Receptionistkossa!

LillMyra var lite röd och svullen under vänster öga igår då jag lämnade henne i skolan. Då hon alltid far och står i, och titt å tätt slår sig, så lades det inte så mycket vikt vid detta.
När jag hämtade henne på em hade det dock blivit värre, och vi gick raka vägen till vårdcentralen.
-Jag hämtade henne från skolan precis, har ingen tid bokad, men skulle gärna vilja att någon tittar på hennes öga. sa jag
-Ni får vänta en och en halv timme. Det finns ingen tid innan dess. svarade receptionisten kort, och utan att ens ha bemödat LillMyra med en blick. 'Annars finns det gott om tider imorgon'.
-Ok. Du vill inte titta på henne nu då, och säga om jag kan vänta tills imorgon, eller om det behöver tittas på idag?
Hon sträckte sig mödosamt över disken för att kunna se, och jag stod envist emot viljan att lyfta upp LillMyra för att underlätta det hela. Tjura mot mig - och jag ger flerfallt igen.
-Det där kan vänta tills imorgon. pustade hon, samtidigt som hon satte sig igen.
-Ok. Då vill jag boka en tid imorgon.
-Det kan du inte.
-Kan inte? Det fanns ju massa tider sa du.
-Du får ringa mellan åtta och nio imorgon. Vi tar inga bokningar dagen innan.
'Din djävla kossa', tänkte jag, men bet mig i tungan och fick lungt fram att
-Och ni gör inga undantag med tanke på att vi är här nu och du ser vad det handlar om?
-Nää, vi måste ha akuttider kvar då det alltid kommer in fall som inte är inbokade. Som nu.
-Ja, och det fanns det ju mycket tid till. sa jag. Och nu log jag då fan inte mer.

Fredag morgon.
-Hej, jag skulle vilja boka in en tid till min dotter.
-Vi är fullbokade idag.
-Eh. Jaha. Min fru var inne igår em och fick då rådet att ringa idag på morgonen och boka tid. Ni hade mycket tider idag, sa de.
-Vi är fullbokade nu.
-Hon behöver få sitt öga undersökt. Hon har ganska rejält ont idag.
-Ok. Om ni kommer in med en gång då, så får vi titta på henne så fort vi kan. Det är lugnast nu på morgonen.

Femton minuter senare.
-LillMyra är här nu. Vi skulle komma direkt trots att vi ingen tid har.
-Sitt ner och vänta, så ropar vi upp er snart.

En timme och 35 minuter senare.
-Jag bara undrar hur lång tid till det kommer att ta. Vi har väntat ett bra tag nu.
-Ja, det kan jag inte säga. Ni är ju 'sit and wait' så läkarna plockar in er om de har tid emellan sina bokade patienter, och just idag har de mycket att göra. De ligger redan efter i tidsschemat.
-Ni kunde inte ha sagt det lite tidigare då? Ni sa att vi skulle komma in direkt för att det var lugnast nu på morgonen. För att ni igår inte ville boka in oss, och för att ni igår sa att det fanns massa lediga bokningar idag. Och för att ni idag inte hade några bokningar, men inte tänkte boka in oss på någon av era akuttider. Hur tycker du att vi skulle ha gjort?

Fem minuter senare.
-LillMyra till Dr R, rum 1.

-Oj, det där ser inte fint ut. Och ni har fått sitta och vänta också. Liten.
-Mmmm och igår fick vi inte komma in alls.
-Inte!? Med det där? På ett barn!
-Neej...
-Nej nu djävlar! Det här ska de få höra, minsann. De ska få med mig att göra här sedan. Ordentligt.


I'm noooo big fan of receptionistkossor!
Bara vissa läkare. :)

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Alltså ibland undrar man ju vad dom har i pallet, vissa människor. Och hur svårt är det att ta sig en titt liksom? Sånt där kan göra mig flyförbannad, då ser jag rött och skäller av bara helvete.



Hoppas att det gick bra med LillMyra till slut.



Varma kramar Liselott morrar som en pitbullterrier

Postat av: Pulvia

lämnar ett livstecken och delger även att alla receptionister dock INTE är kossor ;)

2008-06-13 @ 16:16:35
Postat av: Fia

Pussade du på doktorn? Det skulle jag nog gjort.

2008-06-13 @ 16:30:25
URL: http://www.fiafilosoferar.blogspot.com
Postat av: Queen

Tur att alla receptionister inte är sånna! Här där jag bor är det en jättegullig kvinna. Trist när det blir sådär och man liksom redan är lite uppskärrad när det handlar om ens barn, då blir det inte bättre direkt om man bemöts klantigt. Hoppas att hennes öga snart blir bättre! Kramar om

2008-06-13 @ 16:34:01
URL: http://naturelllife.blogspot.com
Postat av: Foppalina

Maktfullkomliga idioter finns lite överallt. Jag hoppas LillMyra mår bättre nu.

Kram

Foppalina

2008-06-13 @ 17:16:39
URL: http://metrobloggen.se/foppalina
Postat av: Myra

Liselitt: Människor som inte har någon som helt serviceinriktning ska inte jobba i reception. De ska hålla sig på lager eller annat, där de slipper mänsklig kontakt! :D



Pulvia: Åh, du leeever!

Klart inte alla är kossor. Du glömmer väl inte att JAG har jobbat i reception! Och hur mycket kossa är jag, änna? Nada, liksom. :D



Fia: Ja, nästan iaf. :) Hon är guld värd. Dessutom hästar hon, och är nära bekant med J som rider Fru Silversvart, så vi har alltid mycket att prata om.



Queen: Som sagt. Lilla JAG har jobbat som receptionist. Så visst finns det guldklimpar där också. ;)

Skämt åsido (fast det var inget skämt, jag VAR en trevlig receptionist. :) ) så är det väldigt sällan man stöter på sådana här personer. Det är bara det att de gånger man gör det, så blir man ju galen!



Foppalina: Visst är det så man spyr! gah

LillMyra mår ganska bra. Förutom just när ögondropparna ska i.... Hihihi

2008-06-13 @ 18:32:03
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Varför ska en del krångla till det så? När det gäller barn får man väl ha lite vett i skallen och ordna det på bästa sätt.... Tur att doktorn sedan var så bra...

:-)

2008-06-13 @ 20:57:56
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malde

Tur att det finns bra läkare när en och annan receptionist inte sköter sitt jobb! Läkaren skulle ha en puss, och denna ursäkt till receptionist skulle ha en smocka så hon fick ont i ögat! muttrar ilsket

2008-06-13 @ 22:22:11
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det ar ju omojligt att fa lakartid i det har landet. Det varsta ar ju att de flesta som sitter pa de dar akuttiderna har nan jadrans forkylning eller nat. De borde fan borja ta lite betalt, en struntsumma bara, for att fa bort onodiga patienter.

2008-06-13 @ 23:01:52
Postat av: Fia

Jamen nuuuu vet jag ju vilket straff den där dummingen i receptionen skulle ha: EN SNIGEL PÅ ÖGAT jue!!



Jaha, barnfritt, då vet jag iaf varför du inte är online som du "ska" när jag vill peta lite...du kan ju höra av dig när du slutat titta djupt i Henkes ögon. Typ.

2008-06-14 @ 01:36:29
URL: http://www.fiafilosoferar.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Oooh, det är sånna där kossor som får mig att tänka på Roald Dahls häxor...

Sitter och gottar sig över att kunna jävlas med folk!

Grrrrr!



Men skönt iaf att läkaren var ok, här är de likadana

rakt över på vårdcentralen.

2008-06-14 @ 18:00:22
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback