Vem behöver två och en halv veckas påsklov!?

Helt klart de walesiska eleverna, är det någon som bestämt.
Tänkte de någonsin på föräldrarna...?

Här knallar det på bra iaf och vi har för det mesta massa kul och hur mycket som helst att göra.
Bjuder på ett urval från första veckan:


Vi har eldat gammalt hö hos hästarna. Och fikat, vilket var av stort intresse hos alla de fyrbenta - Fru Silversvart slickar sig tom om munnen...

Fulen lärde sig att hästar visst kan ligga ner. hur konstigt det än månne vara.

SmåMyror har ridit Fru Silversvart och jobbat från marken med Herr Fux.

De har också ätits för mycket godis. Här är påskäggen från MyrMormor. MyrMamma barmhärtigade sig över SmåMyrorna så de slapp äta allt själva. Vill ju inte de ska få ont i magen, inte...
Sjukt god choklad var det, till på köpet.


Här satt jag och läste en bok. Första bilden är efter tio minuter, andra efter två timmar....

Visst. Solen skiner och det är vansinnigt vackert. Men bada! Galna barn. Efter mycket tjat så lät jag dem dra av sig byxor och ner och känna på vattnet. På så vis slapp jag mer tjat och de kom alldeles själva på att det var något för kallt...
Men så kom de på att det hade snöat i Sverige och var lite avis på det. Men säg det som inte går att ordna i SmåMyrornas värld. Vem vill ha snöbollskrig, när man kan ha sandbollskrig istället!

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Vilket obehagligt väder ni har ;) Måste ju ha varit jobbigt med all sol eller hur! *fnitter*

Nice pics! Och hästar kan lägga sig ned. Det fick en tjej i Sydney erfara när vi var ute och red en hel dag. Hennes häst bestämde sig för att lägga sig ned i vattnet när hon satt i sadeln! *asg!!*

Kram L

Postat av: Pulvia

Jag vill oxååååååååååååå!!!!!!!!!!!

2008-04-02 @ 20:42:21
Postat av: MissyElliot

Två och en halv vecka, javisst om man kunde få ett par av de dagarna mol allena, utan ungar....
:-)

ps, hemska människa kan du vara själv!
*mohahahaha*

2008-04-02 @ 21:12:22
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej på dej ..härliga bilder...godis är gott ha det bra

2008-04-02 @ 21:57:09
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Kim M

Fulen! Så söt! Mycket fin bild.

2008-04-03 @ 10:21:04
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Liselott

Aaamäään du hajar väl att en sån lång semester behövs ju för att kidsen ska kunna knyta an riktigt ordentligt till sin utarbetade mor! Och sitta som klisterlappar alla dagarna! Och inte gå och lägga sig i tid...

För det är ju precis det vi vill eller hur! ;)

*fnitter fnitter*

2008-04-03 @ 10:56:28
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Malin (häst)

Måste medge att jag blir såååå avundsjuk!!! Men snön är i allafall borta nu och vi hade 15 grader här i t-ryd häromdan, inte heller fy skam! Mina barn började efter påsklovet denna veckan, skulle gärna vilja vara ledig lite till! Men du är ju ganska bortskämd med det....... Ha Ha Kram

2008-04-03 @ 10:58:15
Postat av: nika

hej hej hemskt mycket hej. 2 och en halv veckas påsklov!!!!försöker dom ta livet av alla föräldrar?
Vi har haft en veckas lov och jag är glad att det är över för jag har så svårt att se hur de liksom går i ide och bara kryper ur sängarna när det finns risk för undernäring.

2008-04-03 @ 15:00:16
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: netha

Påsklov över och tillbaka i ordningen.
Godis är gott,
Bad är för kallt
Hästen är fin.
För sent men Glad Påsk ändå.
kramis

2008-04-03 @ 19:53:49
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: BagLady

det ser sååå härligt ut! Underbara bilder, som vanligt. Underbara bilder kanske du kan få av mig om HV71 går till final ikväll, håll alla tummarna!
Kram

2008-04-03 @ 20:39:18
Postat av: Tussen

Åh.... instämmer i skaran av beundrare för bilderna. Bara så vackert!

2008-04-03 @ 22:39:58
Postat av: Myra

Liselitt: Jaaa, det är URjobbigt! *fingers crossed* :P
Hahaha. Jag har också haft hästar som försvunnit under mig. Men det var längesedan nu. Lite mer på min vakt. haha

Pulvia: Men jag väntar ju på att du ska boka resan. Vad väntar DU på?? :D
Nu borde du väl ändå se texten på datorskärmen ordentligt?? *duckar*

MissyElliot: Ungefär så ja. haha. Men jag måste säga att vi har haft det kanon. Det är bara en dag hittills som varit tuff, och det var mitt humör som stöp för att jag inte fick vara ute tillräckligt mycket. :P

Nilla: Godis är FÖR gott. Man blir ju beroende! hehe

Kim M: Men vad ÄR det med folk. ALLA älskar Fulen. Utom jag.... *asg*

Liselitt: När du säger det så. Klart jag hajjar! *duh!* hahaha

Malin: Men inte fick DU vara ledig under påsk!!?? Det tror jag då inte på! Eller....?
;)
Jag har det ju lite bakvänt numera och längtar till måndagar istället för fredagar, och till att loven ska sluta istället för att börja. :D

Nika: hahahhaa. Här har vi inte riktigt kommit till det stadiet än. Vi är fortfarande på 'gå-upp-och-hålla-låda-så-tidigt-som-möjligt-stadiet' och 'Jag-är-så-trött-så-jag-snart-faller-ihop-men-jag-vägrar-vila-utan-bråkar-istället-stadiet'. Galet frustrerande, och ändå älskar jag dem så jag håller på att gå av på mitten. :)

Netha: haha. Kort och koncist. Allt kom med. :D Kram kram

BagLady: 'eey! Ska du kolla live!?

Tussen: Det är bra. Man ska hålla med majoriteten, har jag hört.... :P

2008-04-03 @ 23:56:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Nathalie

Här i Gnesta är det ingen snö alls :)

2008-04-04 @ 10:48:49

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback