Sjukt var'e här!

Igår em, närmare bestämt en tjugo i tre, så skrev jag en svarskommentar där en mening löd såhär:
'Här har vi varit förskonade från sjukdomar, men det vågar jag inte säga högt, för då får jag väl igen.'

Jag fick igen.
Tidigare än jag trodde.

Kvart över åtta var det ett stycke LillMyra som fick både hostmedicin och febernedsättande innan sängdags.

Idag sitter vi i soffan och spelar Uno, Bratz och Crazy Frog om vartannat. Riktigt mysigt att få rå om bara en ibland.  Även om jag inte har så mycket att säga till om, vad det gäller att bestämma spel och sånt. Ffa spelregler...

Det enda som stör mig, är att det är soligt och bara lite blåsigt idag. Klart som fan, bara för att jag inte kan gå ut!

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Ja ibland dyker dom banne mig upp direkt efter igen och så blir man sjuk. Bacilluskerna alltså. Hoppas att LillMyra kryar på sig!

Stor kram till er båda!

Postat av: Vickan

Oj vad tråkigt att ni blivit sjuka,men skönt att ni kan rå om varandra lite. Hoppas att ni snart kryar på er. Ha det så gott så kikar jag snart in igen.

2008-01-24 @ 13:24:10
Postat av: Sabina

Jobbigt, men sitter i samma sits=) om man säger, även om jag är dålig mamma på att spela spel och så.

Hoppas på en frisk litenmyra fort fort...

2008-01-24 @ 14:10:22
Postat av: nika

ach då...stackars lillmyran, hoppas hon kryar på sig snart. Här har det också varit eller rättare sagt är...förkylt så det heter duga. Orkar inte ens blogga med någon reda och då är man scheuk!

kram på er

2008-01-24 @ 14:22:20
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: MissyElliot

Tvi vale! Inte kul när ongarna är krassliga. Hoppas att LillMyra kryar på sig snart!

2008-01-24 @ 15:24:06
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: netha

Krya på er och varje gång man säger så där så åker man dit och värtom. :-)
Fniss, jaha ni har sol, då kanske vi får det imorgon, för allt ert väder kommer ju till oss. :-) Så tackar på förhand. :-)
kramis

2008-01-24 @ 17:41:18
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Kottemor

Meeeen hjärtat då!!
Hur många ggr skall man göra om samma misstag?!
Det där är FÖRBJUDNA ord!
Precis som att säga att "mina barn sover så bra så" ex;)
Galenskaper på hög nivå;)
Hahahhaaa
ojoj så många ggr man sagt det och vips slår det in strax efter.

Hoppas ni kryar på er min vän!

Kramar i mängder!

2008-01-25 @ 08:03:37
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: jill

Åh man får aldrig ta ut något...
Hoppas iaf lillmyran mår bättre.

2008-01-25 @ 11:31:32
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Carita

Jag tar på mig skulden för er förkylning. Jag visste att jag smittade men inte att det var så smittsamt. Lovar att aldrig mer nysa när jag sitter vid datorn och läser din fantastiska blogg.
Massor med krya på er kramisar

2008-01-25 @ 14:16:33
Postat av: Myra

Liselott: Hon är redan bättre. Men hon fick vara hemma idag med. Mysigt ju. ;)

Vickan: Ja, är man bara lite sjuk och bara ett par dagar, så är det ju riktigt mysigt. ;) Hon är piggare redan.

Sabina: Jag är också ganska dålig på att spela spel och leka med dem, men när jag väl sätter mig så tycker jag det är kanonkul.

Nika: Kan du fatta att hon skulle tajma in januaris två första soldagar då!? Hon kunde väl åtminstone passa på när det regnar och man ändå inte kan gå ut! :P

Missy: Nej, sjuka vill vi inte va. Jag vill ha friska ongar i skolan, så jag kan hästa. Ha ha

Netha: Ja, jag ska aldrig mer säga att vi har tur som är friska. Aldrig mer. Inte förräns jag glömmer bort mig iaf. :D

Kottemor: Jag veeet! *skäms* Man FÅR verkligen inte säga sådär. Så gjorde jag det ändå. Och se hur det gick! Haha

Jill: Nej, det får man inte. Dumt av mig! ;)


Carita: Haha. Är det DITT fel!!?? *mutter* Du får faktiskt ha munskydd hedanefter. Eller åtminstone vända dig om då du nyser. Hihi

2008-01-25 @ 17:21:20
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback