Vad betyder det här då!?

På vägen från Ellös - mot Strana, eller Hällevikstrand som det egentligen heter - finns det ett litet gupp. Det är fixat sen några år tillbaka, så det är inte lika roligt längre som det var när jag var liten. Då lättade bilen och lillebror och jag skrek så rutorna skallrade. Det var höjdpunkten på hela resan, nästan lika roligt som att sen äntligen komma fram till sommarstugan. En bit efter guppet ligger det två hus på högersidan, och efter dem ett litet långsmalt fält.
Där fältet tar slut, fast på vänstersidan, så går gamla vägen till Mollsund. Eller, jaja, Mollösund då.
Där började min dröm:

Man höll på att få fram en ny ras. Motsvarande Begian Blue, men starkare och utan att musklerna syntes. Man hade lyckats, och hela fältet kryllade av dessa bjässar. Kor fanns det inga, bara tjurar.
Man hade lyckats lite väl bra med resultatet och det var en stor och aggresiv ras, som man gjorde bäst i att hålla sig undan ifrån. Inga staket kunde hålla dem på plats så man hade fått gå tillbaka till att tjudra fast dem med kättingar. Det räckte dock inte med att ha kättingen runt halsen, eller ens i ring i näsan, utan man hade varit tvungen att vara lite mer extrem och sätta två ringar i förhuden (ajaj) istället. Och extra tjock kätting.

På vägen ner mot Mollsund (sorry, jag menar Mollösund!) - som i drömmen inte gick rakt fram och sen till höger, som den egentligen gör, utan direkt till vänster och sedan som u-form, innan den gick vidare 'som den skulle' - stod jag och
Sarah Larsson med min farmors gamla blåa damcykel. (Den blev f ö stulen en sommar, men det tar vi en annan gång)
Vi stod där och gömde oss i diket och studerade tjurarna med skräckblandad förtjusning. Det var förbjudet att göra annat än att åka rakt förbi med bil eller buss. Man fick inte stanna och än mindre vistas utanför sina fordon.
En av tjurarna råkade putta till en av de andra och gensvaret kom direkt. Inom loppet av sekunder var lugnet och ordningen som bortblåst, och alla slogs med alla. ( Det var samma kedjereaktion som bland Orcherna. :) )
Sara och jag bestämde oss för att det var dags att gå, det var riktigt obehagligt att vara så nära. I samma stund som vi satte oss på cykeln, så gick en av tjurarnas kedja av. Han kom som skjuten ur en kanon oh vi kastade oss raklånga ner i diket igen.
Men han fortsatte i blindo rakt förbi oss och vidare utmed vägen mot Mollsund. Kedjan fladdrade som vimpel efter honom.
Vi kastade oss upp på cykeln och cyklade efter ( det gick inte så fort, Sarah, men jag vet inte om det var jag som var för svag i benen eller om det var du som var för tung! ;) ). Rädslan var som bortblåst och vi skrattade så vi tjöt där vi for fram i ett lönlöst försök att komma i fatt den skenande ångvälten.

Hur det slutade är det ingen som vet, för här satte klockradion igång.
Nyheterna. Om ytterligare översvämningar och trafikkaos...

( Tidigare skumma drömmar hittar ni här och här. )

Sagt och Tyckt
Postat av: Tussen

Själv har jag inget minne utav vad jag drömde....
Inget alls faktiskt....
Men, jag sov rätt gott trots att jag sov med 2 sjuka barn i sängen.

2008-01-17 @ 14:03:24
Postat av: Sarah

Det låter lite som Den Bästa Sommaren med Kjell Bergkvist, det där med guppet i vägen. Även om barnen i filmen var mindre roade...

Postat av: Liselott

Det var ju himla synd att väckarklockan körde igång där, just som det var så spännande!

Det är roligt med drömmar tycker jag och man kan verkligen drömma riktigt bisarra drömmar.

Blandar in vardagen som varit med helt surrealistiska händelser. Skumt det där.

Kram L

2008-01-17 @ 15:51:30
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: MissyElliot

hrmf, vet inte hur man ska tolka detta?

Men, vaddå, dina drömmar brukar ju vara lite mysko....
*fnissar*

Å förresten, tack för tipset om maten. Jag trodde att bebisar klarade sig utan mat ett par dagar, men du fick mig att inse att det kanske är dags att ge honom något annat än gummit på barnstolen...

2008-01-17 @ 16:07:55
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Tussen: Nej, ofta så kommer man ju inte ihåg. Iaf inte så detaljerat.

Sarah: En film jag inte har sett. Tänk nu på att jag missat en hemskans massa svenska filmer de senaste snart tre åren.
Jag fullkomligt älskade det här guppet. :)

Liselott: Ja, alltid ska man bli väckt när det är som mest action. Jag får då sällan drömma klart.
Jag gillar också drömmar. Speciellt de man vaknar ur och som sedan hänger med en hela dagen. Drömmar som gör att man tappar begreppet om vad som egentligen hänt och inte. Hehe

Missy: Haha. Jag vet. Jag drömmer massa skumt.
See. Jag är bra att ha! Klämmer ur mig mängder av braigheter. :)

2008-01-17 @ 17:33:42
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Ärligt, du verkar längta efter lite action, fart och fläkt, så tolkar jag drömmen... ;-)

2008-01-17 @ 18:30:50
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Sabina

Ja jag håller med Märtagreta, här krävs lite action fort...

Annars så var det synd att klockan ringde, för det hade varit trevligt med en fortsättning.
Kanske du skulle ta å skriva en bok....

2008-01-17 @ 19:08:14
Postat av: Sarah

haha kära nån!
undra hur jag hamnade där..? har drömt nångång jag med om bloggare. skumt. blir väl för man läser om folk. haha.. men det var ju kul att träffas, där i den andra världen:-)

kram

2008-01-17 @ 22:37:08
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Myra

Märtagreta: Det kan nog vara så. Jag är evinnerligt trött på skitvädret och det låga tempot som det medför. Skulle ge nästan vad som helst för hög luft och minusgrader så jag kan fara runt som vanligt. :)

Sabina: Jag undrar just om vi fick tag på tjuren... Haha
Skulle jag skriva bok skulle ingen läsa. ;)

Sarah: Haha. Visst var det kul att ses. Även om det var lite otäck ett tag. ;) Så himla skumt man drömmer ibland.
Nästa gång kan vi väl ta en fika istället. :D

2008-01-17 @ 22:49:00
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sabina

Jag skulle=)

Lovar!!

2008-01-18 @ 16:41:36
Postat av: Myra

Sabina: Du ä snäll du!

2008-01-18 @ 19:33:08
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback