På fötter

Mår ju nästan bra idag. Har fortfarande inte fått i mig nån mat, men tänkte se om jag kan ändra på det om en liten stund. Igår fick jag i mig en hel fiskfile och lite ris. Men det tog fyra timmar och tre omgångar.

Har varit hos hästarna iaf. Lagom skitiga efter två dagar utan rykt. Men nu är de representabla igen. Och så har jag jobbat Herr Fux från marken. Duktig gris, är han.

Tränat hund har jag också gjort. Eller monster. Ett par bekanta som har skaffat sig den största boxern jag någonsin sett. Han når fan till höfterna på mig när han står brevid, och kan lägga hakan upp på brösten (mina dårå....) bara genom att sträcka på halsen lite. 12 månader gammal!  Och han är allt annat än väluppfostrad.
Dominant liten sate är det, och jag som inte var på topp idag skulle kanske avstyrt mötet. Men ger man sig in i leken så..... Jag tröstar mig med att han var tröttare än jag då vi, en timma senare, skiljdes åt. Och matte har fått hundra saker att tänka på, och praktisera, tills om ett par dagar då vi sluter upp igen. Prinsessan skötte sig mer eller mindre exemplariskt och agerade värsta role model för denna koloss till till unghund. Men visst såg jag att hon allra helst ville äta upp honom...

Ska se om jag får i mig lite mat nu då. Och vila mig en stund. Har två ridlektioner att lägga energi på i em, då jag bara inte har hjärta att ställa in.

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Du har då fullt upp trots att du dessutom är inte fit for fight. Beundrar dig att du orkar. Hoppas att du får en vilsam kväll i alla fall.

Som sagt var, funkar inte bomull i halsen kan du ju alltid testa med el-tejp för munnen. Hehehehehehe!!

Kram Liselott

Postat av: Myra

Liselitt: Alltså. *harkel* Det där är jag i ett nötskal.
Sen blir jag lika förvånad varena gång kroppen säger ifrån... hahaha

2008-04-30 @ 01:35:03
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback