Den där vinden

LillMyra vågade inte somna igår. Hon var helt övertygad om att 'den där vinden' skulle komma klockan tolv och förstöra taket på huset.
Och hon ville inte flyga iväg. Eller att kaninen skulle frysa.
Efter många frågor, lika många lugnande svar och flertalet försäkringar om att vi skulle väcka henne om det skulle hända något, så somnade hon strax efter tio.

Imorse då jag kom in i rummet slog hon upp sina stora underbara blå och sa;
-Den kom inte, mamma. Det var ju bra.
Och sen fick jag försäkra henne om att den inte hade tagit MyrKompis hus heller.

Skolan är visserligen öppen, men många vägar och alla broar är avstängda, och det var inte riktigt lika många barn i skolan idag, som det brukar vara.
Vindhastigheter mellan 60 och hela 80 mph är det som gäller under dagen, med kulmen framåt kvällen, och vi är förbjudna att ens tänka tanken på att närma oss stränderna eller strandpromenaden.
Vågorna slår högt idag, vill jag lova. Jag har ju havsutsikt från sovrumsfönstret.

Sagt och Tyckt
Postat av: KarinBara

OJ..ja ni får hålla er inne så ni inte blåser bort! Men hur går det med hästarna då? Klarar dom sig?

Postat av: MissyElliot

Se bara till att ni inte blåser bort. Vill ju ha Myra kvar så hon kan skriva roliga och knasiga inlägg! Å familjen måste ju också vara kvar så Myra kan skriva om alla deras upptåg!!!

:-D

2008-03-10 @ 13:48:33
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: evans

Jag hörde just på radion att de pratade om de starka vindarna i England och Wales, så jag var tvungen att gå in till dig och kolla!

Blås inte bort nu!

2008-03-10 @ 14:02:33
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anonym

Håll i hatten och behåll det hos er.
Tack på förhand.

2008-03-10 @ 14:47:12
Postat av: Chitza

Nu håller du dig inne *viftar med fingret*
Ge stackars lillmyra en kram.

2008-03-10 @ 14:59:55
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com
Postat av: Liselott

Jösses - det är rejäla vindar hörru! Håll er inomhus säger jag bara. Kram kram Liselott

2008-03-10 @ 18:25:56
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Malin

Denna gång är det på riktigt!! ( Tänker på snökaoset som aldrig blev ) Fy ja, säger som dom andra håll er inne!! Kram Malin
Ps det där med havsutsikt låter ju inte helt fel!! Ds

2008-03-10 @ 19:45:09
Postat av: Malin

Malin på häst om du blev tveksam.....

2008-03-10 @ 19:46:16
Postat av: Kottemor

Ojojoj, otäckt med stormar.
Här blåste det ju rejält härom helgen men det som storgull var mest rädd för då var blåvalar.

Många pussar o kramar!

2008-03-10 @ 20:09:17
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Myra

KarinBara: Vi har hållt oss inne mestadels idag. Hästarna fick komma in i morse och värma sig lite, lade sedan på dem extra täcken och släppte ut dem igen. De trivs inte inne... :)

Missy: Haha. Söta du. Var lugn bara, mig blir du inte av med så lätt. ;)

Evans: Vi lever och mår bra. Men vi hoppade över lekplatsen idag...

Anonym: Hatten hålles i, men vindarna har jag inte så bra koll på... :P

Chitza: Jag HAR varit inne idag. Mestadels. :D

Liselitt: Du skulle sett SmåMyrorna då vi sprang till bilen i morse. Det var nästan så de lättade!

Malin: Ja, nu blev det på riktigt. Inga tomma hot här inte.
Havsutsikt är inte alls fel. Tyvärr är det ett och annat hus som sumpar lite, men jag klagar inte. :)
Hälsa alla, hörredu!!

Kottemor: Lol. Blåvalar??? Vad har han läst för sagor? ;)

2008-03-10 @ 23:00:24
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback