Lucky Thursday

Han samlar fanimig pluspoäng på löpande band, Maken. Not!
Ett kok stryk, skulle han ha. Minst.

-Du får vara försiktig då du går in i SmåMyrornas rum.
-Försiktig? Vaddå?
-Så inte kaninen äter upp dig.

Va! Det vet väl alla som bleker håret (med guldinslag) på hemmaplan att det inte alltid blir som man hade tänkt sig. Eller....?
Och jag skaaa göra om det innan kvällen. Faktiskt. För det här var... eh.. det här var inte... öh...
det finaste jag sett då det kommer till hårfärg. Hmmm.


Men det är torsdag idag! Och det livar upp en liten Myra.
Jag har redan fått skönsång och frukost på sängen, och i kväll väntar restaurangbesök i glada vänners lag.

Och alla ni som inte kan förgylla min dag med att vara på plats ikväll, födelsedag och allt, kan väl istället glädja mig genom att rösta på min blogg. Det är idag det gäller. Kommer jag gå vidare till rond tre!?

Sagt och Tyckt
Postat av: BagLady

....en morotstårta?.....kanske passar en dag som den här.....jag menar det är ju ändå din födelsedag och passar den ihop med håret så kan det ju inte bli annat än lyckat......eller hur?
Kram

2008-05-22 @ 09:00:47
Postat av: alla!!! på häst!!

Ja må hon leva, Ja må hon leva........ Grattis och ha en bra dag!!

2008-05-22 @ 09:35:22
Postat av: Chitza

"Idag är det ingen vanlig dag för i dag är det Myras födelsedag"
Grattis vännen :)
*Hurra Hurra Hurra Hurra*
Hoppas dagen blir kanonfin!
*visst är det 25 du fyller? ;) *
Har nu lagt min röst på dig i urnan.
Kramisar

Postat av: Kottemor

Grattis grattis grattis hjärtat!!
Hoppas din dag blir alldeles underbar!
...främst att mannen och myror håller
sig skötsamma och snälla,haha

Kramar i mängder!!

(och självklart susar jag direkt in för
att rösta;)

2008-05-22 @ 09:58:21
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Myrmormor

Sällar mig till övriga och stämmer in med ett stoooort GRATTIS

Och passar på att tacka för snälla ord ang mitt stackars finger... Inte från dig, Myra, utan från dina snälla läsare. Just då, när fingret gick ur led, kändes det bra pga att jag slapp delta i nästa gren som var kanot: Ca 30 man hamnade i vattnet! Vi har kul på våra firmafester.

2008-05-22 @ 10:05:59
Postat av: Liselott

Hahahahahahaha!! Det där med Cruella de Ville var roligt! Hahahahahaha!!

Även om han självklart har fel, men i alla fall. *fnissar massor!*
Kram L och GRATTIS igen! Om du nu råkat missa det i min förra kommentar

2008-05-22 @ 10:10:30
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen!!!!! Hoppas det blir en jättetrevlig dag och att du vinner tävlingen, du är värd det! =)

2008-05-22 @ 10:27:45
URL: http://mangoolife.blogg.se
Postat av: Iah igen

Ehh, din blogg verkar rata mitt namn. Taskigt! ;)

2008-05-22 @ 10:28:33
URL: http://mangoolife.blogg.se
Postat av: Malde

Grattis på födelsedagen! Jag sjunger en repris på en tidigare kommentar ;-)

Har röstat!

MyrMormor: Det verkar vara full fart på era firmafester ;-)

2008-05-22 @ 11:40:47
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Sarah

Hemskt många grattis från Sarah och Silvergreger kommer här!

Har röstat på din blogg och skickat dig fem kilo saltlakrits (tyvärr bara i tanken men det är väl den som räknas;) =)

2008-05-22 @ 11:55:10
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Vad är det för en dag?
Vad är det för en dag?
Jo, det är Myras födelsedag,
för det är Myras födelsedag,
HURRA HURRA HURRA!
*skrålar jag för full hals, precis som Lotta på Bråkmakargatan!*

Grattis på din dag...

(Ps, har nu röstat på dig, två gånger till och med....Både från jobbet och hemmifrån....Får man göra så??)

Kramiz

2008-05-22 @ 11:57:45
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Queen

hiiiskråååååloooååHieeeåilskrål..
*harkel**host*

Jag uppvaktar inte med rosor i stora fång
Konfekter uti kartong.
Och ej med musik och sång
Och hellre dikta en vers på ett telegram
Jag blomster av detta slag räcker fram.....

För en enkel tulipan
uppå bemärkelseda'n
jag har den äran
jag har den äran
att gratulera.
Det har blivit så populärt
och är så välment och kärt,
så jag är säker
att innan kvällen
det kommer flera.

En liten blomma så här planterad
uti kruka kan säga mer
än Orrefors som är dekorerad
med vita liljor och orkide'er,

så med en enkel tulipan
uppå bemärkelsedan
jag har den äran
jag har den äran
att gratulera.

KRAM OCH GRATTIS!!!

2008-05-22 @ 13:11:25
Postat av: Tussen

Hej Myra!
Grattis du coola myrdrottning - självfallet har jag röstat!
Ah.... saltlakrids, vet vad du menar.... men.... själv kan jag gå in på typ Konsum å shoppa loss.... England är ett konstigt land..... RETAS!
Hoppas du får en super födelsedag - det är du värd!
Kram från RackarTuss

2008-05-22 @ 14:12:59
Postat av: hockeyfrugan

åh, bor du i wales? varför där borta?
Vi flyttar troligen till Tyskland.

2008-05-22 @ 14:16:52
URL: http://hockeyfrugans.blogg.se
Postat av: Myra

BagLady: Bläää på dig, retsticka! Jag är på väg till affären nu och ska köpa mer färg. Annan färg. Bättre färg.

Hoppas jag...

Häst: Tack, söta ni. Hade jag fått tårta av er idag om jag jobbat kvar? :D

Chitza: 25 ja, Det låter bra. *Niger och tackar* ;)

Kottemor: Tack, Snäckan. Jag ska hälsa familjen från dig. :)

MyrMormor: Tackar. :)
Vaddå inte från mig!? Hahaha Era firmafester spårar ju alltid ur. På det dramatiska roliga viset. Hihihi

Liselitt: Var det ju INTE!! *lol* OCh han har ALLTID fel! *nicka* :P

Iah: Tack, tack. Och tack. :)

Malde: Ticke tacke. Gulle du. *leeeer*

Sarah: *niger och tar emot* *och mumsar saltlakrits för fulla muggar* :D

Missy: jisses. *håller för öronen* VEM har du fått din sångröstifrån!? Moahahhaa
(tusen tack. Och det är klart man får. Mer sånt. Hihihi Eller... ;) )

Queen: KOPPP!!
Om jag bortser från den rostiga början, så skrålar ju du bra mycket bättre än den där Missyn. Även om det nu inte behöver betyda bra. :P

Tussen: :D Tack söta. Dig kan man lita på.
Och, ja, England är ett konstigt land. Tur man inte bor där. Hihihi

Hockeyfrugan: Jodå, Wales it is. Pga Makens förra företag. Allt är hans fel. :)

2008-05-22 @ 15:02:49
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Hrm.....Undra om man kan ta tillbaka sina röster i den där tävlingen...Jag börjar nog ångra mig...

ps. Spring du, men jag springer fortare...ds.

2008-05-22 @ 18:08:39
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: evans

Fyller du år idag? Stort GRATTIS!! Trevligt att någon har bra torsdagar :))

2008-05-22 @ 19:42:45
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Myra

Missy: Du behöver nog inte vara så orolig över just mig. Misstänker att det finns andra som tar oss båda två. Hehe

Evans: Ja, det gjorde hon! :D :D :D Tack. :)

2008-05-23 @ 16:25:41
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback