Jag ser rött!

Det började som en läxa för MellanMyra, att plocka ljusa blommor och sätta i ett glas med färgat vatten över helgen, och sedan redovisa i skolan vad som hände med blommorna.
Vi köpte, på order från MellanMyra, den rödaste karamellfärgen vi kunde hitta.

Sedan dess har det gått vilt till i köket.
Vi har ätit röd spagetti.
Röda pannkakor med rosa grädde.
Och en hel massa rödrandiga sockerkakor.
Idag är det dags för ytterligare en sockerkaka. Vanilj. Choklad. Och... röd.
 

Den står i ugnen nu.
Hon ska bjuda sina kompisar i skolan imorgon.

Svensk husmanskost. Så det skriker om  det.

Sagt och Tyckt
Postat av: BagLady

Jag ser grönt! har haft kalaspuddingar på middag ikväll. dvs vi lagar maten tillsammans en/månad. Grönt var det ja........ Soppa på rucolasallad med rädisor och rostad mandel,marinerad rostbiff med ljummen färskpotatissallad och så glass med svenska jordgubber. Kalas hela vägen....och imorgon röstar jag igen och igen

2008-06-03 @ 00:27:41
Postat av: TomasR

Så, vad hände med blommorna?





Okej, jag har en stark känsla av att jag räknat ut det men....

2008-06-03 @ 08:48:36
Postat av: Liselott

I see red! ;)



Coolt! Vad blir nästa tema? Grönt? Lila? Hihihi!! Kramis L

Postat av: Myra

BagLady: Guu' så gott. Jag saknar din matlagning här borta. Bara så du vet. Idag köpte vi blå karamellfärg också. hjälp



TomasR: Rosa prästkragar. Det är det inte alla som har! :P



Liselittan: Det bidde blått. Jag köpte idag. haha

2008-06-03 @ 14:16:13
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback