That's not my name


Jag försöker få en lugn och mysig fredagkväll framför tv:n.
Maken försöker få en lugn och trevlig fredagkväll framför tv:n.

Jag vet att coca cola inte är bra för SmåMyror.
Maken vet att coca cola inte är bra för SmåMyror.

SmåMyror varken vet eller bryr sig.
SmåMyror dricker coca cola ändå.

Maken gav emellanåt efter för tjatet om påfyllning i glasen, och jag orkade inte heller alltid stå emot.
Så.

MellanMyra låg till slut brevid Maken och sprattlade som en ål på torra land.
LillMyra låg upponer brevid mig, med huvudet på golvet och fötterna i vädret, sjungandes '
That's not my name'.


Clever? - well, that's not my name.

Sagt och Tyckt
Postat av: TomasR

Socker är en drog i klass men lätt narkotika för barn...



Det är direkt bereondeframkallande och de försätts i ett rus.

2008-06-07 @ 09:57:09
Postat av: Sarah

skicka ut kidsen i trädgården och låt dem springa tio varv runt huset. Det kanske hjälper något. ;)

Postat av: Myra

TomasR: Visst är det så. Och här sitter man och ska vara 'snäll' ibland på helgerna och tro att de kan klara av ett eller två små glas. Men hjälp.



Sarah: Jag har testat detta. Tom tagit dem på cykeltur. Den enda som blir trött är jag. haha. Jag ska inte ge dem cola mer!

2008-06-07 @ 16:29:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Liselott

Hahahahahaha!! Nämen ibland måste dom väl få unna sig coca cola...fnissar



Vi har tur - Yngsta Sonen gillar inte läsk, Trulsan dricker bara ibland...nån gång i månaden och då ytterst lite. Tonårssonen dricker desto mer, men han är ju redan lugn som en filbunke så det gör ju inte så mycket. Däremot så får han endast dricka på fredagar och lördagar. Kanske vid festtillfällen. Här hemma är vi militärsikt stenhårda gällande godis, chips och läsk. Sen när barnen lagt sig plockar vi fram sånt själva och vräker i oss. Hahahahaha!!



Bra förälder man är eller hur...fnissar massor



kram Liselott

2008-06-07 @ 23:40:36
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Myra

Liselitt: Hahaha. Sådär gör vi också. Stränga som fan på godis under veckorna, men tillåter det på helgerna. Då det gäller SmåMyrorna, alltså..... harkel

2008-06-09 @ 11:42:57
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback