Ranta runt i ringen

Jag vill flytta vårat gamla köksbord till mellanrummet, så jag kan få hem det nya. Men det kan jag inte göra, förrän skrivbordet är flyttat och garderoberna är väck.

Jag vill flytta skrivbordet mot den andra väggen istället, så att bordet kan få plats. Men det kan jag inte göra förrän kartongerna är flyttade och garderoberna är väck.

Jag vill ta hem vårat nya köksbord, som vi har fått. Men det kan jag inte göra förrän vårat gamla är flyttat till mellanrummet. Och det kan jag inte göra förrän skrivbordet är flyttat. Vilket jag inte kan göra, förrän kartongerna är flyttade och garderoberna är väck.

Så vill jag (nåja, behöver) tvätta också. Smutshögen har vuxit sig ur tvättkorgen och vidare ut över badrumsgolvet. Men jag kan inte tvätta än, för det finns ingen plats på torklinan.
För att få plats måste jag först vika det som är torrt, och lägga i klädhögarna som ska in i garderoberna. Men inte innan garderoberna är flyttade.

Garderoberna ska flyttas från mellanrummet. En till sovrummet och en till hallen där uppe. Men för att kunna göra det så måste jag flytta på extramadrassen,

Madrassen ska in i lilla extrarummet, men där finns inte plats än. Det är kartonger och annat, som ska ut i garaget. Men jag måste gå igenom det först.

ena byrån

Byrån ska en halvtrappa ner i hallen, men det går inte än. Där är en spegel som ska sättas upp, en stor resväska som ska tömmas och ett par kartonger som ska rensas.

och en massa klädhögar.

Klädhögarna ska in i garderoberna. Men det går inte förrän garderoberna är flyttade.



I am so not a fan of catch 22...



(Ni missar väl inte att jag fått hedersuppdraget som
bloggvakt!)

Edit:
Åh så roligt! Jag hade länkat till min egna blogg! Men nu är länken ändrad. Och rätt. Inte illa.

Sagt och Tyckt
Postat av: Kottemor

Ojoj.

Ät glass.

Det är för varmt för att göra sånt där nu...

Ouff.

Och det verkar ju inte finnas ett slut på det!

Nä, gå ut, låt det vara och njut ist.

...arbetet kommer ej gå ngnstans ändå.



Pussar i mängder och tack för alla kommentarer!!

hehe

Tjarlek!:)

Postat av: Foppalina

Vet vad skönt det är att höra att det är fler som har som jag. Jag skrattade gott när jag läste ditt inlägg. Det värsta är att man borde ta tag i något men när det hela beror på så mycket annat så tappar man orken redan innan man börjat. Någon dag ska jag ta tag i ...

2008-06-07 @ 17:08:51
URL: http://metrobloggen.se/foppalina
Postat av: Queen

Hade jag bott närmre så hade jag fixat det åt dig..jag älskar att hålla på.(ja jag vet att jag är lite konstigt S)

2008-06-07 @ 17:35:49
Postat av: Iah

Jo, det är så att jag sitter här med såna här lakritsfiskar, du vet vilka jag menar va? Det är inte såna du tycker om va?

Tänkte bara kolla! ;)

2008-06-07 @ 18:00:41
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Znogge

En kedja av händelser tycks behövas här för att det ska fungera;-)

2008-06-07 @ 18:04:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Kottemor

Och detta här med att min mor är lite smågalen...

Eller inte riktigt uppför sig som man bör för sin ålder.

Jorå, bildbevis finnes upplagda nu...

Suck!

2008-06-07 @ 23:34:03
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Liselott

Catch 22 - nä det är inte jag heller ett stort fan av...bah!



Tack för din kommentar i min blogg, goa du. Jag gick förut i flera år i KBT-terapi, det hjälpte mig på fötter men inte mer. Nu går jag i psykodynamisk terapi som hjälper mig mycket bättre. Och mediciner, nej tack - för högt pris att betala (biverkningarna horribla som du kanske minns). Istället tror jag på regelbunden terapi och sedan att man får inse att man (jag) är lite knäpp i pallet. Hahahahahaha!!



KraaaaM L

2008-06-07 @ 23:37:32
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: vickan

Vad roligt att få nytt köksbord. Man bli ivrig och vill ha indet på en gång det känner jag igen.

2008-06-08 @ 11:38:09
URL: http://www.beautyminds.com
Postat av: Kim M

Som vanligt värsta halabaloot hemma hos Myra!

2008-06-08 @ 12:26:13
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Märtagreta

Hå å hej, jag har så mycket att göra så nu har jag ramlat ner på stolen och vet inte vart jag ska börja. Med tanke på att sämre väder är i annalkande vill jag ju helst vara ute, men när föräldrarskapet kommer i natt måste jag ju vara inne och försöka få något som liknar ordning. Inget moment 22 här, bara just get started woman! Det är dock lite dåligt driv i den här kvinnan...suck, snopp var det, helt klart snopp nästa gång!

2008-06-09 @ 11:23:15
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Kottemor: Jag stack på långtur istället. haha



Foppalina: Precis så är det. Det är så mycket så man vänder ryggen åt det istället. Mycket smidigare. :)



Queen: KOM HIT! kommenderar!



Iah: Ååååhhh! Hur kan du meeeed!? Elaking! muttrar



Znogge: Jaa. Och helst ska någon annan än jag ta tag i det. ;)



Kottemor. Jag SÅG. haha. Säger inget.... :P



Liselitt: Haha. Knasig i luvan, det är du det.

Skönt du hittat något som hjälper iaf.



Vickan: Ja, och vi har redan väntat i flera veckor. Såååå frustrerande.



Kim M: Haha. Alltid. Och ingen kommer hit och styr upp det.... :D



Märtagreta: När jag har för mycket att göra, så brukar jag ge mig ut på långtur. Eller sätta mig vid datorn. Ända tills det är så kort om tid att jag bara MÅSTE ta tag i det. OCh då sparkar jag igång Maken också, just för att jag inte hinner själv. Man får inte vara dum! Hihi

2008-06-09 @ 11:40:11
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Märtagreta

Det låter precis som jag, men jag sparkar igång sonen istället. Problemet är att just idag sitter han i en traktor på en åker... ungjäkel! Jag får ta skiten själv idag... men datorn stod och grät av ensamhet och nu är det väldigt, väldigt bråttom!!!

2008-06-09 @ 13:08:27
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Iah

Men du, den här gånen försökte jag faktiskt trycka in fisken i datan och maila över den. Men som alltid när man försöker sig på något så går det inte vägen. Nästa gång jag flyger närmare dig ska jag försöka svänga förbi med en påse, jag har fått för mig att ni är en ganska högljudd familj så det lär väl inte va så svårt å hitta er. Eller? ;)

2008-06-09 @ 15:37:33
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Myra

Iah: Bah! Högljudd? Du samlar inga pluspoäng, hörredu!

Enda sättet att att återgälda anklagelserna är att ge mig saltlakrits! :D

2008-06-10 @ 11:13:54
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback