Osymetrisk fingervals

Jag har ett problem.
Ett stort och ständigt återkommande problem.
Det borde nästan klassas som världsproblem, om jag tänker efter lite. Minst.

I var och varannan mening som jag skriver så blir de TVÅ första bokstäverna stora, och inte bara den första, som det ju ska vara. Jag får ständigt gå tillbaka och ändra, och jag får bara inte ordning på det.
Vad tror ni?
Är det högerhandens lillfinger som är för långsamt och håller nere caps lock förlänge, eller är det vänsterhanden som flyger för fort över bokstäverna?

Borde jag kanske gå över till den hederliga pennan igen?
Eller kanske gå en Skriva-på-tangentbordskurs?

Det här är värre än värsta I-landsproblem.
Här snackas det big time MyrStacksproblem.

Hjolp, hjolp.

Sagt och Tyckt
Postat av: Sarah

oh, själv missar jag bokstäver. Skriver för fort och så ser jag inte felen fören jag checkar inlägget på själva bloggen. Bara för att jag inte orkar korrekturläsa.

Och du, jag blir imponerad om du skriver inlägg med papper och penna istället (då måste du givetvis scanna in och ladda upp bilden på bloggen ändå) för det kan inte jag alls längre. Får kramp i handen om jag så bara skriver ett halvt a4:a. haha

Postat av: Tussen

Vad DÅ VAr ANnan BOkstav..... *moahhaaa*

2008-02-07 @ 20:23:45
Postat av: vickan

Hej
Det där problemet känner jag igen. Gör så jag hela tiden med. Det är nog att man skriver för fort och slinter på knapparna eller liknande.Ha en fin helg

2008-02-07 @ 21:32:24
Postat av: Liselott

Förmodligen är du för snabb när du skriver för jag har samma problem! Hjärnan hänger inte med fingrarna...*LOL* (vilken hjärna???)

2008-02-08 @ 09:08:03
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Bitte

hej, jag har döpt det och andra fenomen med skriverite till "tangentbordsdyxlexi"
Ha en riktigt go helg! kram klarakajsa

2008-02-08 @ 10:16:02
Postat av: Myra

Sarah: Jag missar också, emn jag behöver ju inte dra upp ALLA felen jag gör. :P Och det spelar ingen roll om jag tittar på skärmen eller tangenterna. Fel blir det, hur jag än gör. Har alldeles åt skogen för bråttom. Haha
Min handstil har sjunkit till botten under de senaste åren. Kan ju inte skriva längre! Knappt hålla i en penna. Sjukt vad van man är vid datorn.

Tussen: Jajaja. haha

Vickan: Hopplöst ju. hihi

Liselott: Jo, jag skriver för snabbt, jag vet. Men det är ju så frustrerande ju. haha Hjärna.... sa du...?

Bitte: Jag lider av grav tangentbordsdyslexi! lol

2008-02-08 @ 17:35:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: hon med flytande tangentplatser...

Ah meh (igen...) Om du provar shift istället för caps lock ska du se det blir bättre ;)

2008-02-08 @ 23:16:32
Postat av: Myra

Men åååh. Pulvia! Jag MENAR ju inte caps lock, jag menar faktiskt shift. Jag har inte bara problem med fingrarna, jag har krabb med ordförrådet också. Illa, illa. Hahaha

2008-02-09 @ 14:03:12
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Blue

Känner sååå igen det där... blir så lite då och då för mig med

Hemskt irriterande

2008-02-10 @ 11:50:05
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: richard

du tror inte tangentbordet är långsamt?

2008-02-10 @ 23:00:45

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback