Baka, baka liten kaka. Rulla, rulla liten bulla.

Nu var inte MyrMormor med.
Då blir det rätt.
På en gång.



Hur många kan man äta per dag? Utan att det börjar bli ohälsosamt...?

Sagt och Tyckt
Postat av: Iah

Mja, alltså en bulle är ju onyttigt nog så... Skicka resten till mig!!! =D

Postat av: Kim M

En halv på morgonen och andra halvan på eftermiddagen.

Därefter är man fet som en flodhäst.

Se på mig.

Jag vet.

2008-10-06 @ 13:46:33
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: TomasR

Nyttigt? Det går säkert att maskera att man bakat in massa nyttigheter som linfrön, rivna morötter, vetekli...





...ända till man smakar på dem.



Hur många per dag? Tja, ser du till att hålla ned lite på något annat eller rör på dig lite mer så kan det nog gå att ersätta en måltid med dessa. Min kropp skulle inte uppskatta det dock, jag skulle nog få sockerchock och likt ett barn bli hyperaktiv.



de ser goda ut ska säga. Ser inte ut som om du släppt in småmyrorna i köket ens.



2008-10-06 @ 13:46:53
Postat av: Liselott

Jag misstänker att om du skulle äta upp alla bullarna du har bakat så kommer du att må illa skrattar



Ser riktigt goda ut! :)



Schyssta bullar! (oops, that came out so wrong!)



Kram L

2008-10-06 @ 14:33:50
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Jules

Sätter mig här och börjar trycka i mig av dina goa kanelbullar ;)-Mums-

Erkänner - i bullmagen ryms det hur mycket som helst. Tyvärr dock i godismagen också (men det snackar vi tyst om).

2008-10-06 @ 15:00:22
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Myrmormor

Jag vill bara påminna dig om att det INTE var jag som tog fram muskot... Du skyller ifrån dig! Inte särskilt belevat!

2008-10-06 @ 20:51:33
Postat av: Anonym

Jag vill bara påminna dig om att det INTE var jag som tog fram muskot... Du skyller ifrån dig! Inte särskilt belevat!

2008-10-06 @ 20:52:59
Postat av: Myrmormor

Hoppsan! Nu blev det dubbelt. Nåja, det skadar inte att upprepa sig ibland.

2008-10-06 @ 20:56:01
Postat av: BagLady

BRA!att du kom ihåg kanelbullens dag. Jag var barnvakt och ungarna fick äta hur många som helst till frukost, gissa om dom var lyckliga! Brev från "barna på kvarna" är på väg till småmyrorna, dikterat av V och skrivet av O, som gärna talar om gemenssamma sommarminnen från badring och labyrint.Många kramar från oss alla

2008-10-06 @ 21:09:49
Postat av: Märtagreta

I mitt fall, en och jag ligger i plågor, (oh, you would like that!!!) men du kan säkert fixa fem-sex stycken om dagen i tre-fyra dagar, SEN protesterar nog familjen på dina brakningar, man blir ju så gulligt blåsig av för mycket nybakat...(oh, you would like that to!!!) Hemska människa ;-)

2008-10-07 @ 13:08:26
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Iah: Nänänä. Den går jag inte på! äter fler bullar :)



Kim M: What!? Är'u int' klok!? Int' kan jag klare mig på så lite! :D

Och du är inte fet. Det har jag sett!



TomasR: Dra ner? På annat? Vaddå, menar du? Morgonteet? ;)



Liselittan: hehe. MyrMagen är hääärdad. Men jag var smart och frös in ett gäng. ;)



Jules: Ja, ta för dig bara. Frågar man inte så kan man inte få ett nej, heter det ju.... :P

säger inget om godismagar...



MyrMormor: Hahaha. JAG upprepar mig, DU tjatar! JAG förklarar, DU skyller ifrån dig.

Visst!

Visst...!?

Visst.... ... .... ???



harkel



BagLady: Förstår jag det. Såååå gott att få mormors hembakta bullar ju!

Och breeeev. Oj, så kul!



Märtagreta: Hahaha. Me like! A lot!!!

(klarade av tio-talet första dagen, och fem andra... hihihi)

2008-10-07 @ 13:28:35
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Queen

vilken dum fråga! Man äter så många man kan proppa i sig utan att spy..så länge man inte spyr är det hälsosamt! ;)

Vem kan äta för många bullar?

Gillar myrmormors upprepande ;)

2008-10-07 @ 14:44:48
URL: http://natureller.blogg.se/
Postat av: Liselott

Jamen vad bra, då kan du frossa i fler bullar inom snar framtid! ;))



Bara att kasta dig in i frysen vettu! Hehehehe!!



kvällskram L

2008-10-07 @ 23:29:03
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback