Helgens feedback

Efter drygt 11 timmars sömn kände jag mig nästan som en människa igen.

I fredags var det skoldisko som gällde, med både liveband och karaoke. SmåMyrorna for runt som små virvelvindar hela kvällen, medans MyrFöräldrarna fördrev tiden med en drös andra föräldrar.
Lördagen gick i pyjamaspartyts tecken och det var ett helt gäng överaktiva småterrorister som höll låda ända tills halv tre på morgonkvisten, då MyrMamma - något mindre vänligt än tidigare gånger - bad om lite tystnad så iaf hon själv kunde få sluta de blå en stund.
Det fick hon. Till strax efter sju ungefär. Då var stereon igång, leksaker framdragna och kanin på rymmen. Bara att gå upp, med andra ord, och fixa frukost åt gänget. Men se glad ut lyckades jag nog inte så bra med.
Så fort MyrPappa visade sig så smet jag med raketfart till hästarna. Han fick reda ut hämtning och lämning av ungar bäst han ville. Jag behövde andas! :)

J och jag tog oss iväg på en helt underbar tretimmarstur och slöt på hemvägen upp med MyrPappa, SmåMyror och J's make vid en av pubarna. Medans vi fyra lite till åren komna satt och babblade, så satt MellanMyra på Herr Fux och drack cola och LillMyra tränade på Kaptensvändning och Kvarnen på Fru Silversvart. Det är ju dumt att sitta still och ta det lugnt, menar jag...

Idag har det varit en latdag, och efter två kortrundor med hästarna så fastnade Maken och jag i soffan ett par timmar. Plockat lite bland kartonger och kläder och sen hundpromenad lagom för att möta upp SmåMyrorna utanför skolan. Fick dock inte med oss någon av dem hem, så det blir ytterligare några timmar i lugn och ro.
Vi tävlar också, Maken och jag, vem som kan stå ut med disken längst. Det lutar åt att han vinner, men jag kan kanske hota med att han får ta tvätten istället...

Så håller jag på att driva honom till vansinne med dagens repeat.
Förstår inte hur man kan tröttna. Inte efter bara en femtioelva gånger, iaf.

Clout - Substitute

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Bra att du har fått din skönhetssömn, MyraPyra! Det behövs rejäl sömn för att man skall orka. Och du har ju både barn och djur att ta hand om.

Stor kram Liselott

Postat av: Kottemor

Ojojojojojoj!!
Jag blir alldeles matt
hahahahahaa
Du har verkligen fullt upp kära du!

Kramar i mängder

2008-03-17 @ 22:25:02
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Märtagreta

Precis vaknat, somnade sötast (nåja, nästan) på kudden med Tittilila ikväll. Tänkte också ta igen en massa sömn. Är inte helt vaken, blev lite förvirrad av tre Fridor och en Agneta i videon, men bra är den. Dock skulle jag också få spader av femtioelva spelningar, av vilken låt som helst. (Kommer sig av att jag har en syster som spelade sönder låtar när hon var barn, femtioelva gånger, femtioelva till...osv, kan aldrig höra en låt mer än cirka tre gånger i rad oavsett hur bra den är utan att få allvarliga eksem. Dessa barndomstrauman...)
Ja, så ska jag kommentera övrigt och jag blir såååååååå jävla avis på att kliva av en häst och gå in på puben... låter så mycket drömtillvaro som det bara gååååår. Skriv ett handbok för maken, inte som han ska använda, han ÄR diskmaskinen nu, så enkelt är det. Tills du har en riktig med knappar och allt så dra i spaken bara, kasta diskmedel på´n och peta honom i ögat, så går han nog igång och löddrar skiten ren.
Över och ut från en lätt sömnig öbo till en annan.

2008-03-17 @ 23:35:41
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Jenny

Izabella Scorupco? Visst minns jag ratt...? Mkt beroendeframkallande,ja!

2008-03-17 @ 23:36:38
Postat av: Det Mörka Hotet

Nästa gång MyrPappa vill att du skall diska säger du bara till honom: "Men, älskling, då orkar jag inte pussa dig lika mycket...!"

2008-03-17 @ 23:47:58
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: nika

okej....jag kan ju låten men har ju inte hört den på hundra år......underbart!!!!.....sååååå....nu ska du berätta för mig vem det är så jag kan ladda ner den på min ipod och så ska jag låta fläsket dallra i takt på gymet.
kramisar

2008-03-18 @ 04:42:48
Postat av: nika

I'm a freakin moron.......I know who it is it says in the end of teh clip.

2008-03-18 @ 04:48:14
Postat av: Queen

"Medans vi fyra lite till åren komna"..läste jag..HM..du är ju inte ens..hm till åren :P

2008-03-18 @ 10:25:37
URL: http://www.naturelllife.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Ridtur till en pub! Låter inte helt fel alls!

2008-03-18 @ 20:46:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: SysterYster=)

Systrami, tack för din analys om min trötthet, inser nu att min tantålder tar ut sin rätt=)
Hade lite svårt att förstå först men nu är allt klart som korvspad=)
Jag haltar mig ut härifrån med käppen i ena handen och läsglasögonen i andra...
Skickar en slängkram åt dig och hoppas att nästa helg blir aningens lugnare..

Tjingeling//S

2008-03-18 @ 21:08:28
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Kottemor

...undrar om det är så att du ej återhämtat dig ännu?!

2008-03-18 @ 22:10:45
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Moniqa

Hej i stugan! Kikar in för att önska dig en skön Påskhelg =) Hoppas altär bra med dig och diskvännerna. *kraam*

2008-03-19 @ 06:31:48
URL: http://moniqas

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback