En ganska vanlig fredag

 
MyrPappa säger godmorgon till Herr Skimmel, och undrar om det inte är dags att gå upp snart. Men inte då. Han tycker man kan softa lite sådär på morgonkvisten, och inte ens hundarna kan få latmasken på benen.

 
Satt och försökte läsa klart mina hästmagasin medan jag väntade på att SmåMyrorna skulle komma. Gick sådär, med två hundar i knät och en Fru Silversvart som parasoll.

 
För att inte bli smutsig om hovarna medan tjäran torkar, så placeras Herr Fux på en sönderriven plastsäck. Där står han sen, och leker väluppfostrad, ända tills man ger honom tillåtelse att röra på sig igen.
Jag ska be någon ta kort när vi tränar med presenningar utomhus. Han är så duktig så jag blir tårögd.


SmåMyrorna var med på uteritt idag, men då ingen är tillåten på Herr Fux (utanför inhägnat område) så får man helt enkelt dela på Fru Silversvart. Och det går ju hur bra som helst.


Denna här påstod sig idag vara mitt ena barn, men det tror jag så mycket jag vill på. Så där snygg är inte ens jag.

Nu hoppas jag att Maken är klar med kalkonen och vad han nu gör med den i köket. Jag är för första gången sen förra helgen och den förbannade maginfluensan lite hungrig. Får passa på att äta då. Jag fick skäll av C igår, att jag inte får gå ner mer i vikt nu. Hon var upprörd som fan. På riktigt.

Trevlig fredag, på er.

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Håller med C utan att ha sett dig, men det är farligt att bli för lätt, du kan ju blåsa bort!!! Kram, och krya på dig lite till!

Postat av: MissyElliot

Jag kan bara hålla med både C och Malde.
Vill inte att du ska blåsa bort. Vem ska då skriva kommentarer hos mig? Och vem ska hålla myrstacken vid liv om du fladdrat bort????
Trevlig fredagskram fån Smaolann´

2008-05-02 @ 21:30:34
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Shit... är det fredag, jag hoppades på att det var söndag och att vardagen skulle kliva in i mitt liv... klarar inte av hur mycket helg som helst.
Skönt att matlusten kommer smygade, hade maginfluensa i februari, åt inget på en vecka, GICK UPP i vikt... världen är verkligen orättvis!!!

2008-05-02 @ 21:32:19
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Greger & Gertrud Gregorius

Trevligt, Du är Välkommen till "So You think You can BLOG?!"
GOOD LUCK!!! :-)
skriv gärna ett inlägg och berätta för andra om tävlingen ;-)

2008-05-02 @ 22:56:44
URL: http://www.metrobloggen.se/gregorius
Postat av: Znogge

Skönt att du har lite aptit igen. När jag hade min magåkomma tog det flera veckor att få tillbaka matlusen. Allt smakade bara blahä!
Trevlig helg!

2008-05-03 @ 11:44:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Fröken Sparsmart

Välkommen till tävlingen och lycka till! :)

2008-05-03 @ 12:12:20
URL: http://www.metrobloggen,se/sparsmart
Postat av: Myra

Malde: Hahaha. Blåsa bort! Ingen fara, jag lägger tyngder i skorna. ;)

Missy: Sant. Jag får se till att hålla mig inomhus om det blåser för mycket. Vill ju inte MyrStacke ska rasa!
:)

Märtagreta: Haha. Helger är bra för en. OM MAN INTE DRICKER SÅ MYCKET VIN!! *hint*
Jaaa... världen är orättvis. Men jag lovar, jag äter snart upp mig igen ska du se. Kan inte hålla mig ifrån ätbart nån längre tid. :)

Greger & Gertrud: Tackar. :) Och redan gjort. ;)

Znogge: Ja, inget smakar och bara man tänker på mat så liksom växer det i munnnen. Jag som tycker så mycket om mat... :(

Frk Sparsmart: Tackar! :)

2008-05-03 @ 14:25:52
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: nea

snel heast! haha, var tvungen!

2008-05-07 @ 14:40:46
URL: http://crystallips.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback