Fru Silversvart föser kor

Fick med mig J på långtur idag. Inte för att hon var direkt svårövertalad dårå, det var ju en alldeles strålande vårdag och vi kunde bara inte låta bli.
Tidvattnet var som lägst också, så vi hade en flera hundra meter bred sandstrand framför oss, och huuuur lång som helst nästan. Visst skrittade vi mestadels och snackade skit, men lite trav och galopp hann vi allt med, och ändå tog det oss ganska precis en timma att ta oss bort till floden där vi svängde av upp över sanddynerna och började hemfärden igen. Efter floden är det ytterligare minst ett par kilometer kvar av stranden. Helt otroligt. Jag fullkomligt älskar stället. Det ligger lite väl långt bort bara, för att kunna utnyttjas så ofta som jag skulle vilja. Men dessto bättre de gånger man tar sig dit. :)

Hade med mig kameran och filmade en hel del. Har ändrat pixlar och haft mig för att kunna få plats med längre filmklipp. Tyvärr sätter det sig alldeles för mycket på kvaliteten, så det blir inte så bra i sista änden iaf.
Har ändrat tillbaka nu, för det här går ju inte.

Har iaf klippt och klistrat så gott det gick, och av allt jag filmat fick jag ihop endast litegrann som var värt att visa. Men jag är ju bara tvungen att visa vilka bra kofösare mina hästar är. Ja, fårfösare med för den delen, men det är inte riktigt lika spännande. Korta och hoppiga klipp, men resten var det skittaskig (läs än sämre än det som visas nedan) kvalitet på, tyvärr.
Anyhoo, here goes:

Sagt och Tyckt
Postat av: Kim M

Åh, så härligt!
Ditt liv är SÅÅÅ luxuöst!
Njut!

Postat av: Liselott

Det DÄR såg ju helt underbart sagolikt härligt! Och jag som är så hästrädd blir ju riktigt sugen på att lära mig att rida. Kanske finns någon häst som är snäll och lugn...? Perhaps?

Kram L

2008-02-11 @ 13:22:36
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Annika

Verkligen fint. Jag har bara ridit islandshäst några gånger (i hyrstall) men det var verkligen jättekul. Töltar dina pållar oxå?

2008-02-11 @ 15:39:58
Postat av: Malde

VILL OCKSÅ VARA MED! Men till mig får det nog bli en irish cob, som är starkare i rygg och ben :-)

2008-02-11 @ 22:53:50
URL: http://maldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback