Köttbullar, köttbullar, köttbullar. Ge mig mera köttbullar.

Inte nog med att jag är sjuk, och därav inte rör på mig så mycket just nu, jag ska dessutom passa på att tappa stegräknarskrället i golvet så den nollställs! Hur ska jag då veta hur många (just nu very få) steg jag tar?
Jag hade faktiskt passerat 3000. Det vet jag, för jag hade kollat ett tag innan. Men jag kan ju omöjligt redovisa rätt summa idag.
Fast tänker jag efter så gör det inte något, för jag har tillbringat eftermiddagen och kvällen hos vänner med att trilla köttbullar och sitta i soffan med te och choklad. Så sådär värst mycket promenerande blev det ju inte. Mest babbel om svensk mat.
Köttbullarna gick hem hos både vuxna och barn, för att inte tala om gräddsåsen, och jag har redan funderingar över vad jag ska bjuda på nästa gång. Vad har ni för favoriter från den svenska husmanskosten? Give me some advise, folks.

Nu ska här slängas SmåMyror isäng och själv ska jag hoppa efter i rakerfart. Sent igår, tidigt i morse och sent ikväll igen. Det här går inte. Förkylningen klarar sig bättre än jag på för lite sömn. Verkar snarare frodas bättre. Sod it.

Sagt och Tyckt
Postat av: rosflickan

Potatisgratäng -älska!

Postat av: Malde

*sjunger: Jag älskar köttbullar, köttbullar, köttbullar mums! Jag vill ha köttbullar, köttbullar, köttbullar bums!*

Men det ska vara mammas köttbullar. Pannbiff med stekt lök och potatismos går inte heller av för hackor. Pytt i panna a´la Bellman, Tunnbrödrulle med grillad korv, räksallad och en Pucko att dricka till, Ärtsoppa med fläsk, men jag vill ha mjölk till, inte punch, Pannkakor med sylt. Räcker det? Krya på dig!

2008-01-06 @ 00:49:44
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Det Mörka Hotet

Hur svenskt det är vet jag inte men smörgåstårta känns som ett tämligen bra val - lätt att servera oavsett tid, bra att anpassa utifrån olika allergier och därtill kan du göra den klart flera timmar innan du får gäster.

Kram och krya på dig nu!

2008-01-06 @ 08:58:03
URL: http://www.detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Anonym

hej myra. jag gillar din design. har du gjort den själv? jag försöker också designa men kan inte förstå hur man lägger in sin egen bakgrund. vet du? p.s. nu finns du som länk på min blogg.

2008-01-06 @ 09:23:51
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Ååh låter mysigt ändå.
Köttfärslimpa är ju allra godast tycker jag, eller kålpudding.
Hmm.
De flesta bra alternativen är redan uppräknade här ovan så bör ju ej bli så svårt:)

Massor av kramar på er!!

2008-01-06 @ 10:27:21
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Tussen

Själv kör man ju då med vegetariska köttbullar...

2008-01-06 @ 10:48:37
Postat av: Nilla

En stek i ugnen serverad med kokt potatis , sås, grönsaker..enkelt men gott..väldigt svenskt..

2008-01-06 @ 12:13:57
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Pulvia

Köttkorv är ju mums, med potatis- eller rotmos naturligtvis. Pepparotssås höjer rätten ännu lite till.
Fler förslag skulle ju kunna vara janssons frestelse, sill och surströmming t ex. Annars håller jag med om att både kålpudding och köttfärslimpa är väldans gott. Kram på´re

2008-01-06 @ 13:56:50
Postat av: ...glömde ju...

...ÄLGSTEK naturligtvis!!!!! *börjar dregla*

2008-01-06 @ 13:58:23
Postat av: Sabina

Alltså köttbullar (hemmagjorda) med gräddsås och lingon är ju min absoluta favorit, jag har försökt komma på något annat underdagen då jag läste detta i morse, men faaan alltså, det pluppar inte upp något=(

Åsch jag smyger här i från igen.....

2008-01-06 @ 15:31:21
Postat av: Annika

pannkakstårta!

2008-01-06 @ 15:38:34
Postat av: mildamakter

Fläsk och löksås

2008-01-06 @ 17:46:37
URL: http://mildamakter.blogspot.com/
Postat av: Sarah

stuvade makaroner och falukorv. om jag ska välja något... :)

2008-01-06 @ 18:00:38
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Jaha, så blir det när man skriver typ sist! Alla har redan nämnt mina favoriter, så jag kan inte komma med något tips...
:-(

Hrm, undra om du inte försöker komma undan med stegen.....Tappat i golvet! Ha, pyttsan!!!!

*fnissar*

krya på dig

2008-01-06 @ 19:48:40
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Malde

Kom ju på mera: Kåldolmar med potatis, skysås och lingonsylt, renskav med potatismos och lingonsylt (förstås med enbär i såsen), ugnstekt gädda med potatis och skirat smör (riven pepparrot för de som vill), Sotare.

2008-01-07 @ 00:08:50
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: b

bacon biffar såklart. Raggmunkar med fläsk.

2008-01-07 @ 00:17:30
Postat av: Myra

Rosflickan: en av mina absoluta favoriter!

Malde: Massa tips ju. Tackar tackar. :)

DMH: Smörgåstårta är livsfarligt. Så vansinnigt gott!

Malin: Ja, jag har gjord det mesta själv. Efter att ha tjatat hål i huvudet på Maken. Jag hjälper dig gärna, men har dålig koll på blogspot.

Kottemor: Köttfärslimpa åt vi i förrgår. Mums. :)

Tussen: Du ska då vara motvals... ;)

Nilla: Farligt gott. Och som du säger, väldigt enkelt. OCh välkommen. :)

Pulvia den glömska: Pepparrotsås! Det har jag inte haft en tanke på. Tackar. :) Och hittar du ärg på den här ön så säg gärna till, hörredu. Haha

Sabina: Haha. Blir det möjligen köttbullar hos er inom ett par dagar? ;)

Annika: Jaa. Kalasgott. Vi åt pankakor idag vi. :)

Mildamakter: DÄR har du en favorit. Löjligt gott. Välkommen. :)

Sarah: Jag springer in på Lidl emellanåt enbart för falukorv och kassler. Inte i samma klass som de svenska varorna, men så nära man kan komma. :)

MissyElliot: Se, du får BÖRJA dagen med att läsa min blogg. Begriper du väl! :P
Jooo, tappat i golvet! *looovar* Jag blev så arg! *muttrar*

2008-01-07 @ 00:18:24
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Malde

Synd bara att det är tomt i huvudet på maträtter när det är dags att laga till dem...

2008-01-08 @ 13:25:07
URL: http://maldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback