I mitt rätta element

Med endast ett par undantag så har jag tillbringat varenda morgon på hästryggen sedan 25:e jan. Vintervilan blev kortare än jag tänkt mig, men det gäller ju att ta vara på tillfället, och vem vet vad mars-april kommer att bjuda på? Senaste dagarna har det varit rena rama vårvädret. Solen gassar och värmer rejält, fåglarna kvittrar för fullt och hagen torkar sakta men säkert upp. Fortsätter det så här (som faktiskt väderrapporterna säger) så räknar jag med att hästarna släpper vinterpälsen snart, vilket jag kan tycka är lite tidigt kanske, men attans så trevligt.
Så fort J fått hem sin klippmaskin så ska här klippas hästar så pälsen yr. Rubbet åker av vid vårklippningen och sen får sommardräkten ta över när helst den vill.

Fru Silversvart äter frukost i morgonsolen medan Prinsessan fortsätter jakten på annan föda (läs hästskit!). Herr Fux äter visseligen också, men tycker det är lite lagom onödigt att dörren till vindskjulet är stängd...

Det finns verkligen inget ställe på jorden, där jag mår så bra som bland hästarna.

Sagt och Tyckt
Postat av: Johanna

Tänk om det kunde komma lite sol till Sverige! :)

Postat av: Carina

Tyckte jag skymtade en vit schäfer???

2008-02-09 @ 17:25:16
Postat av: Nilla

Ja men det är väl skitbra att du trivs hos hästarna för det gör ju att man inte blir galen på allt annat runt om kring en....må så gott

2008-02-09 @ 22:56:26
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: vickan

Hej
Vad underbart det låter med vår. Längtar efter den jag med. Låter som ni har det alldeles idylliskt. Ha nu en fortsatt trevlig helg.

2008-02-09 @ 23:02:52
Postat av: Myra

Johanna: Bara den stannar här också.

Carina: Visst var det det. :)

Nilla: Precis. Det är mitt andrum.

Vickan: Vädret ska hålla i sig i flera dar! :D

2008-02-10 @ 11:06:57
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Malde

Andrum behöver man verkligen! Kan du dela med dig av vädret till mig, snälla Myra?

2008-02-10 @ 20:18:01
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Malde: Här är det så soligt så det räcker gott och väl till er också. Ta för dig! :)

2008-02-11 @ 00:11:19
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback