Vägra vara still

Det ska lekas i parken, det ska ätas glass, det ska lekas på stranden, det ska badas, det ska ridas, det ska spelas spel, det ska lekas med kompisar, det ska hoppas studsmatta, det ska spelas beach ball, det ska matas fåglar, det ska promeneras med kaninen, det ska än det ena än det andra. Mest hela tiden.
SmåMyrorna har hur mycket energi som helst, och kan omöjligt sitta still för långa stunder. Det är knappt vi hinner pausa för mat, även om jag har hört att det kan vara sunt.
Det är 2008! Sitter inte ungar för mycket framför datorer, nintendos, wiis och TV:apparater?? Det är vad jag har hört.
Jag blir helt slut ju.

Sagt och Tyckt
Postat av: MissyElliot

Hrm, det verkar inte som om dina ongar fattat att vi lever i ett tv- och datasamhälle där maålet är att spendera så mycket tid som möjligt på ändan framför skärmen/rutan...
*fniss*
Härligt med ongar som vill och kan "rusa"...
kramiz

Postat av: Chitza

Bra! Att de rör på sig & leker. :)
Tydligen kallas barnslek i dag för spontanidrott!
Ha en fin dag och hojta när du behöver avlösning i lekparken!

2008-05-14 @ 09:00:43
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Vilken lyx att ha fått sådanan ungar, då får du ju en massa motion gratis på köpet:)

2008-05-14 @ 10:51:14
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa
Postat av: Märtagreta

Jaja, som om du skulle kunna få passiva barn... det är högst osannolikt förstår du gumman!

2008-05-14 @ 20:13:00
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback