Myra glänser till

Sitter på bänken i lekplatsen och filosoferar medan SmåMyror och MyrKompis far runt. En liten toddler kommer rultandes och efter kommer pappan som ett jehu, för att få tag på rymlingen. Han, pappan, har en stor grå tröja på sig med vita feta bokstäver på bröstet. FAT står det.
'Haha' tänker jag 'undrar just om han vet vad det betyder...'

I samma stund slår det mig att det faktiskt står på engelska, och inte svenska, och att även Walesarna pratar engelska. Om än med fasligt skum dialekt. Han borde med andra ord förstå vad det står på tröjan.
Det är nog snarare jag som behöver lära mig att separera svenskan och engelskan...





(Myras Mysterier är nominerad till Veckans Blogg - som kan leda till Årets Blogg 2008!!
Röstar gör ni som en kommentar under
det här inlägget.
Ni måste skriva i ERAT namn, och ERAN mail- eller bloggadress. Sedan skriver ni i själva kommentaren vilken blogg ni röstar på. Mig då, såklart. ;) 'Röstkommentarerna' kommer inte visas förrän i slutet på veckan.
Ni som röstat och använt er av min bloggadress kommer inte räknas... Och dessutom får jag ju tillsägelse. Vad ÄR ni för ena läsare va? Hahaha
Ni har rätt att lägga en röst per dag, så in med er varendaste dag och rösta! )

Sagt och Tyckt
Postat av: MissyElliot

Jag har röstat två gånger och kommer självklart att rösta imorgon också....
:-)
Trots att du är så elak mot mig....
:-(

Postat av: Malde

Nu har jag röstat TRE dagar på raken, med MIN bloggadress! Sådetså! Tro inget annat om mig...

Kram!

2008-04-16 @ 22:06:36
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Härligt med sosciala pållar som vill vara där man är..
Ha en bra och solig dag!

2008-04-17 @ 07:34:07
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Tussen

Hej, så - nu har jag röstat igen1

2008-04-17 @ 11:57:07
Postat av: Myra

Missy: Du ser. Jag har lärt mig detta, serru. Folk tycker mer om mig om jag är mig själv. ;)
Och TACK. :)

Malde: Söta, söta du. *ler med hela ansiktet* Och duktig. haha

Plogflickan: Visst är det. Blir lite trångt ibland bara.... :P

Tussen: Tackeli tackeli tack. :)

2008-04-17 @ 12:58:48
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback