrämma bort elaka förkylningstroll...men du får bara tuta, om du ska, i kväll...inte på dan.

2008-09-19 @ 11:01:37
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Ajajajajajjaaj, krya på dig hjärtat!

Hota de elaka bacilluskerna med Whiskey, det är helt rätt;)



Hoppas du kryar på dig snart, ja mannen också, och att ni ändå får en härlig helg i solen!:)



Kraaaaaaaamar!

2008-09-19 @ 11:49:45
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

Vågar knappt säga det här men.... vi har inte blivit förkylda än, trots att nästanmaken legat däckad. Jag och Tittilila are still standing strong, men vi knarkar c-vitamin, kanske det har hjälpt och dessutom så har jag ju inte tid!!!

2008-09-19 @ 16:13:28
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: MissyElliot

hua, då, hoppas att det inte är mina envisa bacillusker som letat sig över till dig....

Krya på dig fort...

kramiz

2008-09-19 @ 19:05:35
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Snubben

Ser att du har lite problem med den svenska grammatiken. Inte så konstigt att så sker efter så många år utomlands. Språket flagnar ju av en precis som vilken solbränna som helst.

Inga problem - jag hjälper så gärna en exil-svensk på traven!



<b>Död</b>

<b>Dödigare</b>

<b>Dödigast</b>



Eller så kan man svänga sig med lite cOOl, fräsch ny-svenska:



<b>Dödig</b>

<b>Dödigaggare</b>

<b>Dödigastast</b>



Lycka till nu med svenskan!

2008-09-19 @ 21:14:13
URL: http://snubben.wordpress.com
Postat av: Malde

Gör som ovan, whisky mot bacilluskerna, och glass mot det halsonda. Oslagbar kombination. Gillas inte Whisky, ta konjak istället. Om du fryser, blir Irish Coffee toppen.



Har mailat dig. Har det kommit fram?

2008-09-20 @ 00:41:58
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Myra

Liselittan: Ja, det är förkylningstider så det skriker om det. :(



Jules: Om jag bara kunde få i mig skiten... f'låt, Whiskeyn. Men det gååår ju inte. Inte ens då smaklökarna är bedövade. Jg tutade på Sloer istället. Mycket trevligare. På kvällen. :)



Kottemor: Ja, hota kan jag göra. :D



Märtagreta: Meh. Jag har ju inte heller tid!! Och jag trodde i min enfald att det var tillräckligt med c-vitamin i solstrålarna. Jue. ;)



MissyElliot: Ajaj. Är det DITT fel det här!? Förbenade skolfröken!!



Snubben: Hahaha!! Jaaa, min svenska är verkligen förlegad. Det ser jag ju! Tack för lektionen. :D Men... hur klarade din svenska av utlandsvistelsen nu då? Den har inte tagit skada....? ;)



Malde: Gillar varken Whiskey, konjak eller Irish Coffee... Men glass är gott. Tar extra av det istället. :)

Jupps. Got it.

2008-09-20 @ 11:56:31
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Malde

Jag gillar inte whisky, inte någon sort, inte heller kaffe. Men Irish Coffee är väldigt gott. Tycker jag. Kan det bero på grädden och sockret??? Krya på dig! Pronto!



Konserten igår var underbar, men kort. Bara 2,5 timmar.

2008-09-20 @ 12:11:06
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Snubb-äh!

Eftersom jag uteslutande använde mig av skol-engelska nu på min semester, känner jag nu att mina R rullar på ett märkligt sätt. Och att jag uttropar "schalla Wah - whatcha now!" - i tid och otid.



Ja, det senare kan ju även sättas i samband med för mycket videovålds-tittande i mina ungdomsår - att jag kan ha tagit skada av det, menar jag..

2008-09-20 @ 19:27:57
URL: http://snubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback