Klipp, klipp, klipp

Tänk att det ska vara så svårt att få tummen ur. Jag lovade ju att visa er vilket jag
bestämde mig för. Nu tror jag allt att det är dags. Nästan en vecka senare...

Förra lördagen red LillMyra och jag hästarna hem till J. Hon börjar få koll på Fru Silversvart nu, LillMyra, och klarade både rondell och korsningar med glans. Snart ska hon få hänga på ner till havet. Det tjatar hon om. Och att hoppa också, förstås...
Anyway. Väl uppe hos J satt vi av, tog av sadlar och talade om hur vi ville ha det. Det var ett -peppar peppar- unisont beslut av LillMyra och mig.
Medan J ansvarade för klippmaskinen och jag för hästarna, så sprang LillMyra omkring med kameran. Jisses, säger jag bara! Ni får bara se ett urval. Jag tänker då inte lägga ut bilder när jag ser ut som jag gör i håret efter att haft ridhjälm på mig...

-Man får inte stå bakom hästarna, J. sa LillMyra
-Nä, jag vet. Det var dumt. svarade J. Och satte sig ner...
Sådär höll de på, mest hela tiden, de där två. Munhuggas som som värsta syskonparet.

Jag höll tyst. Vägrade låta mig hamna i krigszonen.
Jag tror minsann jag fortsätter att vara tyst ett tag till.
Och låter bilderna tala för sig själva. Go LillMyra:



Det fullbortade resultatet får ni dock vänta med. Det tog hon inget kort på...
Jag kanske kan komma ihåg och göra det idag. Kanske.
Om nu huvudet fungerar som det ska.

Sagt och Tyckt
Postat av: Jules

Diggar LillMyra - hon har skinn på näsan! :D

Postat av: Liselott

Cool klippning av hästen! Ser fram emot en helbild när du hinner :D



Jodå, LillMyra har definitivt skinn på näsan precis som Jules skriver. Kan hon ha ärvt det av sin mor? fnissar



Kramis L

2008-10-17 @ 16:32:33
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: myrmormor

Har egentligen inget att säga. Bara att jag tänker på dig. Sitter här i godan ro och njuter av Marabous nya lakrits-choklad...

2008-10-17 @ 17:38:03
Postat av: Myra

Jules: Jo tack. Jag VET! haha



Liselittan: Ärvt?? Nänä. Jag har mitt kvar.... visslar

Bilder, tom filmklipp, kommer. :)



MyrMormor: Pfft. Som om jag skulle bry mig.



----



----



fan, fan, fan. Vill också haaaaaa!

2008-10-18 @ 13:32:29
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Malde

Diggar speciellt bilden med den halshuggna hunden ;-D

2008-10-18 @ 14:10:53
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ouff... snart ska jag ha yrkesprov i klippning. Det ser jag ju då inte fram emot. ösch.

Det verkar som att dina heppor blev fina iaf, och dutti lillmyra som tagit fina bilder ;D

2008-10-18 @ 15:06:50
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Myra

Malde: Ja, hahaha, stackars P!



Nathalie: Åh, det skulle JAG se fram emot. Vill så gärna vara duktig på att klippa. Nu utnyttjar jag J istället, som vet lite mer vad hon pysslar med. ;)

2008-10-19 @ 22:29:46
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback