It's getting to me!

Det har regnat varje dag sen jag kom hem från Sverige.
Varje dag!

Några få gånger har man kunnat skymta en blå himmel långt där uppe och vid enstaka tillfällen har solen lyst igenom det till synes oändliga gråa molntäcket.

De senaste dagarna har det varnats om översvämningar igen. Bara i morse var det på fyra nya ställen i närheten av samhället vi bor i. Och vi har återigen bara en fungerande väg till hästarna.

Jag har gett upp sommarbetet nu. Det är inte roligt längre. I helgen är det jag som rider hästarna till vinterhagen. Om jag så ska göra det i hagel och spöregn - det gjorde vi förra året.
Jag vill ha tillgång till stall nu. Jag vill kunna stå i en box och borsta mina hästar. Jag vill kunna hänga täcken på tork under tak. Jag vill börja fodra dem med hö. Jag vill ha ett torrt ställe att vistas på!

Så vill jag ha en ny stegräknare* också.
En lottovinst.
Nya soffor.
Mera kläder.
Och tjockare hår.


*
Stegräknaren ska hängas!!
Idag hävdar jag (och mitt tvåbenta sällskap) att eftermiddagens hundpromenad var på drygt en halvvmil. Det betyder - i min värld av små MyrSteg och snabb huvudräkning såhär på kvällskvisten - iaf en 6000 steg. (För inte tar jag steg som är en hel meeeeter heller!? Eller?)
Räknaren, däremot, redovisar att 2447 steg har tagit mig 1,063 miles, vilket motsvarar ungefär 1.7 km, och på den sträckan gjorde jag mig av med 106.7 kalorier...  

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Jag vill också ha tjockare hår!
Släng stegräknaren och räkna själv vettja! ;)

Jag tror ärligt talat inte att du behöver en. Du håller ju igång mycket fysiskt i och med dina hästar och hundar. Du är inte direkt en stillasittande människa.

Nu är det morgonkvist och snart skall jag iväg.
Jag är ingen morgonmänniska.
Bläääää...

Kram Liselott

Postat av: Propp

Jag kan inte leva utan min stegräknare... Dagens I-landsproblem kanske. Men jag har upptäckt att de är väldigt känsliga för var de sitter. Just nu sätter jag fast dem i troslinningen ca 5 cm från höftbenet. Sitter den längre in mot naveln så blir det inte utslag och harman den sitter i byxlinningen när man har skärp så blir det också fel. Men den är världens bästa motionsmätare, istället för att räkna matintag och sånt!

2008-01-16 @ 08:07:07
URL: http://propps.blogg.se
Postat av: Nilla

Där fick jag en tankeställare ..jag gnäller på att vi inte har ridhus men har jag åtminstone ett varmt stall.....stackars dej....ha det bra i regnet .Det regnar här oxå om det kan va till nån tröst

2008-01-16 @ 08:46:55
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Iriz

Hejsan!

Oj vilken önskelista....Inget mer?

Önskar dig en underbar dag!

Här är det grått och regningt, tröst....?

2008-01-16 @ 09:26:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Kottemor

jag vill bara ha mkt pengar.
köpa mig lite lycka,haha

semlor hade gjort mig nästan lika glad.

attans er som har så mkt regn:(
tycker VERKLIGEN synd om er, fy hundan,
det blir så rått o otäckt.

Massvis av kramar!!

2008-01-16 @ 13:35:49
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Synthloppan

Bara regn här med... Blä. Och jag har inga hästar utan "bara" barn som ska vallas...
Nä, jag säger åter igen, JAG VILL HA SNÖ! Det ska bli kallt och frysa till, sen ska det komma 50-80 cm snö, fortsätta vara 2-3 minus i en månad. Ljust och fint, rena barn, å alla glada =)

2008-01-16 @ 20:46:34
URL: http://synthloppan.blogg.se
Postat av: Kim M

Du tar ju så enormt stora kliv!!

Och regn klarar vi oss utan. Skicka't till hetare breddgrader.

2008-01-17 @ 09:00:38
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Emma

Jag vill också ha tjockare hår... :p och längre hår... Var ska jag skicka mina stegräknare? ;)

Ha en skön dag, här har vi äntligen fått litet blå himmel efter allt katter och hundar-väder...

Kramar,
Emma

2008-01-17 @ 09:54:18
URL: http://allofm.blogspot.com
Postat av: Myra

Liselott: Nej, egentligen behöver jag inte någon räknare, jag tycker bara det är roligt att se hur mycket jag rör mig en dag. Eller tyckte, innan den pajade... haha
Ska vi köpa oss lite tjockare hår, då? ;)


Propp: Ja, de är ganska känsliga. Men jag har testat överallt och den jag har nu är helt enkelt kass.
Då jag också är något av beroende av dem ( hade en period tidigare också, då jag knarkade steg om dagarna. ;) ) så kommer jag köpa en ny. Så fort jag hittar någon som är värd pengarna.

Nilla: Haha. Jag vill inte höra talas om mer gnäll från dig. Inte på hela vintern! :P

Iriz: Jodå, massa mer, men jag tar lite i taget. Så det inte verkar som om jag vill ha så mycket. ;)

Kottemor: Pengar löser det mesta. Mycket pengar, vill säga. haha
Jag är så trött på regnet nu så jag vet inte var jag ska vända mig. Grått, grått o grått, blött, blött o blött. Heeela tiden. Lite hög luft och minusgrader, tack!

Synthloppan: Men eller hur. Lyxvinter! Jag vill också ha!

Kim: Säkert, hörredu. Det här är Myras Mysterier, inte Giraffens Galoppturer! :D

Emma: Funkar dina räkare så skicka dem till mig. Allihop. Funkar de INTE så be dem dra åt skogen! :P
Du kommer väl inte att tro mig, men solen har faktiskt skymtat en stund nu på em. Men det kommer in ytterligare ett regnväder under kvällen igen. Vad annars, liksom...

2008-01-17 @ 17:28:44
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Ha! Jag visste väl att du behövde nya soffor!!!

2008-01-17 @ 18:29:40
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Haha. Jag veeet! Du slog huvudet på spiken, då du ville ge mig nya soffor.
När kommer de? ;)

2008-01-17 @ 20:49:05
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: nika

106 kalorier det är ju vad som finns i en liten sketen yoghurt......nae det är fel på den stegräknaren

2008-01-17 @ 21:12:21
URL: http://simonslane.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback